Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   [voetbal] 10 Nederlandse clubs nog zonder licentie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=506448)

WolterB 10-06-2003 16:21

[voetbal] 10 Nederlandse clubs nog zonder licentie

Citaat:

De KNVB heeft aan tien clubs in het betaald voetbal voorlopig geen licentie voor komend seizoen verstrekt.

AZ,FC Utrecht,Vitesse,Go Ahead Eagles, Emmen,MVV,Sparta,FC Den Bosch en TOP/Oss hebben de komende 2 weken de tijd om de begroting op orde te krijgen.

De Graafschap,dat de financiën wel voor elkaar zegt te hebben,hoeft pas deze week een begroting in te leveren om een licentie te krijgen.De Doetinchemmers kregen van de KNVB uitstel omdat ze dit seizoen zijn gedegradeerd.

AGOVV kreeg een licentie op voorwaarde dat het stadion na de renovatie in juli aan alle veiligheidseisen voldoet.
Bron NOS-TT

voor mij zijn de problemen van Emmen een verassing. Van de rest was het wel redelijk bekend

^Dragon^ 10-06-2003 16:40

Ik vind het verrassend dat ik NAC er niet bij zie staan!
Ik dacht toch echt dat zij ook grote financiele problemen hadden, maar blijkbaar hebben ze toch een goed beleid gevoerd. Ook had ik een beetje Twente verwacht, maar ook die zit er nie in.

Tsja, ik hoop niet dat er zoveel clubs failliet gaan. Stel ze gaan allemaal failliet, wat gebeurt er dan met de Toto divisie, aangezien er een paar extra mogen promoveren?

8 clubs in totodivisie :S lijkt me sterk...

Ketjing 10-06-2003 17:33

Toen ik het hoorde was de graafschap een verrassing voor mij, nu ik het hier lees niet meer. Jammer dat er zoveel clubs in financiele noot zitten

DjTiesto 10-06-2003 19:26

Utreg ern MVV hebben het er zelf naar gemaakt. Wat een wanbeleid! Van mij had Twente er ook nog wel bij mogen staan, want die lui hebben geen geld meer te makken en toch kopen ze nog vrolijk verder.
En wie had als eerst weer een licencie: juist Heracles Almelo.
Ik vind als je schulden hebt dat je ze zelf maar moet oplossen, want dat hoeft de gemeente niet te doen. Als de gemeente geld leent aan een club moeten wij uiteindelijk al dat geld betalen.

Ofwel: Vitesse, MVV,Utreg mogen van mij wel failliet.

Brain-Damage 10-06-2003 19:38

Als de gemeente Alkmaar instemt met een lening aan AZ van 12,5 miljoen Euro dan is AZ ook gered... :) Dat komt wel goed.
En nu maar hopen dat Adriaanse blijft!

de communiceerbeer 10-06-2003 20:51

Die krijgen hun licentie vast toch nog wel, zoals altijd.

Pibbo 10-06-2003 22:11

Onbegrijpelijk dat ze Ajax een licentie verschaffen :(

Financieel is daar alles een beetje opgepoets om zo nog een paar jaar verder de boel te bedonderen.

Nee, hier gaan we meer over horen (y)

Mitros 10-06-2003 23:41

Citaat:

Pibbo schreef op 10-06-2003 @ 23:11:

Financieel is daar alles een beetje opgepoets om zo nog een paar jaar verder de boel te bedonderen.

Heb je hier enig bewijs voor :rolleyes: Bij Ajax is het zeker na dit CL seizoen finacieel prima op orde (y)
Ik zou eerder maar eens bij Feyenoord gaan kijken, die bezuinigen nu al om het hoofd boven water te krijgen ;)

von Carrstein 11-06-2003 01:02

En dan maar lachen met België...

Pibbo 11-06-2003 05:54

Citaat:

Mitros schreef op 11-06-2003 @ 00:41:
Heb je hier enig bewijs voor :rolleyes: Bij Ajax is het zeker na dit CL seizoen finacieel prima op orde (y)
Ik zou eerder maar eens bij Feyenoord gaan kijken, die bezuinigen nu al om het hoofd boven water te krijgen ;)

de CL verdien je niet zoveel op zoals men beweert de kosten zijn daarbij te hoog

WolterB 11-06-2003 07:40

Ajax en Feyenoord gaan waarschijnlijk ook nog in de problemen komen. Zij kunnen hoge boetes verwachten als uitkomt waar waar gezocht wordt:
Citaat:

De arbeidsinspectie zal een onderzoek beginnen naar illegale spelers bij Ajax en Feyenoord,zo meldt Twee Vandaag.

Beide clubs zouden veelvuldig de wet hebben overtreden door illegaal in ons land verblijvende spelers van buiten de Europese Unie op te stellen.Zo zou Ajax talenten van zijn voetbalacademie in Ghana laten spelen in zijn jeugdteams in Nederland zonder dat zij beschikken over een werkvergunning.

Ajax heeft al eens een boete gekregen, maar nieuw onderzoek moet uitwijzen of de praktijken nog steeds gangbaar zijn bij de twee topclubs.Vermoed wordt dat het bij Ajax gaat om 38 overtredingen en bij Feyenoord om 41.
Bron NOS-TT

Mr.Oizo 11-06-2003 19:07

Ja ja MVV ook erbij :( weet het. Maar we zijn het zelf schuld door een slecht beleid, maar toch wil ik dat we blijven leven. Toen de competitie nog bezig was zag het er niet naar uit, maar de laatste dagen komen uit een aantal bronnen dat we mensen gevonden hebben om de anderhalf miljoen weg te poetsen (y) lijkt dus weer de goede kant op te gaan.

ZlatanSuperJood 11-06-2003 19:46

Citaat:

Ketjing schreef op 10-06-2003 @ 18:33:
Toen ik het hoorde was de graafschap een verrassing voor mij, nu ik het hier lees niet meer. Jammer dat er zoveel clubs in financiele noot zitten
Borrelnoot of hazelnoot? :o

Brain-Damage 11-06-2003 19:48

AZ gered door Schieringa himself... :D (y) En Co'tje blijft. :cool: BRON

Nu nog de successen als in de tijd van de gebroeders Molenaar. :D Maar dat zal er wel niet inzitten de komende jaartjes...

Mr.Oizo 13-06-2003 21:18

MVV lijkt ook gered :cool: KNVB stelt de uitspraak vandaag nog wel ff uit, maar de kans lijkt groot dat ik ook volgend jaar Europees Voetbal in Maastricht is! :)

Tofke_H 13-06-2003 21:29

KNVB is zwak. Uitstel geven... :)

de ballonnenman 13-06-2003 22:15

en uiteindelijk wordt toch wer elke club gered (y) :p

Defenderzzz 13-06-2003 22:48

Citaat:

Pibbo schreef op 10-06-2003 @ 23:11:

Ik wil ook graag ff wat bewijzen en bronnen. Anders noem ik dit:''Uit je nek lullen!!!!!"
Zo kan je toch over elke club beginnen. Zolang de clubs alles netjes in orde hebben, moet jij ze niet veroordelen op onzinnige fronten..Asjeblieft zeg..

Brain-Damage 13-06-2003 23:54

PSV is gewoon de enige Nederlandse club die nooit enige vorm van financiele steun heeft gekregen van hun gemeente! :eek:
Dit is mede te danken aan Phillips natuurlijk... :)

vreselijke fout 14-06-2003 11:10

Citaat:

Brain-Damage schreef op 14-06-2003 @ 00:54:
PSV is gewoon de enige Nederlandse club die nooit enige vorm van financiele steun heeft gekregen van hun gemeente! :eek:

hoe kom je aan die informatie? :)

de ballonnenman 14-06-2003 11:16

Citaat:

vreselijke fout schreef op 14-06-2003 @ 12:10:
hoe kom je aan die informatie? :)
http://www.voetbalonline.nl/ecNewsItem.asp?id=27070

met andere woorden: de stad eindhoven geeft dus niks om die club. ;)

Tofke_H 14-06-2003 12:15

Citaat:

Brain-Damage schreef op 14-06-2003 @ 00:54:

(y) nice :)

Maar.. als we dan gewoon FF verder gaan kijken in de gemeenteboekhouden van Eindhoven, en die dan vergelijken met andere gemeentes, dan denk ik dat de gemeente Eindhoven zeker wel eens een belastingverlaging of een belasting weg gedaan heeft, die in het nadeel was van Philips. :) Maar of dat ook telt ;) Want zo vind je bij elke club in elke sport wel iets ;)

Mr.Oizo 14-06-2003 15:45

Citaat:

Tofke_H schreef op 13-06-2003 @ 22:29:
KNVB is zwak. Uitstel geven... :)
Ze moesten nog een paar stukken doornemen, zo heb ik uit bronnen vernomen...

We halen het denk ik toch wel (y)

Tofke_H 14-06-2003 21:54

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 14-06-2003 @ 16:45:
Ze moesten nog een paar stukken doornemen, zo heb ik uit bronnen vernomen...

We halen het denk ik toch wel (y)

Zo noemen ze dat. Men moet dat een naam geven, en op deze manier klinkt dat mooi.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.