Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 13:31
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Kan ik het output geluid van mijn tv verbinden met de mircofoon input in mijn pc? Zodat ik het geluid van de tv dus via mijn pc kan horen? Ik heb dit al eens geprobeert maar toen heb ik dus de boxen van me tv gemold maar dat kan mischien komen omdat ik hem per ongeluk in de output van mijn pc heb gestopt inplaats van de input..

in ieder geval alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2003, 16:15
CryptapiX
CryptapiX is offline
output geluid van tv (dus NIET die hoofdtelefoon uitgang) kan je wel aansluiten op je stereo (mits je stereo er gelegenheid voor bied) dus ook op de LINE IN (dus NIET de mic in) op je pc meot geen prob zijn
Oud 26-05-2003, 17:12
Verwijderd
Mic zou moeten kunnen, check wel of je de zogenaamde "mic-boost" uit hebt staan in je mixer. Zorg dat 't volume van de TV helemaal niets is, sluit de kabels aan, en schroef stapsgewijs 't volume van je TV op. Let op dat je niet te hard gaat, want dan loop je kans dat 't geluid vervormd.

Maar gebruik natuurlijk liever de line-in.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:39
WolterB
WolterB is offline
kan dit ook via de SCART van je TV, of is dat enkel een ingang
mijn TV heeft nl geen koptelefoon-uitgang
Oud 26-05-2003, 19:00
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 26-05-2003 @ 17:15:
output geluid van tv (dus NIET die hoofdtelefoon uitgang) kan je wel aansluiten op je stereo (mits je stereo er gelegenheid voor bied) dus ook op de LINE IN (dus NIET de mic in) op je pc meot geen prob zijn
uuh ik heb maar een simpel tv'tje en een hele simpele audio kaart (creatvie sounblaster psi).. ik heb wel een geluidsetje van cambridge dat is ook de reden van de aansluiting
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 26-05-2003 @ 19:39:
kan dit ook via de SCART van je TV, of is dat enkel een ingang
mijn TV heeft nl geen koptelefoon-uitgang
Yep, dat moet kunnen. Tenminste, ben nog geen TV tegengekomen die geen sound-out op de SCART heeft zitten. Kun je speciale audio SCART-kabels voor kopen. Of je soldeert ze zelf. Als ik het goed herinner is pin 1 't linkerkanaal, pin 2 't rechterkanaal en pin 0 ground.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:51
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Maar mijn TV heeft alleen een koptelefoon uitgang..en geen gewone geluids output. en in mijn geluidskaart zitten 3 ingangen, weet niet precies welke (boxen, microfoon en..?). maarja hoe moet het nou..?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
tja...? schreef op 27-05-2003 @ 17:51:
Maar mijn TV heeft alleen een koptelefoon uitgang..en geen gewone geluids output. en in mijn geluidskaart zitten 3 ingangen, weet niet precies welke (boxen, microfoon en..?). maarja hoe moet het nou..?
Uitgang TV --> Ingang geluidskaart. Zo moeilijk is 't toch niet? Scoor ergens een minijack-minijack-kabel en klaar is je kunstgebit wanneer je de koptelefoonuitgang van je TV met de line-in van je geluidskaart verbind.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 01:12
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 27-05-2003 @ 18:08:
Uitgang TV --> Ingang geluidskaart. Zo moeilijk is 't toch niet? Scoor ergens een minijack-minijack-kabel en klaar is je kunstgebit wanneer je de koptelefoonuitgang van je TV met de line-in van je geluidskaart verbind.
ok, nog enig idee hoe het de vorige keer mis is kunnen gaan?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 04:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Line out heeft bijna altijd zo'n blij licht groen kleurtje. Dat is de 1e line out (front speakers als je 5.1 geluidskaart hebt).
Oud 29-05-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
tja...? schreef op 29-05-2003 @ 02:12:
ok, nog enig idee hoe het de vorige keer mis is kunnen gaan?
Tsjah, als jij 't zooitje in de verkeerde gaten prikt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten