Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Zitten blijven.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=508927)

Choke 12-06-2003 17:19

Zitten blijven..

Wie is dat al eens overkomen.. of bij wie gaat het dit jaar gebeuren??? ik blijf waarhscijnljik zitten.. en ik kijk er zo erg tegenop!!! (n)

foefighter 12-06-2003 17:24

humz nou veel sterkte ik ga als het goed is wel over. Ik moet deze periode dus echt niet verpesten. Ik denk ook wel dat mijn ouders aardig boos zouden zijn als ik zou blijven zitten. Dat betekend dus geen computer enz enz. maar even ontopic.

Blijven er verder geen bekenden van je zitten ofzo dan kun je daar nog altijd mee omgaan?

deesmees 12-06-2003 17:26

wat voor school doe je dan?welke klas?
ja lastige is ze zijn jaar jonger en kinderachtiger en al paar jaar ''samen'' zeg maar,je komt als vreemde ertussen en das niet leuk! (n)

Miracle 12-06-2003 17:34

Ja, ik blijf dit jaar ook zitten. Vind het niet zo erg eigenlijk.
(maar dat ga ik hier niet helemaal uitleggen)

Pibbo 12-06-2003 17:41

het overkwam mij ooit in de 4de ik was niet treurig ofzo :)

mR 12-06-2003 17:57

Ben in de 2de blijven zitten.

Valt opzich wel mee, alleen knudde dat je niet met je oude klasgenoten meer in de klas zit.

Verder was t voor mij gwoon rustig t jaar overdoen en daarmee een betere basis voor volgend jaar leggen.

ssjpan 12-06-2003 18:05

Ik blijf dit jaar ook zitten, maar ik vind het niet zo erg. Er blijven veel jaargenoten zitten. En nu hoef ik niks meer te doen voor school, terwijl de anderen die wel of misschien over gaan, heel veel moeten inleveren enzo. Ik mag dat gewoon overslaan.

Thomas 12-06-2003 18:21

Nog nooit meegemaakt, gelukkig. :)

Denise84 12-06-2003 18:24

nooit overkomen

Shock 12-06-2003 18:26

Ben een paar keer net met de hakken over de sloot overgegaan, dit jaar ga ik het ruimschoots halen als ik er even de tijd voor neem :)

dyfusica 12-06-2003 18:29

ditr jaar blijf ik zitten

maar daar staat dan weer tegenover dat ik oko ben overgeslagen vroeger

Veenbes 12-06-2003 18:30

Nog nooit gedaan en denk ook niet dat het dit jaar gebeurt, ik zou het wel erg vinden als ik niet meer bij mijn vrienden in hetzelfde jaar zou zitten. Qua leeftijd is het juist wel fijn, dan ben ik niet meer de jongste.

Lightlady 12-06-2003 19:28

Neuh nog niet gebeurd...
Maybe dit jaaar kweenie....
Dit trimester telt 2x mee dus kan het nog halen als ik zin heb

Keyser Saus 12-06-2003 19:29

Citaat:

dreen schreef op 12-06-2003 @ 18:34:
Ja, ik blijf dit jaar ook zitten. Vind het niet zo erg eigenlijk.
(maar dat ga ik hier niet helemaal uitleggen)

doen! :P

is mij btw nog nooit overkomen

the tourist 12-06-2003 20:12

School & Studie?

Ik ben nog nooit blijven zitten.

Quiana 12-06-2003 20:14

In de 1e, en in de 2e. De tweede keer dat ik de 2e deed
ben ik ermee gekapt, kijk zelf maar of je dat
als zitten blijven ziet of niet.

Sterkte ermee. (y)

Dminor 12-06-2003 20:19

Ik heb er geen ervaring mee en ga er ook geen ervaring mee krijgen. Zodra het ook maar enigszins in de buurt ervan zou komen, zou ik denk ik eens wél iets uit gaan voeren, zij het met mate, en dan lukt het alsnog makkelijk. :)

En dyfuus: jij moet niet zoveel achter de computer hangen, volgens mij verzuim je daardoor veel te veel tijd en ben je mede daardoor blijven zitten. Of zit ik er helemaal naast?

