![]() |
Hoi
Hallo medeforummers, en een ieder die zich aangesproken voelt.
Allereerst wilde ik even zeggen dat ik van dit forum heb genoten en dat ook nog steeds doe en zal doen, voor zolang het nog duurt. Praatjes achterwegen latend; this is the case. Eind Augustus vertek ik naar Liuzhou, China, waar ik ga werken en wonen. Dat duurt nog even, maar om te zorgen dat het ding me niet in de weg zal staan gedurende de laatste weken/maanden (en misschien krijg ik er nog een aardige cent voor) gaat érgens komende maand mijn computer de deur uit. Dat betekend voor jullie; no more Nate. Heel sneu, maar het zij zo. Het leek me in ieder geval in orde, sociaal medemens als ik ben, om dit hier even aan te kondigen. Gatara, of je 'm sluit of niet, dat mag je zelf bekijken, ik hou er in ieder geval geen schuldgevoel meer aan over als ik hier straks niet meer kom ;) Anyway, ik ben er nog even, dus laten we stilletjes hopen dat er nog iets spannends gebeurd op het wereldtoneel waar ik hier ongestoord een eind op weg kan zeiken :cool: Dat ook weer gehad, hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken |
Het ga je goed Nate! We hebben wel een aantal leuke discussies achter de rug volgens mij...
pas je op voor rare infectieziekten enzo? |
Jammer, je posts waren altijd erg sterk.
Wel interessant dat je naar China gaat, waar ligt Liuzhou precies in China? Ik ben benieuwd hoe je het er zal vinden, China is per slot van rekening communistisch en daarnaast gewoon een boeiend land. Veel succes daar! |
Ik vind het jammer om te horen dat je weggaat van dit forum maar vind het natuurlijk erg gaaf voor je dat je iets gaat doen wat volgens mij maar weinig mensen zouden doen (of durven).
Dus ik hoop dat we in de tijd die ons nog samen rest een flinke klapper zullen meemaken. :cool: |
pas op voor sars
|
Citaat:
Mogen wij ook weten waarom jij naar China verhuist? en niet hier wil blijven in dit prachtige mooie land :rolleyes: http://alumnicollege.wlu.edu/campus_.../China/Mao.gif |
Is er in China geen Internet verbinding te vinden waarmee je de thuisblijvers zo nu en dan op de hoogte mee kunt houden van je avonturen?
Veel plezier en suc6 :) |
Liuzhou ligt in het zuiden van China, in de autonome deelstaat 'Guangxi Zhuang', tegen de grens met Vietnam, en ten westen van de recentelijk zo beroemd geworden provincie Guangdong. Betreffende SARS; zoals misschien al bekend geef ik geen snars om sars, maar Liuzhou is momenteel geen risicogebied.
Liuzhou is een stad met ca. 1,5 miljoen inwoners; kent een weinig bekendheid in eigen land omwille van haar industriële verdiensten in het zuiden. Momenteel is het het zuidelijke middelpunt van de 'China-boom'. Ik ga erheen om Chinese kinderen te steunen bij het ontwikkelen van hun kennis van de Engelse taal. Reuze aardig van mij, uiteraard, maar ik krijg er gewoon voor betaald dus het is niet helemaal uit pure goodwill. ;) Een internetverbinding is inderdaad beschikbaar, waar ik zal verblijven, maar stiekem hoop ik eigenlijk dat ik weinig tijd hiervoor zal overhouden. In een land als China zou het sonde zijn mijn dagen achter de computer te spenderen; iets wat daar sowieso een grote luxe is, en als ik niet de rijke Nederlander wil spelen, kan ik dit beter ook matigen. Anyway, ik ga een biertje drinken in de stad om mijn recentelijk ondertekende contract (waar ik al sinds Maart op zit te wachten) te vieren. Later (y) |
Citaat:
|
[QUOTE]Nate schreef op 30-05-2003 @ 23:18:
Liuzhou is een stad met ca. 1,5 miljoen inwoners; kent een weinig bekendheid in eigen land omwille van haar industriële verdiensten in het zuiden. Momenteel is het het zuidelijke middelpunt van de 'China-boom'. Ik ga erheen om Chinese kinderen te steunen bij het ontwikkelen van hun kennis van de Engelse taal. Reuze aardig van mij, uiteraard, maar ik krijg er gewoon voor betaald dus het is niet helemaal uit pure goodwill. ;) Hoe ben je in aanraking gekomen met dit project? Een internetverbinding is inderdaad beschikbaar, waar ik zal verblijven, maar stiekem hoop ik eigenlijk dat ik weinig tijd hiervoor zal overhouden. In een land als China zou het sonde zijn mijn dagen achter de computer te spenderen; iets wat daar sowieso een grote luxe is, en als ik niet de rijke Nederlander wil spelen, kan ik dit beter ook matigen. Om een beetje feeling met Nederland te houden mag je hier best nog komen hoor ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
veel plezier dude
klinkt als een goede zaak waar je je voor inzet (y) tot ziens alvast |
Als je maar geen SARS krijgt!
|
Hee, veel plezier daar! En we zullen je missen, hoor ;)
|
Het ga je goed!! (y)
|
Citaat:
|
Houdoe.
