![]() |
Geluid weg na herinstalleren windows.
Heej.
Wij hebben op 2 computers windows opnieuw geinstalleerd. Op de een omdat er een virus was binnengedrongen (norton heeft de beschadigde bestanden toen verwijderd) en het toen een zooitje was, op de ander omdat dat moest omdat de computer anders niet op het netwerk kon. Op beide is dus opnieuw windows 98SE geinstalleerd, dit hebben we gedaan door format c: te doen en het dan weer te installeren. Maar nu hebben beide computers hetzelfde probleem: Er is geen geluid. Als ik bij apparaatbeheer kijk, staat er bij overige apparaten: PCI Communication Device PCI Multimedia Audio Device. Bij beiden staat een vraagteken, en als ik kijk wat er aan de hand is staat er dat het stuurprogramma niet of niet goed geinstalleerd is. Op de windows cd kunnen de stuurprogramma's niet gevonden worden. Heeft dit te maken met de geluidskaart, en zo ja, hoe kom ik erachter wat voor geluidskaart ik heb? Als dit niet het geval is, wat moet ik dan doen? |
Je zou op de factuur van de PC kunnen kijken welk merk geluidskaart erin zit, vervolgens kan je de drivers downloaden op de website van de fabrikant.
Hardware -> S&M |
Citaat:
En hij vindt 't niet zo belangrijk om die papieren te bewaren. |
Als je 't echt niet weet, kun je het beste ff de kast openmaken en op de geluidskaart zelf kijken wat voor merk/type het is. :)
|
Opzoek naar de CD's en diskettes die bij de pc zaten?
|
Tsja meisje, zul je toch echt drivers (= stuurprogramma's voor de niet-herkende hardware) moeten hebben! Als je helemaal geen CD's meer hebt ofzoiets zul je je pc open moeten maken en opzoek moeten gaan naar het chipset. Je kunt meestal ook het merk van je videokaart -heel snel- in je BIOS zien.
By the way, Windows 98 SE = (n) installeer liever Windows XP of 2000. Die herkent ook heel veel drivers standaard al. Offtopic: Met je signature ben ik het niet eens :P |
Weet je toevallig wel het merk van het moederbord.
Of weet je of het een Intel of een AMD processor is die in de PC zitten. ?? |
Citaat:
|
Stekker aandrukken?
Ik heb windows wel eens 2x opnieuw geinstalleerd omdat het geluid het niet deed. Zat de stekker er niet in :o |
Citaat:
|
kweeni of je een andere versie van windows hebt geïnstalleerd dan je eerst had (hoger) want dan kan het zijn dat de geïnstalleerde windows versie niet geschikt is voor je moederbord en/of je moederbord aangepast is aan een andere windows versie en dan kan het zijn dat ie sommige dingen niet herkent
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04. |