Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 14:56
Verwijderd
Ik was gister ganzen aan het voeren (stuk of 30 oid), een paar gooiden steeds hun kop achterover en maakten dan een heel raar geluid (tong heel hard heen en weer oid). 't zal wel zijn omdat ze anderen wilden wegjagen oid...maar 'k wil zeker weten waarom ze het deden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2003, 17:21
AlopiA
AlopiA is offline
Ik werk op een kinderboerderij, ik weet niet waarom ze het doen, maar ik zal morgen eens kijken, en als ik er niet achterkom vraag ik het wel eens.
waarschijnlijk morgen dus meer nieuws
Oud 24-05-2003, 18:32
AlopiA
AlopiA is offline
naar expiriment - - heb ik uitgevonden dat het is om te dreigen, we hebben namelijk een broedende gans, en als je er langsloopt steekt hij z'n kop rechtop in de lucht, z'n tong rechtomhoog, en dan maakt hij een soort sissend geluid, is dat wat je bedoelde?
Oud 25-05-2003, 08:14
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 24-05-2003 @ 19:32:
als je er langsloopt steekt hij z'n kop rechtop in de lucht, z'n tong rechtomhoog, en dan maakt hij een soort sissend geluid, is dat wat je bedoelde?
Ik geloof het wel, iig kop rechtop in de lucht en die tong omhoog en dan produceerden ze een raar geluid. tnx
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 13:41
kees17
kees17 is offline
Om welke soort ganzen gaat het?
Oud 25-05-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef op 25-05-2003 @ 14:41:
Om welke soort ganzen gaat het?
Dat stond er niet bij.

(Ik ben geen 'ganzen-kenner', anders had ik ook wel zeker geweten waarom ze dat geluid maakten ed.)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 22:40
sjohui
sjohui is offline
Is het niet vrij normaal dat ganzen "blazen" als ze boos zijn?
Oud 27-05-2003, 19:49
Verwijderd
Citaat:
sjohui schreef op 26-05-2003 @ 23:40:
Is het niet vrij normaal dat ganzen "blazen" als ze boos zijn?
Maar waren ze boos? Volgens mij was het meer wegjagen (dreigen, grote mond hebben, enz.) ed.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-05-2003 @ 15:56:
Ik was gister ganzen aan het voeren (stuk of 30 oid), een paar gooiden steeds hun kop achterover en maakten dan een heel raar geluid (tong heel hard heen en weer oid). 't zal wel zijn omdat ze anderen wilden wegjagen oid...maar 'k wil zeker weten waarom ze het deden.
Ik denk dat ze dat geluid maken om andere ganzen op afstand te houden, waardoor ze het voer voor zichzelf hebben. Het is dus waarschijnlijk een soort dreigen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:19
Somebody Special
Somebody Special is offline
Het is idd om andere (ganzen, mensen, etc.) weg te jagen. Het is hun terrein, hun eten en misschien zijn ze aan het broeden/hebben ze jongen.
Zeker als ze jongen hebben zijn ze héél erg fel.
Wij hebben zelf altijd ganzen gehad en als ze jongen hadden hoefde je niet in de buurt te komen.

Verder wil ik even het verhaal van 'ganzen bijten' uit de wereld helpen.
Ganzen bijten absoluut niet, valse ganzen bestaan niet.
Ze gaan pas bijten als je in de buurt van hun nest/jongen komt, uit bescherming.
Oud 28-05-2003, 07:09
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 27-05-2003 @ 23:19:
Verder wil ik even het verhaal van 'ganzen bijten' uit de wereld helpen.
Ganzen bijten absoluut niet, valse ganzen bestaan niet.
Ze gaan pas bijten als je in de buurt van hun nest/jongen komt, uit bescherming.
Hij hapte anders wel in m'n vinger. Maar dat kwam omdat hij uit mijn hand wilde eten en dat ging niet helemaal goed.

Waarom zouden valse ganzen niet bestaan...? En elkaar bijten ze ook...waarom iemand anders dan niet, als ze zich bedreigt voelen bv?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 07:57
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-05-2003 @ 08:09:
Hij hapte anders wel in m'n vinger. Maar dat kwam omdat hij uit mijn hand wilde eten en dat ging niet helemaal goed.

Waarom zouden valse ganzen niet bestaan...? En elkaar bijten ze ook...waarom iemand anders dan niet, als ze zich bedreigt voelen bv?
Idd, ze bijten als ze zich bedreigt voelen, niet als jij er langs loopt/fietst of ze wat brood geeft.
Dat brood kan je ook gewoon uit de hand geven, ze zijn misschien wat gretig maar zullen niet bijten, tenminste, niet om j bewust pijn te doen.
En natuurlijk bijtn ze elkaar, wat doen 2 leeuwen, 2 stieren, 2 beren en ach, ga zo maar door.
Mannetjes moeten elkaar nu eenmaal laten zien we de baas is.
Reageren

Regels voor berichten