Hoort dit topic trouwens niet thuis in de rubriek 'onzin'? |
Citaat:
|
Is niet bedoeld naar nate ofzo, maar gewoon, er worden topics met meer nieuwswaarde weggehaald hier.
|
Slotje!
|
Citaat:
niceman1984; AIDS, SARS, whatever, weet je. Als 1,5 miljoen Chinezen het niet krijgen, dan ik ook niet, daar ga ik maar vanuit. |
Opdat iedereen afscheid kan nemen van deze vaste A&N-bezoeker, laat ik hem nog heel even open (maar ik weet niet wat mijn collega's doen, don't blame me!). :)
Zou je niet als titel 'doei' moeten hebben? :p Nee, jammer dat je gaat, maar ook wel heel :cool: voor jou natuurlijk. Misschien hebben ze in China ook computers, zodat je soms kunt komen kijken hoe het met ons gaat? :) |
Dank. Ik vraag me trouwens wel af hoe het zit met de Chinese censuur op internet; ofwel, ik weet niet of .nl pagina's überhaubt te laden zijn. Google is het in ieder geval niet, en ik ken ook geen Chinees met een @hotmail.com adres...
|
Maar Nate, hoe ben je eigenlijk in aanraking gekomen met dit project? Is er een website van misschien?
|
Citaat:
Dat is om een beeld te schetsen van hoe makkelijk het is om in China aan een baan als leraar te komen. Je hebt tegenwoordig meer diploma's en certificaten nodig, dat wel, maar enfin, het blijft een vrij eenvoudig proces. Rijk zul je er niet worden, tenminste, als je van plan bent terug te komen naar Nederland. Want je yuans zijn hier geen zak waard. Maar je euro's daarentegen daar wel. EDIT: Sorry, nog steeds je vraag niet beantwoord. Ik ben via een persbericht dat mijn vader op zijn werk binnenkreeg in dit verhaaltje terecht gekomen. Ik zal werken voor een organisatie uit Londen. |
Citaat:
|
Ik heb iets met Azië, voor het geval dat nog niet duidelijk was ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Veel succes! (y)
|
Altijd leuk om ook eens die taal te leren. (naar verwachting zou ergens rond 2010 chinees de 1e taal op internet zijn :eek: )
|
Damn wat moet je in gods naam in China? heb je een chinees mokkel gevonden ofzo?
Naja het gaat je goed hoop ik. Pas op voor enge ziekte's en succes met de chinesen het is een heel totaal ander volk. |
Veel plezier Nate in China. :) Ik zal je nuttige inbreng in discussies missen.
|
Citaat:
Anyway, ik ken je verder niet, desondanks have fun daar. |
Jammer, we verliezen hier een van de meest geniale forummers mee. Maar wel op een originele manier ;)
Heel veel succes, plezier, enzovoort. Ik zal je missen, voor wat het je waard is :p |
Hoort de titel niet "doei" te zijn in plaats van "hoi"?:)
Veel succes in China in ieder geval. |
Citaat:
Het missen zal wederzijds zijn. Wie moet ik nu belachelijk maken, wie zal me horen in China, als mijn lieve moeder me de krant stuurt :( Ha, komt helemaal goed. Verder zal ik dit topic niet bovenaan de pagina houden; ik ben er nog eventjes. Een snelle 'doei' tegen die tijd zal hierna volstaan :p |
Nou, dat was 't dan, computer gaat zo de deur uit. Ik heb d'r van genoten, en wellicht tot een andere keer, u allen.
Take care! (y) Groeten, Nate |
Aju!
|
ciaoo
wel jammer dat je weggaat, t was altijd wel cool:) maar ok, veel plezier daar, en enjoy:D xx |
veel plezier dan maar he
|
Dit heb ik dus helemaal gemist :o Mijn excuses :o
Maar heel veel plezier, en laat nog eens horen hoe het gaat... En (nog meer cliche) jammer dat je weg gaat... |
Nou, ik moet toch eigenlijk ook nog even een reply posten. :D
Jammer dat je gaat Nate, we zullen je scherpzinnige en relativerende posts zeer missen! Veel plezier in China! :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |