Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2003, 16:34
Ikkuh2
Ikkuh2 is offline
Weet iemand hier manieren om te stoppen met negelbijten?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 16:39
Verwijderd
Je hebt van die spulletjes die je op je nagels smeert, als je ze dan in je mond doet, is 't echt zo goor...
Mja, bij mij heeft dat spul niet gewerkt. Ik heb tegen mensen uit m'n omgeving gezegd dat ik wilde stoppen en dat - wanneer ze me zagen nagelbijten - ze er iets van moesten zeggen. Dat heeft geholpen; ik bijt geen nagels meer
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 18:10
Verwijderd
Ja, dat spul heet Bytex...Bij mij hielp het ook niet..ik moest naar de ortho voor en beugel, en toen hield t op...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 18:14
squat
squat is offline
Sambal.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 18:38
Verwijderd
Ik bijt op mijn nagels als mijn handen niets te doen hebben. Oplossing voor mij is dus, om mijn handen steeds iets te doen te geven, door altijd een klein speeltje bij me te hebben of door met een touwtje aan m'n kleren te gaan frutsen. Daarbij helpt het om mijn nagels één keer per week heel veel liefde en aandacht te geven, knippen, zachtjes vijlen, helemaal schoonmaken, witte randje extra wit kleuren, nagelverharder erop. Hoe mooier je nagels zijn, hoe jammerder het is om ze af te bijten. En ja, je kunt ook best je nagels verzorgen als je een jongetje bent.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:35
Verwijderd
Zelfbeheersing en jezelf bezig houden, denk aan de pre's, t'is toch echt een kwestie van instelling. En gewoontes breek je niet maar vervang je door een andere gewoonte,, dus jah wees creatief.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 07:06
squat
squat is offline
Citaat:
En gewoontes breek je niet maar vervang je door een andere gewoonte,, dus jah wees creatief.
Dat zegt Dr Phill ja. Geloof ik niets van. Gewoon stoppen met je nagels bijten. Als je het wil vervangen kan je denken aan duimzuigen of je oren opvouwen zoals ik vroeger ook deed.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 08:02
"Ahum"
"Ahum" is offline
ik plak dr altijd nepnagels op...plastic smaakt niet zo lekker, en als je ze dr dan vanaf haalt na een tijdje heb je dr een stuk minder moeite mee om van je nagels af te blijven..
Oud 02-06-2003, 08:06
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
herôme heeft bye bite dat is vieze nagelbijt spulletje met nagelverharder en groei spul..
Oud 02-06-2003, 08:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Om mijn nagelbijtgewoonte te stoppen zou ik geen stress meer moeten hebben... Dan bijt ik namelijk altijd nagels. Iets in mijn handen nemen om mee te friemelen helpt even, en daarna hou ik dat gewoon vast terwijl ik nagels bijt . Zo'n vies nagelspulletje helpt ook niet, dat werkt ook niet fijn als je brood eet, maar op een gegeven moment, als je echt wilt bijten, doe je het toch, is tenminste mijn ervaring. Pleisters om je vingers is dan nog eigenlijk de beste oplossing... Of gewoon iemand die je telkens op je vingers tikt als je weer nagelbijt...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:31
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
tja.. ik heb er ook last van..

Heb bytex opgesmeerd maar das egt ranzig he?!
Dat ga ik nie meer doen want dan moet je 80x per dag je tanden poetsen om da spul kwijt te rake..

Mijn tip is... geld eisen..

Mijn moeder zei als jij je nagels laat groeien en ze blijven goed krijg je 5 euro

Hielp wel hoor

doei
Oud 03-06-2003, 21:37
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik kreeg 50 euro als ik een jaar niet op m'n nagels beet..helaas hield ik het maar 1 week vol! Die middeltjes voor op je nagels helpen bij mij niet echt, sommige vind ik niet eens vies. Ik moet gewoon met iets bezig zijn. Ik ga meestal nagelbijten als ik niets te doen heb, zenuwachtig ben, ergens mee zit en nog wat van die dingen. Bij mij helpt kauwgom ook wel, want dan hoef ik niet op m'n nagels te kauwen Maar lang zijn m'n nagels nog nooit geweest..
Oud 04-06-2003, 06:34
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Suziewafel schreef op 03-06-2003 @ 22:37:
Ik kreeg 50 euro als ik een jaar niet op m'n nagels beet..helaas hield ik het maar 1 week vol! Die middeltjes voor op je nagels helpen bij mij niet echt, sommige vind ik niet eens vies. Ik moet gewoon met iets bezig zijn. Ik ga meestal nagelbijten als ik niets te doen heb, zenuwachtig ben, ergens mee zit en nog wat van die dingen. Bij mij helpt kauwgom ook wel, want dan hoef ik niet op m'n nagels te kauwen Maar lang zijn m'n nagels nog nooit geweest..
Ik herken hier gewoon zo mezelf in, die middeltjes werken niet. Heb je de smaak in je mond kan je net zo goed dooreten.
Ik eb 5 jaar een beugel gehad maar ook dat heeft niks geholpen. Misschien als ik een maand mijn handen inpak ofzo maar dat gaat me wel heel ver.

Kauwgom inderdaad want dan heb je iets in je mond. Of bezig zijn.
Ik loop nu met veel spanningen rond en mijn nagels zijn heeeeeeeel kort.--> Duidelijk geval van stresssss

Regels voor berichten