Advertentie | |
|
![]() |
|
Liuzhou ligt in het zuiden van China, in de autonome deelstaat 'Guangxi Zhuang', tegen de grens met Vietnam, en ten westen van de recentelijk zo beroemd geworden provincie Guangdong. Betreffende SARS; zoals misschien al bekend geef ik geen snars om sars, maar Liuzhou is momenteel geen risicogebied.
Liuzhou is een stad met ca. 1,5 miljoen inwoners; kent een weinig bekendheid in eigen land omwille van haar industriële verdiensten in het zuiden. Momenteel is het het zuidelijke middelpunt van de 'China-boom'. Ik ga erheen om Chinese kinderen te steunen bij het ontwikkelen van hun kennis van de Engelse taal. Reuze aardig van mij, uiteraard, maar ik krijg er gewoon voor betaald dus het is niet helemaal uit pure goodwill. ![]() Een internetverbinding is inderdaad beschikbaar, waar ik zal verblijven, maar stiekem hoop ik eigenlijk dat ik weinig tijd hiervoor zal overhouden. In een land als China zou het sonde zijn mijn dagen achter de computer te spenderen; iets wat daar sowieso een grote luxe is, en als ik niet de rijke Nederlander wil spelen, kan ik dit beter ook matigen. Anyway, ik ga een biertje drinken in de stad om mijn recentelijk ondertekende contract (waar ik al sinds Maart op zit te wachten) te vieren. Later ![]()
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Nate schreef op 30-05-2003 @ 23:18:
Liuzhou is een stad met ca. 1,5 miljoen inwoners; kent een weinig bekendheid in eigen land omwille van haar industriële verdiensten in het zuiden. Momenteel is het het zuidelijke middelpunt van de 'China-boom'. Ik ga erheen om Chinese kinderen te steunen bij het ontwikkelen van hun kennis van de Engelse taal. Reuze aardig van mij, uiteraard, maar ik krijg er gewoon voor betaald dus het is niet helemaal uit pure goodwill. ![]() Hoe ben je in aanraking gekomen met dit project? Een internetverbinding is inderdaad beschikbaar, waar ik zal verblijven, maar stiekem hoop ik eigenlijk dat ik weinig tijd hiervoor zal overhouden. In een land als China zou het sonde zijn mijn dagen achter de computer te spenderen; iets wat daar sowieso een grote luxe is, en als ik niet de rijke Nederlander wil spelen, kan ik dit beter ook matigen. Om een beetje feeling met Nederland te houden mag je hier best nog komen hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
niceman1984; AIDS, SARS, whatever, weet je. Als 1,5 miljoen Chinezen het niet krijgen, dan ik ook niet, daar ga ik maar vanuit.
|
Opdat iedereen afscheid kan nemen van deze vaste A&N-bezoeker, laat ik hem nog heel even open (maar ik weet niet wat mijn collega's doen, don't blame me!).
![]() Zou je niet als titel 'doei' moeten hebben? ![]() ![]() ![]()
|
Dank. Ik vraag me trouwens wel af hoe het zit met de Chinese censuur op internet; ofwel, ik weet niet of .nl pagina's überhaubt te laden zijn. Google is het in ieder geval niet, en ik ken ook geen Chinees met een @hotmail.com adres...
||
Citaat:
Dat is om een beeld te schetsen van hoe makkelijk het is om in China aan een baan als leraar te komen. Je hebt tegenwoordig meer diploma's en certificaten nodig, dat wel, maar enfin, het blijft een vrij eenvoudig proces. Rijk zul je er niet worden, tenminste, als je van plan bent terug te komen naar Nederland. Want je yuans zijn hier geen zak waard. Maar je euro's daarentegen daar wel. EDIT: Sorry, nog steeds je vraag niet beantwoord. Ik ben via een persbericht dat mijn vader op zijn werk binnenkreeg in dit verhaaltje terecht gekomen. Ik zal werken voor een organisatie uit Londen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway, ik ken je verder niet, desondanks have fun daar. |
![]() |
||
Citaat:
Het missen zal wederzijds zijn. Wie moet ik nu belachelijk maken, wie zal me horen in China, als mijn lieve moeder me de krant stuurt ![]() Ha, komt helemaal goed. Verder zal ik dit topic niet bovenaan de pagina houden; ik ben er nog eventjes. Een snelle 'doei' tegen die tijd zal hierna volstaan ![]()
|
Nou, ik moet toch eigenlijk ook nog even een reply posten.
![]() Jammer dat je gaat Nate, we zullen je scherpzinnige en relativerende posts zeer missen! Veel plezier in China! ![]()
|
![]() |
|
|