![]() |
Hoe houden jullie je huis/kamer koel met dit weer?
Zie titel... het is hier echt heel benauwd, en het raam staat open.
Hoe houden jullie je kamer koel? |
Ramen en gordijnen dicht houden als het buiten warmer is dan binnen en dan 's avonds alle ramen tegen elkaar open zetten maar ik slaap op zolder en daar staat nu het raam wel open omdat het buiten koeler is dan binnen en de deur van het dakterras staat ook open net als het raam op de logeerkamer (=ook boven)
|
Ramen, Luxaflex en Gordijnen dicht
's Avonds ramen open, deuren open, lekker laten waaien dus En verder: als ik op m'n kamer moet zijn gewoon een ventilator gebruiken Meer kan je geloof ik niet doen |
Mijn ouders hebben van de week een airco voor mij gekocht omdat het bij mij in de zomer over de 30 graden is en dat is gewoon te warm.
|
's ochtends als de zon op mn raam staat gewoon mn gordijn staat en nu, nu de zon aan de andere kant staat, het raam wagenwijd open met het gordijn omhoog
|
We hebben een ventilator, en gewoon zomerkleren aan doen. Eigenlijk is het overal in huis best lekker koel :) Alleen hier boven op de zolder niet, daar staat dan nu ook de ventilator aan.
|
niet
|
niet :(
|
raam open de hele dag en nacht :o
|
overdag verduisteringsgordijnen dicht en alles potdicht (wel een ventilator aan), 's avonds en 's nachts alles tegenover elkaar open.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
uhm, raam open..
ventilator soms aan. |
Het is ook meer dat ik mezelf koel hou door minder of dunnere kleding aan te doen. Verder staat de deur hier nog wel eens open, het raam boven in mijn kamer staat open als de zonnewering niet naar beneden is, en als het 's nachts echt te gek wordt met de hitte gaat de ventilator ook aan.
|
Mijn kamer is van nature al koel.. :cool:
Raam staat overdag wel open, 's nachts word ik knettergek als m'n raam open staat. (*knal* Raam klapt telkens dicht.. Kan het niet vast zetten. :mad: ) |
Met m'n airco, en een zonwerend buitengordijn voor m'n raam, en 't binnengordijn dicht. Dan is 't nog wel enigszins te doen 's avonds. (Slaap op zolder. :()
|
Citaat:
Ik heb eigenlijk alleen een heel klein raampje overdag open staan, ´s nachts niet. De deur laat ik wel open. |
Citaat:
|
Met een mega grote ventilator die de gehele dag staat te draaien. (y)
|
Het leven met een airconditioning is een goed leven.
|
Het enige wat echt heet is, is mijn kamer, de rest van t huis niet. En dan speciaal mijn bed want dat hangt in de nok van mn kamer (2,20 mtr hoog).
Overdag hou ik mn gordijnen dicht, en dan s'avond als het afkoelt de buitendeur van mn kamer wagenwijd open zetten. Wel muggen doodslaan daarna maargoed, anders is t echt onhoudbaar. Ook neem ik n fles ijswater mee naar bed. |
Ventilator, balkondeur open, ramen open.
|
boven alle ramen tegen elkaar open, beneden 1 raam en 1 deur open en als ik naar een andere kamer ga neem ik de ventilator mee om het zo koel mogelijk te hebben
|
Alle ramen en deuren in het hele huis openzetten, de gordijnen en luxaflexen dicht en dan maar doortochten.
|
Niet.
We wonen op een bovenverdieping (= warme lucht stijgt op) met alléén maar ramen dus de hele dag zon! Bij mijn moeder is het altijd 16-20 graden! |
Ik zet een ventilator aan.. Nu even niet want het onweert hier en het HOOST.. :)
|
Rolluiken helemaal dicht, raam dicht en ventilator aan :)
|
het is helemaal niet benauwd hier..
|
alles dicht, en 's avonds alles tegen elkaar openzetten... op mn kamer is t megaheet, dus daar moet een ventilator aan te pas komen :o
|
Raam en deur tegen elkaar open zetten, maar niet als het regent (ik kon dus dweilen om mn kamer :( , maar gelukkig heb ik zeil
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lamellen zo dicht zodat er geen zon naar binnen kan, maar wel wind. Mijn kamer ligt op de bovenste verdieping, op een hoek aan de zonnekant.
Maargoed, nog een weekje, mn nieuwe huis heeft alleen 's ochtends tot een uurtje of 11 zon en dan is hij nog niet zo fel. :D |
Op mijn kamer hou ik de gordijnen dicht maar ik doe het raam vaak wel open.. Toch is het warm:(
|
Citaat:
als buiten de zon schijnt zorgen dakramen er ook voor dat het zo lekker broeierig wordt binnen (in combinatie met het feit dat je bij het dak zit). |
Kleine raampje open, soms overdag grote raam. Rolgordijn dichthouden. En als het echt heel warm is ventilator aan 's avonds.
|
raampje open, maar luxaflex naar beneden. ventilatortje aan. meer is niet nodig. bij mij komt alleen 's ochtends de zon mn raam binnen. scheelt dus heel erg aan warmte.
|
Gordijn dicht tegen de zon en twee ramen die tegenover elkaar staan open zetten zodat de wind kan doorstromen
|
's avonds alles open voor frisse lucht
|
Bij mij schijnt de zon bijna de hele dag op mijn kamer, echt een broeikas daar! Maar meer dan een ventilator aanzetten kan ik niet doen. Misschien moet ik mijn ouders eens lief aan kijken voor een airco.. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
|
Deur open, klein bovenhoekraampje open.
Als t dan nog warm is(en dat is t vaak, want de zon schijnt altijd midden op mn kamer), grote raam open. :) |
Overdag ventilator, 's avonds raam helemaal open. Maar het blijft er om te stikken... (n)
|
Nu het raam open, lekker koel. (y)
|
Ventilator aan, raam open en het is hier lekker koel :)
|
Overdag ramen dicht en screens naar beneden en 's avonds alles even laten doorwaaien, dan is het toch wel goed te doen :) Ik sliep tot vandaag nog onder m'n winterdekbed :o
|
Lamellen overdag dicht en 's avonds raam en balkondeur open.
|
niet :/
|
vandaag was er lekker koel windje dus dat viel wel weer mee...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |