Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2003, 21:14
Nate
Nate is offline
Hallo medeforummers, en een ieder die zich aangesproken voelt.

Allereerst wilde ik even zeggen dat ik van dit forum heb genoten en dat ook nog steeds doe en zal doen, voor zolang het nog duurt. Praatjes achterwegen latend; this is the case.

Eind Augustus vertek ik naar Liuzhou, China, waar ik ga werken en wonen. Dat duurt nog even, maar om te zorgen dat het ding me niet in de weg zal staan gedurende de laatste weken/maanden (en misschien krijg ik er nog een aardige cent voor) gaat érgens komende maand mijn computer de deur uit. Dat betekend voor jullie; no more Nate.

Heel sneu, maar het zij zo. Het leek me in ieder geval in orde, sociaal medemens als ik ben, om dit hier even aan te kondigen. Gatara, of je 'm sluit of niet, dat mag je zelf bekijken, ik hou er in ieder geval geen schuldgevoel meer aan over als ik hier straks niet meer kom

Anyway, ik ben er nog even, dus laten we stilletjes hopen dat er nog iets spannends gebeurd op het wereldtoneel waar ik hier ongestoord een eind op weg kan zeiken

Dat ook weer gehad, hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken
Oud 30-05-2003, 21:17
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Het ga je goed Nate! We hebben wel een aantal leuke discussies achter de rug volgens mij...

pas je op voor rare infectieziekten enzo?
Oud 30-05-2003, 21:23
Verwijderd
Jammer, je posts waren altijd erg sterk.
Wel interessant dat je naar China gaat, waar ligt Liuzhou precies in China? Ik ben benieuwd hoe je het er zal vinden, China is per slot van rekening communistisch en daarnaast gewoon een boeiend land. Veel succes daar!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:27
Verwijderd
Ik vind het jammer om te horen dat je weggaat van dit forum maar vind het natuurlijk erg gaaf voor je dat je iets gaat doen wat volgens mij maar weinig mensen zouden doen (of durven).

Dus ik hoop dat we in de tijd die ons nog samen rest een flinke klapper zullen meemaken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:29
alwaysgood
alwaysgood is offline
pas op voor sars
Oud 30-05-2003, 21:57
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Nate schreef op 30-05-2003 @ 22:14:
Anyway, ik ben er nog even, dus laten we stilletjes hopen dat er nog iets spannends gebeurd op het wereldtoneel waar ik hier ongestoord een eind op weg kan zeiken

Dat ook weer gehad, hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken
jammer.... ik wens je veel plezier in China kameraad (ze zijn daar nog wat communistisch )

Mogen wij ook weten waarom jij naar China verhuist? en niet hier wil blijven in dit prachtige mooie land

Laatst gewijzigd op 30-05-2003 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:00
X-File
X-File is offline
Is er in China geen Internet verbinding te vinden waarmee je de thuisblijvers zo nu en dan op de hoogte mee kunt houden van je avonturen?

Veel plezier en suc6
Oud 30-05-2003, 22:18
Nate
Nate is offline
Liuzhou ligt in het zuiden van China, in de autonome deelstaat 'Guangxi Zhuang', tegen de grens met Vietnam, en ten westen van de recentelijk zo beroemd geworden provincie Guangdong. Betreffende SARS; zoals misschien al bekend geef ik geen snars om sars, maar Liuzhou is momenteel geen risicogebied.

Liuzhou is een stad met ca. 1,5 miljoen inwoners; kent een weinig bekendheid in eigen land omwille van haar industriële verdiensten in het zuiden. Momenteel is het het zuidelijke middelpunt van de 'China-boom'. Ik ga erheen om Chinese kinderen te steunen bij het ontwikkelen van hun kennis van de Engelse taal. Reuze aardig van mij, uiteraard, maar ik krijg er gewoon voor betaald dus het is niet helemaal uit pure goodwill.

Een internetverbinding is inderdaad beschikbaar, waar ik zal verblijven, maar stiekem hoop ik eigenlijk dat ik weinig tijd hiervoor zal overhouden. In een land als China zou het sonde zijn mijn dagen achter de computer te spenderen; iets wat daar sowieso een grote luxe is, en als ik niet de rijke Nederlander wil spelen, kan ik dit beter ook matigen.

Anyway, ik ga een biertje drinken in de stad om mijn recentelijk ondertekende contract (waar ik al sinds Maart op zit te wachten) te vieren. Later
Oud 30-05-2003, 22:25
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Nate schreef op 30-05-2003 @ 23:18:
Betreffende SARS; zoals misschien al bekend geef ik geen snars om sars, maar Liuzhou is momenteel geen risicogebied.
Ik denk dat je in Liuzhou eerder aan Aids besmet raakt dan SARS.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:27
Verwijderd
[QUOTE]Nate schreef op 30-05-2003 @ 23:18:

Liuzhou is een stad met ca. 1,5 miljoen inwoners; kent een weinig bekendheid in eigen land omwille van haar industriële verdiensten in het zuiden. Momenteel is het het zuidelijke middelpunt van de 'China-boom'. Ik ga erheen om Chinese kinderen te steunen bij het ontwikkelen van hun kennis van de Engelse taal. Reuze aardig van mij, uiteraard, maar ik krijg er gewoon voor betaald dus het is niet helemaal uit pure goodwill.

Hoe ben je in aanraking gekomen met dit project?

Een internetverbinding is inderdaad beschikbaar, waar ik zal verblijven, maar stiekem hoop ik eigenlijk dat ik weinig tijd hiervoor zal overhouden. In een land als China zou het sonde zijn mijn dagen achter de computer te spenderen; iets wat daar sowieso een grote luxe is, en als ik niet de rijke Nederlander wil spelen, kan ik dit beter ook matigen.

Om een beetje feeling met Nederland te houden mag je hier best nog komen hoor
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 30-05-2003 @ 23:25:
Ik denk dat je in Liuzhou eerder aan Aids besmet raakt dan SARS.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:28
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Nate schreef op 30-05-2003 @ 23:18:
Ik ga erheen om Chinese kinderen te steunen bij het ontwikkelen van hun kennis van de Engelse taal. Reuze aardig van mij, uiteraard, maar ik krijg er gewoon voor betaald dus het is niet helemaal uit pure goodwill.
Hoe heb je dat allemaal voormekaar gekregen? dat wou ik ook wel doen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 08:34
Joostje
Joostje is offline
veel plezier dude

klinkt als een goede zaak waar je je voor inzet

tot ziens alvast
Oud 31-05-2003, 08:40
Verwijderd
Als je maar geen SARS krijgt!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 10:20
*Burning water*
*Burning water* is offline
Hee, veel plezier daar! En we zullen je missen, hoor
Oud 31-05-2003, 10:21
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Het ga je goed!!
Oud 31-05-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 31-05-2003 @ 11:20:
Hee, veel plezier daar! En we zullen je missen, hoor
Je potentiële bruidegom gaat er van tussen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 10:24
geen punt.
geen punt. is offline
Houdoe.

Hoort dit topic trouwens niet thuis in de rubriek 'onzin'?
Oud 31-05-2003, 10:43
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 31-05-2003 @ 11:24:
Hoort dit topic trouwens niet thuis in de rubriek 'onzin'?
Toch jammer zo'n reactie.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 10:48
geen punt.
geen punt. is offline
Is niet bedoeld naar nate ofzo, maar gewoon, er worden topics met meer nieuwswaarde weggehaald hier.
Oud 31-05-2003, 17:37
Ed De Pijpslet
Ed De Pijpslet is offline
Slotje!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 19:48
Nate
Nate is offline
Citaat:
meelman schreef op 31-05-2003 @ 11:48:
Is niet bedoeld naar nate ofzo, maar gewoon, er worden topics met meer nieuwswaarde weggehaald hier.
Daar ben ik mij wel van bewust, en daarom zal ik ook de laatste zijn die erover zal klagen, mocht dit topic op slot gaan. Reacties, hoe (al dan niet) aardig ook, voegen verder namelijk toch niets toe.