M@rco 12-06-2003 20:20

Ja, is me één keer gebeurd en dat gaat me niet nog een keer overkomen. :)

Vond het toen niet zo erg... zat toch in een kutklas, m'n huidige klas is een stuk leuker :)

Gutterflower 12-06-2003 20:32

Ik bleef vorig jaar zitten, in 4 vwo. Vond het niet zo heel erg. Het was niet zo dat ik aan het eind van het jaar nog in spanning zat of ik wel of niet overging, want ik wist rond maart al dat ik het niet zou halen. Ik vond het wel jammer dat ik mijn klas moest verlaten, maar ik heb nu ook een leuke klas, dus. :)

Lieveheersbeest 12-06-2003 20:34

Ik ben een keer blijven zitten in de tweede. Dit vond ik toen heel erg, vond het niks om met die stomme brugjes in de klas te komen. Uiteindelijk heb ik er geweldige mensen leren kennen, die nu mijn beste vrienden zijn.
Ik denk dat er een verschil is tussen blijven zitten in de onderbouw en blijven zitten in de bovenbouw. Als je in de onderbouw zit, zit je de hele dag met dezelfde klas. Daardoor verlies je sneller je oude vrienden. In de bovenbouw heb je meer clusters, waardoor het niet zo heel erg veel uitmaakt bij wie je in de klas zit, want je vrienden zie je toch wel in de pauzes.
In je nieuwe klas leer je echt wel nieuwe mensen. De eerste week is rampzalig, daarna weet je eigenlijk niet beter. Het is rot, maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee.

FlorisvdB 12-06-2003 20:41

het is me gelukkig nog nooit overkomen gelukkig :)
maar het is niet zo heel erg als het gebeurd, wat is 1 jaartje nou op je hele leven?
Ik ga bijvoorbeeld naar de UT en dan hoor je dat het juist niet zoveel voorkomt dat mensen hun studie binnen de tijd (5 jaar) halen

Pinksterhaas 12-06-2003 20:52

1 keer.

In de vierde, en ik vond dat niet zo erg. Zowel door de klas waar ik uitkwam, als die waar ik in terecht kwam :) Die was 'beter'.

wissie 12-06-2003 21:07

Ik blijf dit jaar zitten door niet nader te noemen omstandigheden, en ik vind het jammer dat ik een jaar extra op de middelbare school moet zitten, maar qua klasgenoten kan het me niets schelen. Ik zit in de bovenbouw, en we trekken als klas niet met elkaar op, dus het maakt niet uit dat ik nu bij andere mensen kom.

Repsaj 12-06-2003 21:10

Ja, eerst was ut wel klote maar daarna viel het wel mee. Nieuwe mensen, fietsend door het jaar, veel vrijstelling, en toen toch jammer dat het jaar alweer voorbij was...

the exploding boy 12-06-2003 21:39

Ik ben in de 5e blijven zitten en in de 6e gezakt, toen naar andere school gegaan. nog 3 vakken gedaan waarvan ik er 1 niet haalde, dus net 1 vak te weinig had voor mnVWO toen weer een jaar 3 vakken gedaan. En nu zit ik met 9 vakken in 9 jarig VWO :o

Maar blijven zitten is niet zo erg. Al doe je het niet voor je lol natuulijk.

Kamilla 12-06-2003 21:54

Niet echt blijven zitten, wel dat ik 3 Havo niet haalde. Toen kon ik dus kiezen om of die klas over te doen of naar Mavo 4 te gaan. Ik heb voor dat laatste gekozen omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk van die school af wilde.

miro 12-06-2003 22:24

Ik ben in havo 2 blijven zitten. Vond ik heel erg, kwam allemaal bij van die "kleuters" in de klas :D Maar van de andere kant voelde ik me best wel stoer, ik hoefde echt helemaal niks te doen. En die jongetjes uit mn klas keken best wel tegen me op :P

BBEM 12-06-2003 22:29

Citaat:

koemeeltje schreef op 12-06-2003 @ 22:54:
Niet echt blijven zitten, wel dat ik 3 Havo niet haalde. Toen kon ik dus kiezen om of die klas over te doen of naar Mavo 4 te gaan. Ik heb voor dat laatste gekozen omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk van die school af wilde.

die keuze had ik ook

Loontjuh 13-06-2003 03:13

Ben vorig jaar blijven zitten dus heb dit jaar 4havo overgedaan.
vond t niet echt een ramp ofzo. wou ook wel blijven zitten omdat mijn vader ieder moment kon overlijden en ik dan in mn examenjaar zou zitten en ik niet wist hoe ik er op zou reageren...
had opzich wel over gekund als ik hard had gewerkt.

in het begin vond ik t wel raar.. ging ook niet zoveel met die mensen om uit mn klas, maar wel met 1 meisje, want zij had vorig jaar met mij precies dezelfde vakken gedaan en we hadden nu weer precies hetzelfde vakkenpakket dus ik kende haar al. en ook kende ik nog een paar andere mensen die al eerder waren blijven zitten en bij wie ik in de brugklas had gezeten.

nu ga ik met iedereen heel veel om en heb t echt heel gezellig. Gezelliger dan vorig jaar. Deze mensen zijn gewoon veel leuker.. Dus het is echt geen ramp.

telluriet 13-06-2003 15:26

Citaat:

Choke schreef op 12-06-2003 @ 18:19:
Wie is dat al eens overkomen.. of bij wie gaat het dit jaar gebeuren??? ik blijf waarhscijnljik zitten.. en ik kijk er zo erg tegenop!!! (n)
Ik leef met je mee hoor, mij gebeurt het ook dit jaar. Ik kan kiezen of ik naar 4 HAVO wil of blijf zitten in 3 VWO. Ik blijf gewoon zitten denk ik. Het nare is wel dat je met allemaal kleine kinderen in de klas komt maar dat went denk ik wel

succes!

Xia 13-06-2003 16:10

Ik ben gelukkig nooit blijven zitten, hoewel het er in de 2e erg om hing. Ik had toen al zo'n beetje berust in het feit dat ik naar de havo ging en daarna verder zou gaan op het vwo (dus na de havo), maar hoe meer ik er over nadacht hoe meer het als falen voelde. Ik heb me toen kapot geknokt en ben toen, zonder bespreekgeval te zijn, gewoon over gegaan. Dat was echt :cool:, dat ik gewoon over kon. Mijn mentaliteit is toen heel erg veranderd en in de derde deed ik meer mijn best, ging toen gewoon goed over, wel met een onvoldoende. Dit jaar gaat het nog beter dan alle jaren ervoor en heb ik het hele jaar gemiddeld nog geen onvoldoende gestaan. Ik hoop dat ik dat volhoud en dan ga ik zeerrrr ruim over, met echt een goede lijst. :)

Mr.Oizo 13-06-2003 20:43

Nopez, nooit gebeurd :) had alles altijd goed in orde.
Nu gebeurt het ook niet, want ik zit al op een hogere school, heb mijn propedeuse al, en tot nu toe alles gehaald van de andere jaren dus ik ga zeker door naar het volgende jaar.

de communiceerbeer 13-06-2003 20:45

Nee, nooit gebeurd.

pepijn 14 13-06-2003 21:14

tot nu toe niet gebeurd, dit jaar heel krap; ik moet voor wiskunde een 5.7 halen en voor n/s een 7.2. dan ga ik met 2 vijven over

Tofke_H 13-06-2003 21:45

School & Studie

Mémoire 13-06-2003 21:53

Ik blijf dit jaar zitten, zit er nu nog niet echt mee. Ik denk (weet wel zeker) dat, ik daar na de vakantie anders over denk, en dat ik me er wel klote over ga voelen, maarjah eigenschuld. (n) (n)

soske 14-06-2003 08:51

NOg nooit gebeurd, maar heel misschien blijf ik dit jaar (3vwo) zitten, het lijkt me heel erg. Als het gebeurt hoop ik wel bij leuke kinderen te komen natuurlijk, maar dat is dan ff afwachten. Eerst ga ik nog hard werken want ik probeer gewoon over te gaan, heb er eingelijk wel vertrouwen in!!! :)

DXC 14-06-2003 11:02

Ben in de 3e blijven zitten.. Helft van de klas bleef zitten dus was niet zo erg.. Ikben zelf 16 en zit bij jongens van 14 in de klas :S:S Dat is ook niet alles.. Maar je leert wel veel nieuwe mensen kennen..

