![]() |
Iets tegen nagelbijten?
Weet iemand hier manieren om te stoppen met negelbijten?
|
Je hebt van die spulletjes die je op je nagels smeert, als je ze dan in je mond doet, is 't echt zo goor...
Mja, bij mij heeft dat spul niet gewerkt. Ik heb tegen mensen uit m'n omgeving gezegd dat ik wilde stoppen en dat - wanneer ze me zagen nagelbijten - ze er iets van moesten zeggen. Dat heeft geholpen; ik bijt geen nagels meer :) |
Ja, dat spul heet Bytex...Bij mij hielp het ook niet..ik moest naar de ortho voor en beugel, en toen hield t op...
|
Sambal.
|
Ik bijt op mijn nagels als mijn handen niets te doen hebben. Oplossing voor mij is dus, om mijn handen steeds iets te doen te geven, door altijd een klein speeltje bij me te hebben of door met een touwtje aan m'n kleren te gaan frutsen. Daarbij helpt het om mijn nagels één keer per week heel veel liefde en aandacht te geven, knippen, zachtjes vijlen, helemaal schoonmaken, witte randje extra wit kleuren, nagelverharder erop. Hoe mooier je nagels zijn, hoe jammerder het is om ze af te bijten. En ja, je kunt ook best je nagels verzorgen als je een jongetje bent.
|
Zelfbeheersing en jezelf bezig houden, denk aan de pre's, t'is toch echt een kwestie van instelling. En gewoontes breek je niet maar vervang je door een andere gewoonte,, dus jah wees creatief.
|
Citaat:
|
ik plak dr altijd nepnagels op...plastic smaakt niet zo lekker, en als je ze dr dan vanaf haalt na een tijdje heb je dr een stuk minder moeite mee om van je nagels af te blijven..:)
|
herôme heeft bye bite dat is vieze nagelbijt spulletje met nagelverharder en groei spul..
|
Om mijn nagelbijtgewoonte te stoppen zou ik geen stress meer moeten hebben... Dan bijt ik namelijk altijd nagels. Iets in mijn handen nemen om mee te friemelen helpt even, en daarna hou ik dat gewoon vast terwijl ik nagels bijt ;). Zo'n vies nagelspulletje helpt ook niet, dat werkt ook niet fijn als je brood eet, maar op een gegeven moment, als je echt wilt bijten, doe je het toch, is tenminste mijn ervaring. Pleisters om je vingers is dan nog eigenlijk de beste oplossing... Of gewoon iemand die je telkens op je vingers tikt als je weer nagelbijt...
|
tja.. ik heb er ook last van.. :o
Heb bytex opgesmeerd maar das egt ranzig he?! :mad: Dat ga ik nie meer doen want dan moet je 80x per dag je tanden poetsen om da spul kwijt te rake.. :rolleyes: Mijn tip is... geld eisen.. :o Mijn moeder zei als jij je nagels laat groeien en ze blijven goed krijg je 5 euro ;) Hielp wel hoor (y) :p doei |
Ik kreeg 50 euro als ik een jaar niet op m'n nagels beet..helaas hield ik het maar 1 week vol! Die middeltjes voor op je nagels helpen bij mij niet echt, sommige vind ik niet eens vies. Ik moet gewoon met iets bezig zijn. Ik ga meestal nagelbijten als ik niets te doen heb, zenuwachtig ben, ergens mee zit en nog wat van die dingen. Bij mij helpt kauwgom ook wel, want dan hoef ik niet op m'n nagels te kauwen :) Maar lang zijn m'n nagels nog nooit geweest..
|
Citaat:
Ik eb 5 jaar een beugel gehad maar ook dat heeft niks geholpen. Misschien als ik een maand mijn handen inpak ofzo maar dat gaat me wel heel ver. Kauwgom inderdaad want dan heb je iets in je mond. Of bezig zijn. Ik loop nu met veel spanningen rond en mijn nagels zijn heeeeeeeel kort.--> Duidelijk geval van stresssss |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |