![]() |
Haarverf - welk merk is goed?
Ik wil mijn haren gaan verven vlak voordat ik op vakantie ga, zodat ik een egale kleur heb, is wel makkelijk, want ik heb nu dus roze haar en dat wordt best wel uitgewassen met elke dag zwemmen :p
Ik heb dus een egale kleur nodig die er niet snel uitwast met chloor enzo, dus geen aubergine, omdat het blauw loslaat en je dan lelijk rood/bruinig haar krijgt (de kleur itself is niet lelijk, maar omdat het uitgewassen is, is het lelijk). Dus ik zocht zo'n beetje gewoon blond of bruin of zwart. Heeft iemand een idee welk merk aan te raden is? Een merk verf waarvan de verf goed blijft zitten en een mooi resultaat geeft? |
wella rocks! :P
|
Je haar verfen voordt je op vakantie gaat is dom. Door chloor, zon, zee verbleekt het, verkleurt het, maar goed.
Geen idee wat de beste verf is, anders ga je even langs je kapper. |
féria van l'oreal (omdat je het waard bent :p, nee serieus, das de beste vind ik)
|
Citaat:
Kijk, ik heb nu roze haar (:o) maar dat verbleekt al heel snel. Op vakantie zou ik dan een of andere grauwe kleur hebben, en ook ga ik strax op stage en dan moet ik een egale kleur hebben :p |
henna plus, niet op dieren getest
|
gewoon henna. is geen verf, dus niet slecht voor je haar, is een natuurlijk product, het blijft lang zitten.
je moet wel ff goed in de winkel kijken welke kleur wel en niet op jou haar pakt. ik ben blond en dat pakt zwart dus niet en rood wordt wat lichter. maar dat verbleekt niet door de zon, de zee en chloor. je kunt henna meestal kopen in kleine zaakjes, zoals kruidenwinkeltjes, oude drogisterijtjes enz. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het nadeel is dat je niet meer over Henna heen kunt verven met andere verf. Toch?
En Henna rood varieert van rood tot oranje, ligt eraan welke ondergrond je hebt :/ |
goldwel, of stargazer
|
Citaat:
(heb ik wel eens gebruikt, is wel aardig) |
Citaat:
|
Citaat:
dat klopt ja...ik heb blond haar van mezelf, maar ik had het geverfd (aubergine, wat toen meer donderrood was geworden) en op de plaatsen waar het blond was, dus mijn uitgroei, is het echt knaloranje geworden (als in: pippi langkous-oranje) en op de plaatsen waar het nog geverfd was, was het gewoon rood/donkeroranje...was dus best leuk :) dus hoe donkerder je eigen haar, hoe donkerder de henna uitvalt.. |
Wat je ook kunt doen is gewoon blond, uitkijken met chloor dat word groen, dus wel flink van tevoren doen want anders........ kermit de kikker!!!!!!!!!!!!!!!
|
uhm excellance creme is erg fijn.
en zwart: bigen. voor zover ik kan oordelen vervaagt dat gewoon niet. het kost alleen wel meer tijd om het aan te brengen. kun je kopen in zo'n toko. (natuurlijk pigment en gewoon mengen met water. dan heb je een heel geconcentreerd goedje en dat doe je dan met een tandenborstel netjes in je haar) dit heb je trouwens ook in het bruin. |
Open Colours van Loreal (geloof ik) het is een blauwe verpakking.
Zit weinig ammoniac in dus is minder schadelijk voor je haar en je hoofdhuid, en het ziet er heel erg natuurlijk uit, vind ik. |
Feria !
|
Ik vind henna wel cool klinken :)
In welke kleuren heb je dat allemaal? Hoe moet je het aanbrengen? (ik kan het ergens in een toko in rotterdam kopen) |
Citaat:
het is poeder en dat moet je dan met kokend water mengen, af laten koelen, en dan gewoon net als normale verf aanbrengen... :) |
Citaat:
ik neem aan dat als je aubergine neemt, dat het niet helemaal blijft zitten :S |
Citaat:
weet ik niet, maar ik denk idd van niet nee... |
Rotterdam is nou eenmaal goooed :D
|
Citaat:
|
bleekmiddel werkt over het algemeen wel goed
|
Feria is idd goed en ik ga es henna proberen.
|
Weet iemand nog goede sites over Henna (haarverf)?
|
www.hennahaarverf.nl :rolleyes:
|
Citaat:
Ik heb nu trouwens Henna rood (Henné rouge / Lawsonia inermis) gekocht bij de drogist. (van Jabob Hooy). Het is een pakje van 100 gram, en er staat uitgelegd dat je er kokend water bij moet gooien totdat het een dik papje wordt. Maar, hoeveel mL water is dat? Enne, ik hoop dat het een leuk kleurtje wordt :) Bedankt voor jullie adviezen (y) |
Citaat:
|
Citaat:
dan moet je weer terug naar de winkel om een nieuw pakje te halen :p |
ik vind henna plus altijd wel fijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
en ja, ik zal een foto posten als het klaar is, met me webcammie :p Nu heb ik wel gehoord, als je henna morst op je handen of op je gezicht, dat het dan een week duurt voordat het eraf gaat :/ Is dat waar? of helpt een beetje nagellak remover (aceton) ook wel? |
Citaat:
Dus dan heb je pech :) Gewoon voorzichtig doen en handschoentjes aandoen.. Ik ga het ook doen zodra mijn dreads eruit zijn en ik een pony heb laten knippen... (y) |
Citaat:
mja handschoentjes gebruiken dus :) |
Als je na de vakantie een egale haarkleur moet hebben zou ik t gewoon na je vakantie pas verven... Ik bedoel, als je met roze haar rond durft te lopen, dan kun je dat ook met vervaagd roze... op vakantie... Maargoed...
Ikzelf gebruik meestal Swarzkopf live colors, maar of die echt zo goed tegen zon en zee kan enzo weet ik niet... Stargazer is echt (n) vind ik... (die van die felle kleuren) |
Citaat:
enne, ik moet ook stage lopen, en dat mocht ik zelfs met felrood haar :cool: dus dan doe ik er weer opnieuw henna in :) |
Citaat:
En nog iets: als je volgende keer je haar weer roze wil verven moet je gewoon een iets donkerdere kleur nemen. paarsig ofzo, dat hebben ze bij mij ook gedaan (bij de kinki) en het vervaagt dan veel langzamer... |
Citaat:
hebben ze allerlei kleuren en dat gaat er echt niet zo snel uit. |
Bij mij werkt loreal paris de hele zwarte kleur de laatste keer heel mooi, ook wel handig omdat het gelijk donkerkleurt als je t erop doet zodat je ziet waar je al hebt geverfd.
Ps: jammer dat roze er zo snel uitgaat :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mijn handen blijven er zelfs een paar dagen zwart van als ik geen handschoenen gebruik. (wat ik nu overigens dus altijd wel doe) |
Me haar is groen :eek:
Mja, het zit nu in de henna, en henna rood geeft groen poeder, is een groen ranzig papje :o Ben benieuwd hoe het er uit komt! |
Nou, lekker rood hoor :rolleyes:
Het werd gewoon oranje :eek: Mja, hier is piccie: http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=182058 Volgende keer maar een ander merk gebruiken ofzow, want dit was echt nix, al is het kleurtje dat er nu uit komt ook zeer leuk, maar zeker niet de bedoeling :p |
Citaat:
|
Hahaha lekker mislukt
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15. |