@Moon 14-06-2003 13:16

Ja, in groep 2 :confused: Vind het nu echt zwaar irritant, ben je telkens zowat de oudste van de klas....

kweety 14-06-2003 14:21

Ik blijf waarschijnlijk ook zitten, maar ja. ik vind het niet zo erg. in de 4 jaar dat ik hier nou op school zit is al meer dan de helft van mijn klas blijven zitten. dus ik ken de meeste wel en heb er al bij in de klas gezeten

Another Way 14-06-2003 16:20

Citaat:

Quiana schreef op 12-06-2003 @ 21:14:
In de 1e, en in de 2e. De tweede keer dat ik de 2e deed
ben ik ermee gekapt, kijk zelf maar of je dat
als zitten blijven ziet of niet.

Sterkte ermee. (y)

wat doe je nu dan?

Mindfields 14-06-2003 21:38

jep, ik blijf zitten in 3gym

Sylph 15-06-2003 15:35

Nee,gelukkig ben ik nooit blijven zitten.En dit jaar blijf ik ook niet zitten. (y)

marlies 15-06-2003 15:52

Citaat:

@Moon schreef op 14-06-2003 @ 14:16:
Ja, in groep 2 :confused: Vind het nu echt zwaar irritant, ben je telkens zowat de oudste van de klas....
zeker omdat je nog te 'speels' was.. Dat vind ik altijd zo'n onzin!! en nu zit jij met de gebakken peren

Nieni 16-06-2003 11:40

Gebeurt misschien nu in 3 gymnasium...maar als ze me een beetje matsen met het profieltotaal enzo...ga ik misschien over. Of ik krijg een taak, dat kan ook nog... :o

mirrie-1986 16-06-2003 15:01

jeuh ik ben over met 2 vijfen. een voor engels, en een voor duits 1,2
stond oko nog een 5 voor letterkunde, maar had een 8,9 op tentamen......

guess what 16-06-2003 15:09

ik ben vorig jaar blijven zitten, en er is niets ergs aan! mensen in je nieuwe klas leer je gauw genoeg kennen en het is allemaal iets makkelijker, dus je kan ook nog bij blijven

iemand of niemand 16-06-2003 19:20

nog nooit

dyfusica 17-06-2003 07:49

Citaat:

Dminor schreef op 12-06-2003 @ 21:19:

En dyfuus: jij moet niet zoveel achter de computer hangen, volgens mij verzuim je daardoor veel te veel tijd en ben je mede daardoor blijven zitten. Of zit ik er helemaal naast?

je zit dr helemaal naast

ik ben ziek enkan ik neit teveel indrukken hebben

dit weekend ben ik 1 dag weggeweest naar rotterdam (gewoon familie) en de volgende dag 5 uurtjes weggeweest emt mn moeder naar een bos met de trein.. en gister was ik er echt kapot van.. ik kon alleen maar slapen.. Kon neit normaal op een stoel zitten omdat ik zo duizelig was en had knallende koppijn

ik kan gewoon neit teveel dingen doen volgens de psyg.. anders word ik ziek.. En ik zit idd vrij veel achter de computer omdat ik niet zo superveel anders kan doen.. Ja ik doe nu wel een beetje thuissshcool ga met honden enzo wat doen.. maar als ik met iemand afspreek ofzo ben ik de volgende dag daar nog helemaal moe van.

ik verzuim sinds de meivakantie volledig omdat ik toch weet dat ik blijf zitten.. daarvoor ging ik nog wel af en toe

Trimm Trabb 18-06-2003 18:35

Ik ben in de 3e al een keer blijven zitten en nu in de 5e weer. Ik heb 't echt nog geprobeerd, ik heb me helemaal de pokke zitten leren maar tijdens de repetitities weet ik telkens helemaal niks meer. ik heb nu dus 5 onvoldoendes dus het is echt over :(
Gelukkig heb ik bericht gehad van Velvet dat ze graag wat van me willen horen, dus misschien kan ik daar dan binnenkort gaan werken. En als ik ooit de motivatie mocht krijgen om weer te gaan leren, dan kan ik iedergeval een mbo-opleiding doen en vanaf dat verder....of vanaf m'n 21e proberen ergens binnen te komen met een toelatingsexamen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.