![]() |
[Outlook Express] mails verwijderen zonder er op te klikken
Ik krijg de laatste bijna dagelijks mails met keyloggers in mijn outlook express. De enigste manier om deze mails te verwijderen (wat ik weet) is om er op te klikken en dan op delete oid te drukken. Maar dan staat de keylogger al op mijn computer.
Is er ook een andere manier om die mails te verwijderen? |
Waarom installeer je geen goede virusscanner?
|
zorg gewoon dat je de mails niet kan lezen in het zo genaamde "Voorbeeldvenster".
|
Ik heb PC-cillin 2002 draaien. Betere suggestie?
Waar kan je dat uitschakelen? |
Citaat:
Maar de beste virusscanner ben jezelf. Dat uitschakelen : Beeld >> Indelingen "Voorbeeldvenster weergeven" uitvinken. Vanaf nu moet je dus de mails aanklikken en openen om ze te lezen. Mails van onbekende doe je gewoon delete, als ze geen duidelijk onderwerp hebben. Mails met een bijlage vraag je eerst af of je wel een bijlage moest krijgen van die persoon. En als je nu ook nog eens de veiligheidspatch download, en geïnstalleerd laat dan kan je geen bijlages meer openen, waar een virus in kan zitten. Je kan dat ook zelf aanzetten: Extra >> optie's >> tabbad "beveiliging"... En daar dan aanvinken : "Opslaan of openen van bijlage die ....." Nadeel.. Bestanden met die exctentie's kwaar geen virus in zit, kan je dan ook niet rechtstreeks openen. Meer beter een beetje veiliger dan een virus binnenhalen. |
Bedankt, ik heb het venster weggehaald
hmm, mijn virusscanner geeft geen virus meer aan. Maar ik heb zojuist een zogeheten Keylogger Hunter gedownload en die zegt dit: Report of the 18 June 2003 18:43:40 WARNING ! Suspected activity is detected ! C:\WINDOWS\system32\config\software.LOG -------------------------------------------------- Er is dus nog wel een key logger actief, enig idee hoe ik dit kan weghalen (de keylogger hunter geeft geen naam van oid) |
Download anders Mcafee Virusscan als je je huidige virusscanner niet goed genoeg vind...
ik heb zelf ook PC Cillin gehad, is opzich prima alleen de optie 'backup files before cleaning'is wel heel erg irritant! Dan blijft het virus dus actief in je systeem. Deze optie uitschakelen dus! En ALTIJD je quarantine map legen. Je kunt ook, wat Tofke_H zei in Outlook instellen dat-ie automatisch de berichten verwijderd van je mailserver als ze een bepaalde naam of bijlages hebben. |
hmm, ik heb al verschillende proggies geprobeerd (ook de free scan van mcafee) en geen een geeft een virus aan. Maar mijn keylogger hunter geeft nog steeds activiteit aan in die LOG file van windows
|
Citaat:
|
hmm, ik start net de computer opnieuw opnieuw, nu is de activiteit weg in die log file, maar er is nu activiteit in
Report of the 19 June 2003 7:26:31 WARNING ! Suspected activity is detected ! C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\LastScan.ini -------------------------------------------------- |
Nu is er weer wel activiteit in die log file van windows
Report of the 19 June 2003 9:1:59 WARNING ! Suspected activity is detected ! C:\WINDOWS\system32\config\software.LOG -------------------------------------------------- |
ik ben bang dat je niet hier vanaf kunt komen zonder je pc te formatteren :(
je moet iig zorgen dat je voor je de eerste mail opent na het formatteren, je doet wat hierboven gezegd wordt, anders komen de problemen snel weer terug. ik hoop voor je dat je andere programma's niet aangetast zijn, maar ik zou als ik jou was zoe vele mogelijk programma's/documenten/reservebestanden die je op cd hebt staan opnieuw installeren/op je pc zetten om dit probleem in de toekomst te vermijden |
Altijd zorgen dat je active content zoals java(script) en macro shit uitzet in je MSOE. Zorg ook dat je alle updates installeert op www.windowsupdate.com
Je hoort gewoon op mailtje te kunnen klikken zonder dat een virus iets kan doen; anders heb je MSOE verkeerd ingesteld en ben je per definitie onveilig. |
updates gaat automatisch.
Kan ik het bestand C:\WINDOWS\system32\config\software.LOG niet verwijderen? |
Ik zat ook in de stress om dit virus - Win32.Parite - maar nu is het er gelukkig af :D Probeer iig zoveel mogelijk anti-keylogger programmaatjes te zoeken. En als je weet wat voor soort keylogger het is kun je altijd proberen om op inet een removal te vinden ofzo, removals helpen ook (y)
|
Hoe heb je hem er af gekregen?, wat is een goede site op removals te vinden?
alvast bedankt |
Citaat:
http://www.webspeakster.com/keylogger_info.htm |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45. |