![]() |
Welk liedje leer jíj spelen?
Even een variatie op het topic van vet emo:
Met welk nummer ben jij bezig? en hoe? gewoon op gehoor, bladmuziek,of heb je les? en op welk instrument? Ikzelf ben bezig met Bach - tocatta & fugue, op gehoor, dus ik ben de komende vakantie wel even zoet :p [edit]even iets uitgebreid[/edit] |
ik met david bowie - ziggy stardust
en met mr. big - be with you |
Ik ben nu op les bezig met welcome home (sanitarium) van metallica (ben niet zo'n metallica-fan, tot ik ze twee weken terug zag, en dit vind ik wel een meesterlijk nummer, heb het de hele nacht in mijn hoofd gehad :)) maar ik vind het wel leuk om te spelen. Volgende week mijn laatste gitaarles, dus daarna maak ik het zeker zelf af.
Mijn leraar schrijft het uit, maar straks ga ik ook dingen zelf uitzoeken (heb al andere nummers uitgezocht, die ik dan op les liet horen, ok, geen metallica) en ook wel wat uit het boek halen, maar ik speel beter op gehoor dan dat ik noten kan lezen (of tabs, ben ik gewoon niet geod in...) |
Coldplay - Green Eyes --> Met tabs
|
Gitaarstukjes van de gitaar op de piano.
|
met niks momenteel maar ga binnekort wel wat slayer/metallica dingen leren spelen iemand tips voor snellere nummers van metallica?
|
Master of Puppets moet je doen!
Ik ben nu eigenlijk nergens mee bezig, beetje Rise Against nummertjes uitzoeken en toonladdertjes/riffjes spelen om de linjkerhand te versnellen. |
mop heb ik 1e stuk is getabbed.dan hak geen zin meer :/ :D
|
Haal dan tab van internet, is best een gaaf nummer.
|
kej probeer morgen wel ff (y)
|
ben ik nu heel dom als ik niet weet wat tabs zijn? :confused:
|
geen,kan geen instrument bespelen, doe wel mooie liedjes uit mijn hoofd leren, zodat ik die kan meezingen op de fiets, als ik alleen fiets.
|
Citaat:
Er staat dan bijvoorbeeld: Code:
A|----0| Zo kunnen mensen heel makkelijk opschrijven hoe een nummer gaat en kunnen mensen die geen noten kunnen lezen toch makkelijk lezen hoe ze het moeten spelen. |
Voor meer info:
http://www.mxtabs.net/bassguitar.php...cb5ae98c6b8867 |
Paranoid Android van Radiohead, en dan de solo's. Leuk!!!
|
ben nu bezig met de solo van downfall
Kprobeer zoveel mogelijk op gehoor en heb nooit les gehad... |
ik wil binnekort slayer-black magic beginnen
|
Sunburn van Muse puur op gehoor
|
Destruction - Mad Butcher (de brute versie)
op de elektrische gitaar, m.b.v. bladmuziek. |
Een etude van Prokoviev :D
|
HIM - Wicked Game
Nirvana - Where did you sleep last night Reel Big Fish - Where have you been? Eric Clapton - Layla Sting(The Police) - Every Breath You Take Pearl Jam - Black Een hele hoop nummers dus :D |
Opeth - Deliverance
gewoon op gehoor. |
ik doe altijd een paar tegelijk nu:
queen - crazy little thing called love metallica - enter sandman nirvana - smells like teen spirit heb nog wat tabs liggen maja begin ik hierna wel aan. van tabs dus of akkoorden. en op mn basgitaar :D |
Chopin - Deux nocturnes opus 15 in F-sh.
En van bladmuziek af. Piano. |
Tchaikovsky - Dance of the sugarplum fairies
gitaar, van tab |
opeth-godheads lament
|
speel op een hoorn, en heb als laatste filmmuziek van Lord of the Rings, Harry Potter, A.I. *artificial intelligence* en The Patriot gespeeld. *en phantom of the opera en Mission impossible, maar dat was een eitje*
|
Als laatst Metallica - St Anger en Get up kids - Anne Arbour
|
"Pennywise - Bro Hymn Tribute" op de bass. En 't lukt nog niet. Ja, lach maar :p.
Code:
-----------------5----7--| |
Citaat:
:) |
Citaat:
|
Bestaat er ook iets zoals tabs maar dan voor piano? zal wel niet ...maar hey, it's worth a try:p
|
Citaat:
Ik denk zelf dat er amper tabs voor piano zijn omdat er toch vaak verdelingen en zaken zijn die je nu eenmaal niet met het simplistische tab vorm kan uitwerken |
Citaat:
Voor kleuters is er zo'n boekje waarbij je gekleurde stickertjes op de piano moet plakken en die stickertjes komen dan overheen met de kleurtjes in het boek. In de tussentijd staan die kleurtjes wel op de juiste plek van de notenbalk zodat je wel kunt leren begrijpen waar die plek zit. Voor mijn moeder heb ik een dergelijk systeem bedacht op onze clavinova (ik ga dat echt niet op een echte piano doen :P stickertjes plakken..). Alleen heb ik die kleurtjes vervangen door de naam van de noot, waarbij C1 is Centrale C. C-1 is 1 octaaf lager. C2 is 1 octaaf hoger. Het is een systeem en mijn moeder heeft zo een klein beetje piano leren spelen ;) Zelf ben ik gewoon begonnen met 4 maten de C 4 tellen aanhouden. ;) |
Citaat:
Citaat:
Ach, ik ben een Chopinsee volgens velen, dus wat zou dan beter passen dan de muziek leren van deze dichter van het klavier... |
marimba - czardas
piano - sonatina F majeur (beethoven)...Ik heb geen les dus dat duurt nog wel even... drum - algemene jazz oefeningen |
alleen paar oefenigen van guitartricks.com en af en toe wat solo's van bands als Children of Bodom(die voor geen meter lukken), Opeth(die wel aardig gaan) en Metallica (whahaha...owjah zelfspot was slecht :rolleyes: ) :)
|
Nu Dirge For November van Opeth op de gitaar.
|
Op gitaar:
Eigenlijk alleen nog maar zelf nummers schrijven, maar als laatste Slayer - Angel of Death (nog zonder soloos) Tab/gehoor Op Piano: Beethoven - Fur Elise Bladmuziek |
In Flames - Another Day In Quicksand
de eerste gitaarsolo ga ik op basgitaar spelen (wel in andere toonsoort natuurlijk :P) |
Op piano :
Krezip - Fine [ bladmuziek ] Christina Aguilara - Beautiful [ bladmuziek ] Op Saxofoon : Marche des Rois (Suit l'Arésienne) [bladmuziek] Rollercoaster - Di-rect [ gehoor] Op bassgitaar: G.T.S.T tune :D [ vanaf bladmuziek en dan zelf gemaakte tab] :cool: |
iced earth-stormrider
sjonge die pm is dodelijk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lukt dat een beetje? |
op de piano speel ik nu vooral jazzachtige dingen... op dit moment take 5.
op de gitaar (door fiverearslater) above me - rufio... zoner palm muted kan ik hem bijna op snelheid, maarja, dan meot die palm nog op de snaren, en dan verlies ik toch flinke snelheid. :( |
Citaat:
Toch succes gewenst :) |
Citaat:
maar hij lukt wel vrij soepel. (speel nog niet zo lang piano :)) |
Citaat:
|
Nu ook Disintegration/Free Money en Violent Pacification, beide punk/hardcorecovers op Slayer's Undisputed Attitude.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |