![]() |
[Geluid] tv geluid via boxen pc
Kan ik het output geluid van mijn tv verbinden met de mircofoon input in mijn pc? Zodat ik het geluid van de tv dus via mijn pc kan horen? Ik heb dit al eens geprobeert maar toen heb ik dus de boxen van me tv gemold :confused: maar dat kan mischien komen omdat ik hem per ongeluk in de output van mijn pc heb gestopt inplaats van de input..
in ieder geval alvast bedankt |
output geluid van tv (dus NIET die hoofdtelefoon uitgang) kan je wel aansluiten op je stereo (mits je stereo er gelegenheid voor bied) dus ook op de LINE IN (dus NIET de mic in) op je pc meot geen prob zijn
|
Mic zou moeten kunnen, check wel of je de zogenaamde "mic-boost" uit hebt staan in je mixer. Zorg dat 't volume van de TV helemaal niets is, sluit de kabels aan, en schroef stapsgewijs 't volume van je TV op. Let op dat je niet te hard gaat, want dan loop je kans dat 't geluid vervormd.
Maar gebruik natuurlijk liever de line-in. |
kan dit ook via de SCART van je TV, of is dat enkel een ingang
mijn TV heeft nl geen koptelefoon-uitgang :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar mijn TV heeft alleen een koptelefoon uitgang..en geen gewone geluids output. en in mijn geluidskaart zitten 3 ingangen, weet niet precies welke (boxen, microfoon en..?). maarja hoe moet het nou..?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Line out heeft bijna altijd zo'n blij licht groen kleurtje. Dat is de 1e line out (front speakers als je 5.1 geluidskaart hebt).
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |