Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 13:13
Mara
Mara is offline
Heej.
Wij hebben op 2 computers windows opnieuw geinstalleerd. Op de een omdat er een virus was binnengedrongen (norton heeft de beschadigde bestanden toen verwijderd) en het toen een zooitje was, op de ander omdat dat moest omdat de computer anders niet op het netwerk kon.

Op beide is dus opnieuw windows 98SE geinstalleerd, dit hebben we gedaan door format c: te doen en het dan weer te installeren. Maar nu hebben beide computers hetzelfde probleem: Er is geen geluid.

Als ik bij apparaatbeheer kijk, staat er bij overige apparaten:
PCI Communication Device
PCI Multimedia Audio Device.

Bij beiden staat een vraagteken, en als ik kijk wat er aan de hand is staat er dat het stuurprogramma niet of niet goed geinstalleerd is.
Op de windows cd kunnen de stuurprogramma's niet gevonden worden.

Heeft dit te maken met de geluidskaart, en zo ja, hoe kom ik erachter wat voor geluidskaart ik heb?
Als dit niet het geval is, wat moet ik dan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 13:32
Martin
Martin is offline
Je zou op de factuur van de PC kunnen kijken welk merk geluidskaart erin zit, vervolgens kan je de drivers downloaden op de website van de fabrikant.

Hardware -> S&M
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
Martin schreef op 19-06-2003 @ 14:32:
Je zou op de factuur van de PC kunnen kijken welk merk geluidskaart erin zit, vervolgens kan je de drivers downloaden op de website van de fabrikant.

Hardware -> S&M
Daar had ik ook al aan gedacht, maar mijn ouders hebben de computers een paar jaar geleden gekocht, in de tijd dat mijn vader de enige was die wat wist van computers.
En hij vindt 't niet zo belangrijk om die papieren te bewaren.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:12
M@rco
M@rco is offline
Als je 't echt niet weet, kun je het beste ff de kast openmaken en op de geluidskaart zelf kijken wat voor merk/type het is.
Oud 19-06-2003, 15:57
Tofke_H
Tofke_H is offline
Opzoek naar de CD's en diskettes die bij de pc zaten?
Oud 19-06-2003, 15:59
Orion16
Orion16 is offline
Tsja meisje, zul je toch echt drivers (= stuurprogramma's voor de niet-herkende hardware) moeten hebben! Als je helemaal geen CD's meer hebt ofzoiets zul je je pc open moeten maken en opzoek moeten gaan naar het chipset. Je kunt meestal ook het merk van je videokaart -heel snel- in je BIOS zien.

By the way, Windows 98 SE = installeer liever Windows XP of 2000. Die herkent ook heel veel drivers standaard al.

Offtopic: Met je signature ben ik het niet eens

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 08:56
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Weet je toevallig wel het merk van het moederbord.
Of weet je of het een Intel of een AMD processor is die in de PC zitten. ??
Oud 21-06-2003, 12:53
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 21-06-2003 @ 09:56:
Weet je toevallig wel het merk van het moederbord.
Of weet je of het een Intel of een AMD processor is die in de PC zitten. ??
Of het een Intel of AMD processor is zal de stuurprogramma's van het modem (PCI Communication Device) en geluidskaart (PCI Multimedia Audio Device) weinig uitmaken... Misschien heeft ze onboard sound, maar er zijn ook PCI-geluidskaartjes met dezelfde chipset, denk dat er niets anders opzit dan je pc even open te maken...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:47
Verwijderd
Stekker aandrukken?

Ik heb windows wel eens 2x opnieuw geinstalleerd omdat het geluid het niet deed. Zat de stekker er niet in
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:23
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Jadie schreef op 21-06-2003 @ 18:47:
Stekker aandrukken?

Ik heb windows wel eens 2x opnieuw geinstalleerd omdat het geluid het niet deed. Zat de stekker er niet in
Maar je had waarschijnlijk wél een driver geïnstalleerd, schat, dat is namelijk het probleem van de topicstarter.... Het gaspedaal indrukken van een auto zonder motor heeft ook weinig zin, net als het aandrukken van een stekker op de geluidskaart waarvan de drivers niet zijn geïstalleerd.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:08
Float
Float is offline
kweeni of je een andere versie van windows hebt geïnstalleerd dan je eerst had (hoger) want dan kan het zijn dat de geïnstalleerde windows versie niet geschikt is voor je moederbord en/of je moederbord aangepast is aan een andere windows versie en dan kan het zijn dat ie sommige dingen niet herkent
Oud 23-06-2003, 10:18
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 21-06-2003 @ 13:53:
Of het een Intel of AMD processor is zal de stuurprogramma's van het modem (PCI Communication Device) en geluidskaart (PCI Multimedia Audio Device) weinig uitmaken... Misschien heeft ze onboard sound, maar er zijn ook PCI-geluidskaartjes met dezelfde chipset, denk dat er niets anders opzit dan je pc even open te maken...
Deze vraag stelde ik om erachter te komen of er toevallig een onboard soundkaart op zat. Meestal bij AMD een AC 97 soundsystem en dan waren we weer wat verder.
Reageren

Regels voor berichten