Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De Silver Premium-lijn (geleverd door Taiyo Yuden en Mitsui, welke allebei de absolute top zijn) is opgeheven. Nou is er nog wél een 'Silver' lijn, maar leverancier daarvan is Ritek. Noitoire bagger-CD's. En dat zullen die van de Aldi ook wel zijn. Wil je tóp-CD's hebben? Koop Taiyo Yuden op spindel. Eventueel lege doosjes erbij. Zo heb ik -mede dankzij een aanbieding bij Opus Supplies- 200 CD-R's van T.Y. op de kop weten te tikken, mét 200 jewelcases, voor het schokkende bedrag van 140 euro all-in. Omgerekend is dat dus 7 euro per 10. Vertel mij een zaak waar ik ze goedkoper kan krijgen, I dare you :> http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd.shtml is een hele leerzame site hierover. De ene CD is de andere namelijk niet. Ook rebadge-merk maakt geen ruk uit. Of het nou Lifetec is of Philips, het is allebei ruk. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens, de enige reden waarom ik geen Mitsui's meer koop is de prijs. Goed, ook het plasticen celofaan is bijzonder irritant, en het inlay'tje klapt er vaak uit als je 't doosje losdoet. |
![]() |
|
www.cdrwinkel.com
www.opussupplies.nl www.compuhouse.be ik heb zelf altijd bij cdrwinkel besteld, die heel netjes de bestelling steeds binnen 2 dagen hadden verstuurd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ooit eens 100 Philips Silver Premiums 80 minuten gekocht, waarvan er één kei-, en keihard fout ging. En dat terwijl de omstandigheden (load e.d.) ideaal waren -- ik heb tijdens een veel grotere load ook perfect kunnen branden --. Duidelijk dat het dan aan de CD-R ligt; waar je dan toevallig een rotte appel in treft. Over het algemeen is het zo dat góede fabrikanten véél meer zorg besteden aan het voorkomen van dat soort uitvallers. Daarom zat die lading Philips' CD's van mij op 1% uitval. Dat is i.m.o. heel netjes, zeker gezien 't feit dat de vórige serie van 100 stuks die ik kocht állemaal goed gingen. In feite dus 0,5% uitval. Bij een low-buget proces, waar so wie so mindere eindcontrole is en waar goedkopere componenten/dye's worden gebruikt zal dat percentage logischerwijs veel hoger liggen. Helemaal naarmate brandsnelheden toenemen. Euh, moraal van 't verhaal: wéét wat je koopt. Koop louter kwaliteit. Mitsui (Tuatso Chemicals), Taiyo Yuden en Kodak zijn (de eerste 2 met name) met afstand de beste. Daar zul je minder problemen mee hebben; én de houdbaarheid van je data is een stuk safer. Bij Opus Supplies kun je overigens de ATIP bekijken van hetgeen hun allemaal aanbieden. Dan kun je dus ook daadwerkelijk zien dat Philips Silver Serie gewoon Ritek is. |
![]() |
|
In de ComputerTotaal van deze maand zijn 15 merken getest, allemaal 80min. ofwel 700MB cd's. Dit is de totale uitslag:
Totaal te behalen punten: 87 Prijs in Euro's per 10 stuks. 1. Fuji met 76 punten (€9,90) 2. Arita ('made in Taiwan'-versie) met 75 punten (€8,00) 3. TDK met 73 punten (€10,00) =. Rocih met 73 punten (€11,00) 5. Hema met 72 punten (€11,50) 6. Maxell met 71 punten (€14,00) 7. That's Write met 70 punten (€5,50) =. Traxdata met 70 punten (€7,49) =. MMore met 70 punten (€9,99) 10. Nashua met 67 punten (€8,95) En de rest zoek je zelf maar uit ![]() En voor 16-speed zijn er ook nog 2 getest. Hier totaal 66 punten te behalen. 1. Double Diamond Digital met 63 punten (€9,00) 2. Viking met 49 punten (€11,95) |
![]() |
|
traxadta, platinum
heb ook ooit whitelabel, phillips, MMore gebruikt, maar de 1e 2 zijn te duur en de 3e verkloot mn cd's
|
![]() |
Ik gebruik MMore, Sony, Philips en platinum.
Platinum vind ik niet echt goed. Geeft veel fouten. MMore is zeer goed! Sony en Philips zijn ook erg goed. Maar let op bij Sony. laat je hem telang in de zon liggen, dan gaat de cd splijten. Ik bedoel, de brandbare laag gaat van de plastic disc af. MMore heeft daar geen last van. Ik kan het weten, ik heb een kamer op het zuiden. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Software & Hardware |
[Poll] Welke mediaspeler? (Windows/Wine :)) dragonstorm | 17 | 12-09-2005 18:38 | |
Software & Hardware |
[*nix] FreeBSD of DragonflyBSD dragonstorm | 16 | 19-02-2005 13:53 | |
Software & Hardware |
Is het legaal of illegaal? Gatara | 39 | 21-12-2003 15:32 | |
Software & Hardware |
cd's branden Verwijderd | 20 | 09-10-2003 00:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |