Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 16:24
H@nk
H@nk is offline
Ik krijg de laatste bijna dagelijks mails met keyloggers in mijn outlook express. De enigste manier om deze mails te verwijderen (wat ik weet) is om er op te klikken en dan op delete oid te drukken. Maar dan staat de keylogger al op mijn computer.
Is er ook een andere manier om die mails te verwijderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2003, 16:41
Koen
Koen is offline
Waarom installeer je geen goede virusscanner?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 16:45
Tofke_H
Tofke_H is offline
zorg gewoon dat je de mails niet kan lezen in het zo genaamde "Voorbeeldvenster".
Oud 18-06-2003, 16:57
H@nk
H@nk is offline
Ik heb PC-cillin 2002 draaien. Betere suggestie?

Waar kan je dat uitschakelen?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:18
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
H@nk schreef op 18-06-2003 @ 17:57:
Ik heb PC-cillin 2002 draaien. Betere suggestie?

Waar kan je dat uitschakelen?
Uit een test die ik deze week gelezen heb, van 10 virusscanners kwam McAfee op de 2de plaats, en Norton op de 3de plaats. De 1ste ontglipt me nu eventjes.
Maar de beste virusscanner ben jezelf.

Dat uitschakelen : Beeld >> Indelingen
"Voorbeeldvenster weergeven" uitvinken.

Vanaf nu moet je dus de mails aanklikken en openen om ze te lezen. Mails van onbekende doe je gewoon delete, als ze geen duidelijk onderwerp hebben. Mails met een bijlage vraag je eerst af of je wel een bijlage moest krijgen van die persoon.
En als je nu ook nog eens de veiligheidspatch download, en geïnstalleerd laat dan kan je geen bijlages meer openen, waar een virus in kan zitten.
Je kan dat ook zelf aanzetten: Extra >> optie's >> tabbad "beveiliging"... En daar dan aanvinken : "Opslaan of openen van bijlage die ....."

Nadeel.. Bestanden met die exctentie's kwaar geen virus in zit, kan je dan ook niet rechtstreeks openen. Meer beter een beetje veiliger dan een virus binnenhalen.
Oud 18-06-2003, 17:53
H@nk
H@nk is offline
Bedankt, ik heb het venster weggehaald

hmm, mijn virusscanner geeft geen virus meer aan. Maar ik heb zojuist een zogeheten Keylogger Hunter gedownload en die zegt dit:

Report of the 18 June 2003 18:43:40

WARNING ! Suspected activity is detected !
C:\WINDOWS\system32\config\software.LOG

--------------------------------------------------

Er is dus nog wel een key logger actief, enig idee hoe ik dit kan weghalen (de keylogger hunter geeft geen naam van oid)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:15
Orion16
Orion16 is offline
Download anders Mcafee Virusscan als je je huidige virusscanner niet goed genoeg vind...

ik heb zelf ook PC Cillin gehad, is opzich prima alleen de optie 'backup files before cleaning'is wel heel erg irritant! Dan blijft het virus dus actief in je systeem. Deze optie uitschakelen dus! En ALTIJD je quarantine map legen.

Je kunt ook, wat Tofke_H zei in Outlook instellen dat-ie automatisch de berichten verwijderd van je mailserver als ze een bepaalde naam of bijlages hebben.

Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 19:47
H@nk
H@nk is offline
hmm, ik heb al verschillende proggies geprobeerd (ook de free scan van mcafee) en geen een geeft een virus aan. Maar mijn keylogger hunter geeft nog steeds activiteit aan in die LOG file van windows
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 22:08
H@nk
H@nk is offline
Citaat:
H@nk schreef op 18-06-2003 @ 20:47:
hmm, ik heb al verschillende proggies geprobeerd (ook de free scan van mcafee) en geen een geeft een virus aan. Maar mijn keylogger hunter geeft nog steeds activiteit aan in die LOG file van windows
nog steeds
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 06:27
H@nk
H@nk is offline
hmm, ik start net de computer opnieuw opnieuw, nu is de activiteit weg in die log file, maar er is nu activiteit in

Report of the 19 June 2003 7:26:31

C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\LastScan.ini

Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 08:02
H@nk
H@nk is offline
Nu is er weer wel activiteit in die log file van windows

Report of the 19 June 2003 9:1:59

Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 08:27
WolterB
WolterB is offline
ik ben bang dat je niet hier vanaf kunt komen zonder je pc te formatteren
je moet iig zorgen dat je voor je de eerste mail opent na het formatteren, je doet wat hierboven gezegd wordt, anders komen de problemen snel weer terug.

ik hoop voor je dat je andere programma's niet aangetast zijn, maar ik zou als ik jou was zoe vele mogelijk programma's/documenten/reservebestanden die je op cd hebt staan opnieuw installeren/op je pc zetten om dit probleem in de toekomst te vermijden
Oud 19-06-2003, 08:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Altijd zorgen dat je active content zoals java(script) en macro shit uitzet in je MSOE. Zorg ook dat je alle updates installeert op www.windowsupdate.com

Je hoort gewoon op mailtje te kunnen klikken zonder dat een virus iets kan doen; anders heb je MSOE verkeerd ingesteld en ben je per definitie onveilig.
Oud 19-06-2003, 14:44
H@nk
H@nk is offline
updates gaat automatisch.

Kan ik het bestand C:\WINDOWS\system32\config\software.LOG niet verwijderen?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:06
Orion16
Orion16 is offline
Ik zat ook in de stress om dit virus - Win32.Parite - maar nu is het er gelukkig af Probeer iig zoveel mogelijk anti-keylogger programmaatjes te zoeken. En als je weet wat voor soort keylogger het is kun je altijd proberen om op inet een removal te vinden ofzo, removals helpen ook
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:20
H@nk
H@nk is offline
Hoe heb je hem er af gekregen?, wat is een goede site op removals te vinden?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:49
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
H@nk schreef op 19-06-2003 @ 09:02:

Die heb ik ook gewoon op mijn harddisk staan hoor...

http://www.webspeakster.com/keylogger_info.htm
Reageren

Regels voor berichten