![]() |
welke cd's gebruik jij voor branden?
Ik gebruik MMORE cd's... welke jullie?
|
idem :)
|
Traxdata
|
Ik gebruikte altijd Philips Silver Premium, die kwamen eerst van Taiyo Yuden af, later Mitsui. Maar Philips is met die serie gestopt.
Dus nu 'doe' ik het met Taiyo Yuden's, redelijk voordelig op spindel. |
Veelal Maxell, soms MMore, en voor de 800Mb CDs de Dynabyte.
Om een of andere reden doen Nashua CDs et bij mij bagger |
ik fik op sony cd's
|
Ehm, meestal MMore, maar laatst kon ik een partij TDK Reflex Ultra 80 kopen voor weinig, dus die moeten eerst op.
|
Altijd MMore. Werkt prima ;)
|
MMore, traxdata, nashua, samsung, fuji, lenco, basf, maxell, tdk
'k gebruik ze allemaal door elkaar en heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk... Zolang ze maar netjes in een jewel-case verkocht worden. :) |
Taiyo Yuden, hele goeie cd's en niet al te duur :)
|
Verbatim
|
Arita, mmore schijnt problemen op te leveren in bepaalde diskmans van philips ofzo geloof ik!?
|
Momenteel Freecom, heb ook nog wat Sony's liggen.
En Imation of Philips ben ik ook wel tevreden over. |
Eerst vaak MMore. Nu eigenlijk vanalles (TDK, Sony, Nashua, Maxell)
Ik merk niet echt een verschil. Misschien dat de ene iets langer houdbaar is dan de andere... |
nonames :p
|
Meestal MMORE, maar dat komt omdat mij ouders mijn cds kopen :D en die kopen alleen maar die cds
|
Altijd TDK's (meestal Ultra Reflex). Met mijn HP9100 is er in 1.5 jaar tijd slecht 1 keer een cd'tje mislukt (gaat elke maand een doosje van 10 door ongeveer). Heb daarom nooit een ander merk overwogen...
Toeter! |
ik weet het niet :D voor rotzooi gebruik ik coole aldi cd's ... en voor backup enzo sony :D
|
Citaat:
verstand van cdr's :D |
MMORE en TDK flex :D
|
Bah...
wat een crap gebruikt het grootste deel van de replyers in dit topic.. dat een cd zonder problemen fikt lijkt me logisch.. wel lekker als je over een paar jaartjes je data nog eens wil openen, en je cdtje is verneukt.. ik spreek uit ervaring vooral bij audio, audio cd's zijn veel gevoeliger voor leesfouten, en als er maar een heel kleine beschadiging aan de dye is kan je je cdtje weggooien (tenminste.. ik hoef geen cd's met onleesbare tracks/fouten) |
ik gebruik voor backups en mijn audio cd;s die ik gebruik bij het draaien en geen tikjes in mogen zitten philips cd's als ik snel voor een ander iets op cd moet fikke gebruik ik de simpelste cd's die te koop zijn bij de aldi:)
|
Citaat:
De Silver Premium-lijn (geleverd door Taiyo Yuden en Mitsui, welke allebei de absolute top zijn) is opgeheven. Nou is er nog wél een 'Silver' lijn, maar leverancier daarvan is Ritek. Noitoire bagger-CD's. En dat zullen die van de Aldi ook wel zijn. Wil je tóp-CD's hebben? Koop Taiyo Yuden op spindel. Eventueel lege doosjes erbij. Zo heb ik -mede dankzij een aanbieding bij Opus Supplies- 200 CD-R's van T.Y. op de kop weten te tikken, mét 200 jewelcases, voor het schokkende bedrag van 140 euro all-in. Omgerekend is dat dus 7 euro per 10. Vertel mij een zaak waar ik ze goedkoper kan krijgen, I dare you :> http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd.shtml is een hele leerzame site hierover. De ene CD is de andere namelijk niet. Ook rebadge-merk maakt geen ruk uit. Of het nou Lifetec is of Philips, het is allebei ruk. |
Taiyo Yuden zijn idd de beste nu, aangezien de Silver premiums niet meer leverbaar zijn
|
Ik gebruik altijd That's Write, maar heb vandaag voor het eerst een pakje Aldi's gekocht (omdat die goedkoper zijn).