niceman1984; AIDS, SARS, whatever, weet je. Als 1,5 miljoen Chinezen het niet krijgen, dan ik ook niet, daar ga ik maar vanuit.
Oud 31-05-2003, 20:01
Anne
Anne is offline
Opdat iedereen afscheid kan nemen van deze vaste A&N-bezoeker, laat ik hem nog heel even open (maar ik weet niet wat mijn collega's doen, don't blame me!).
Zou je niet als titel 'doei' moeten hebben? Nee, jammer dat je gaat, maar ook wel heel voor jou natuurlijk. Misschien hebben ze in China ook computers, zodat je soms kunt komen kijken hoe het met ons gaat?
Oud 31-05-2003, 20:06
Nate
Nate is offline
Dank. Ik vraag me trouwens wel af hoe het zit met de Chinese censuur op internet; ofwel, ik weet niet of .nl pagina's überhaubt te laden zijn. Google is het in ieder geval niet, en ik ken ook geen Chinees met een @hotmail.com adres...
Oud 31-05-2003, 20:15
Verwijderd
Maar Nate, hoe ben je eigenlijk in aanraking gekomen met dit project? Is er een website van misschien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2003, 20:23
Nate
Nate is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 31-05-2003 @ 21:15:
Maar Nate, hoe ben je eigenlijk in aanraking gekomen met dit project? Is er een website van misschien?
http://www.google.nl/search?q=teach+...TF-8&hl=nl&lr=

Dat is om een beeld te schetsen van hoe makkelijk het is om in China aan een baan als leraar te komen. Je hebt tegenwoordig meer diploma's en certificaten nodig, dat wel, maar enfin, het blijft een vrij eenvoudig proces.

Rijk zul je er niet worden, tenminste, als je van plan bent terug te komen naar Nederland. Want je yuans zijn hier geen zak waard. Maar je euro's daarentegen daar wel.

EDIT: Sorry, nog steeds je vraag niet beantwoord. Ik ben via een persbericht dat mijn vader op zijn werk binnenkreeg in dit verhaaltje terecht gekomen. Ik zal werken voor een organisatie uit Londen.
Oud 31-05-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 31-05-2003 @ 21:23:
http://www.google.nl/search?q=teach+...TF-8&hl=nl&lr=

Dat is om een beeld te schetsen van hoe makkelijk het is om in China aan een baan als leraar te komen. Je hebt tegenwoordig meer diploma's en certificaten nodig, dat wel, maar enfin, het blijft een vrij eenvoudig proces.

Rijk zul je er niet worden, tenminste, als je van plan bent terug te komen naar Nederland. Want je yuans zijn hier geen zak waard. Maar je euro's daarentegen daar wel.
Je hebt gewoon via google gezocht of zo? En hoe kwam je dan op het idee? Dat je er niet rijk van wordt is niet van belang toch, het gaat om idealisme. Waren er maar meer idealisten... Ik vind het iig erg goed van je.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 20:26
Nate
Nate is offline
Ik heb iets met Azië, voor het geval dat nog niet duidelijk was
Oud 31-05-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 31-05-2003 @ 21:26:
Ik heb iets met Azië, voor het geval dat nog niet duidelijk was
Ben je zelf van Aziatische afkomst?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 20:45
Nate
Nate is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 31-05-2003 @ 21:29:
Ben je zelf van Aziatische afkomst?
Oh, nee, dat zou het maar saai maken. Ik ben van Portugees/Duitse afkomst, maar ik heb een fascinatie voor het verre oosten, en kan me, vanuit mijn Hollandse bureaustoel, goed identificeren met de aziatische leefwijzen. Nu vond ik het tijd om dat eens écht te checken door er zelf te gaan wonen.
Oud 31-05-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 31-05-2003 @ 21:45:
Oh, nee, dat zou het maar saai maken. Ik ben van Portugees/Duitse afkomst, maar ik heb een fascinatie voor het verre oosten, en kan me, vanuit mijn Hollandse bureaustoel, goed identificeren met de aziatische leefwijzen. Nu vond ik het tijd om dat eens écht te checken door er zelf te gaan wonen.
Wel cool, ik zou hetzelfde wel willen doen maar dan in Zuid-Amerika. Maar ja, eerst maar studeren.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 23:21
Roderoos.tk
Roderoos.tk is offline
Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 00:24
MazeMouse
MazeMouse is offline
Altijd leuk om ook eens die taal te leren. (naar verwachting zou ergens rond 2010 chinees de 1e taal op internet zijn )
Oud 01-06-2003, 12:30
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Damn wat moet je in gods naam in China? heb je een chinees mokkel gevonden ofzo?
Naja het gaat je goed hoop ik.
Pas op voor enge ziekte's en succes met de chinesen het is een heel totaal ander volk.
Oud 01-06-2003, 13:39
BARON
BARON is offline
Veel plezier Nate in China. Ik zal je nuttige inbreng in discussies missen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 31-05-2003 @ 21:06:
Dank. Ik vraag me trouwens wel af hoe het zit met de Chinese censuur op internet; ofwel, ik weet niet of .nl pagina's überhaubt te laden zijn. Google is het in ieder geval niet, en ik ken ook geen Chinees met een @hotmail.com adres...
Ik kan je wel vertellen dat er ernstig gecensureerd wordt door de Chinezen. Meerdere malen heb ik daar berichten over gelezen, exacte bronnen moet ik je schuldig blijven (hey, het is warm, ik ben lui, en ik wil zo Icewind Dale nog even gaan spelen).

Anyway, ik ken je verder niet, desondanks have fun daar.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 20:41
Martian
Martian is offline
Jammer, we verliezen hier een van de meest geniale forummers mee. Maar wel op een originele manier

Heel veel succes, plezier, enzovoort. Ik zal je missen, voor wat het je waard is
Oud 01-06-2003, 20:58
Psychedelic
Psychedelic is offline
Hoort de titel niet "doei" te zijn in plaats van "hoi"?

Veel succes in China in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 22:03
Nate
Nate is offline
Citaat:
Martian schreef op 01-06-2003 @ 21:41:
Jammer, we verliezen hier een van de meest geniale forummers mee. Maar wel op een originele manier

Heel veel succes, plezier, enzovoort. Ik zal je missen, voor wat het je waard is
Te veel eer!

Het missen zal wederzijds zijn. Wie moet ik nu belachelijk maken, wie zal me horen in China, als mijn lieve moeder me de krant stuurt

Ha, komt helemaal goed. Verder zal ik dit topic niet bovenaan de pagina houden; ik ben er nog eventjes. Een snelle 'doei' tegen die tijd zal hierna volstaan
Oud 12-06-2003, 14:38
Nate
Nate is offline
Nou, dat was 't dan, computer gaat zo de deur uit. Ik heb d'r van genoten, en wellicht tot een andere keer, u allen.

Take care!

Groeten,
Nate
Oud 12-06-2003, 15:50
Verwijderd
Aju!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 16:28
thugz-angel
thugz-angel is offline
ciaoo

wel jammer dat je weggaat, t was altijd wel cool
maar ok, veel plezier daar, en enjoy

xx
Oud 12-06-2003, 16:49
Tampert
Tampert is offline
veel plezier dan maar he
Oud 12-06-2003, 20:56
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dit heb ik dus helemaal gemist Mijn excuses

Maar heel veel plezier, en laat nog eens horen hoe het gaat... En (nog meer cliche) jammer dat je weg gaat...
Oud 12-06-2003, 22:43
naam onbekend
naam onbekend is offline
Nou, ik moet toch eigenlijk ook nog even een reply posten.

Jammer dat je gaat Nate, we zullen je scherpzinnige en relativerende posts zeer missen!

Veel plezier in China!
Reageren

Regels voor berichten