Citaat:
|
Citaat:
Overigens, de enige reden waarom ik geen Mitsui's meer koop is de prijs. Goed, ook het plasticen celofaan is bijzonder irritant, en het inlay'tje klapt er vaak uit als je 't doosje losdoet. |
www.cdrwinkel.com
www.opussupplies.nl www.compuhouse.be ik heb zelf altijd bij cdrwinkel besteld, die heel netjes de bestelling steeds binnen 2 dagen hadden verstuurd :) |
Philips silver premium geloof ik. 650 mB/74 min. 25 voor 17 EUR. oid.
|
Memorex en TY, spindels van 25, volgens mij zelfde winkel als dobermann
|
mwah ik heb nou weer een doosje Emtecs (voormalig BASF voor degenen die t niet weten) ja en soms mislukken er wel cd's maar dat komt door de compu zelf (Loss of datastream) iemand trouwens een id hoe dat op te lossen???
|
Aldi CD's, van Lifetec, super goed en super goedkoop, heb er nog nooit eentje mee verneukt iig. :)
|
Citaat:
Ik heb ooit eens 100 Philips Silver Premiums 80 minuten gekocht, waarvan er één kei-, en keihard fout ging. En dat terwijl de omstandigheden (load e.d.) ideaal waren -- ik heb tijdens een veel grotere load ook perfect kunnen branden --. Duidelijk dat het dan aan de CD-R ligt; waar je dan toevallig een rotte appel in treft. Over het algemeen is het zo dat góede fabrikanten véél meer zorg besteden aan het voorkomen van dat soort uitvallers. Daarom zat die lading Philips' CD's van mij op 1% uitval. Dat is i.m.o. heel netjes, zeker gezien 't feit dat de vórige serie van 100 stuks die ik kocht állemaal goed gingen. In feite dus 0,5% uitval. Bij een low-buget proces, waar so wie so mindere eindcontrole is en waar goedkopere componenten/dye's worden gebruikt zal dat percentage logischerwijs veel hoger liggen. Helemaal naarmate brandsnelheden toenemen. Euh, moraal van 't verhaal: wéét wat je koopt. Koop louter kwaliteit. Mitsui (Tuatso Chemicals), Taiyo Yuden en Kodak zijn (de eerste 2 met name) met afstand de beste. Daar zul je minder problemen mee hebben; én de houdbaarheid van je data is een stuk safer. Bij Opus Supplies kun je overigens de ATIP bekijken van hetgeen hun allemaal aanbieden. Dan kun je dus ook daadwerkelijk zien dat Philips Silver Serie gewoon Ritek is. |
In de ComputerTotaal van deze maand zijn 15 merken getest, allemaal 80min. ofwel 700MB cd's. Dit is de totale uitslag:
Totaal te behalen punten: 87 Prijs in Euro's per 10 stuks. 1. Fuji met 76 punten (€9,90) 2. Arita ('made in Taiwan'-versie) met 75 punten (€8,00) 3. TDK met 73 punten (€10,00) =. Rocih met 73 punten (€11,00) 5. Hema met 72 punten (€11,50) 6. Maxell met 71 punten (€14,00) 7. That's Write met 70 punten (€5,50) =. Traxdata met 70 punten (€7,49) =. MMore met 70 punten (€9,99) 10. Nashua met 67 punten (€8,95) En de rest zoek je zelf maar uit :D En voor 16-speed zijn er ook nog 2 getest. Hier totaal 66 punten te behalen. 1. Double Diamond Digital met 63 punten (€9,00) 2. Viking met 49 punten (€11,95) |
Die gasten bij computertotaal blijven amateurs, net als die bij hardwareinfo.net eigenlijk..
|
Kodak waren idd ook heel erg goed, en de eerste Philips serie (dus non-silver premiums, ookal zijn die ook heel goed) die was ook heel erg goed (met witte trays dus)
|
Heel veel merken. Als ze maar goedkoop zijn, en er een mooie jewel case omheen zit.
|
gewoon die cd's die je bij de Aldi kunt kopen
|
Arita (made in Taiwan serie). Een keer Lead Data cd's gebruikt, maar nooit weer. In een pakje van 10 zaten er 3 cd's die niet goed gelukt waren terwijl al de andere cd's wel goed gingen. Eerder gebruikte ik altijd Imation, maar deze zijn duurder dan Arita.
|
traxadta, platinum
heb ook ooit whitelabel, phillips, MMore gebruikt, maar de 1e 2 zijn te duur en de 3e verkloot mn cd's |
Wat er bij de mediamarkt in de aanbieding is, en als het maar jewelcase doosies zijn :)
|
Ik gebruik MMore, Sony, Philips en platinum.
Platinum vind ik niet echt goed. Geeft veel fouten. MMore is zeer goed! Sony en Philips zijn ook erg goed. Maar let op bij Sony. laat je hem telang in de zon liggen, dan gaat de cd splijten. Ik bedoel, de brandbare laag gaat van de plastic disc af. MMore heeft daar geen last van. Ik kan het weten, ik heb een kamer op het zuiden.:) |
Lifetec van de Aldi.. Zijn de beste CD's die ik ooit geprobeerd heb, en nog zeer goedkoop ook.
Houden het langer vol dan de TDK/Sony/Fujitsu etc CD's. |
ik heb eerst een tijdlang trust gehad
maar nu gebruik ik lifetec en mmore |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17. |