![]() |
:film: american history x
AMERICAN HISTORY X
heb jeh hem gezien en wat vond jeh ervan?? |
Ik denk dat de helft van de kijkers (lees lonsdale aanhangers) de strekking van de film niet zullen begrijpen.
|
ik heb en vandaag gezien op school....echt een aangrijpende film :| Echt erg dat mensen tot zulke dingen in staat zijn enzo (n)
Maar t was ook zielig enzo (t eind vooral) |
Uit et welke film heb je als laatste gezien - topic
Citaat:
|
Ja hij is ooit eens op tv geweest, vorig jaar ergens.
Goeie film trouwens, alleen halverwege ontstaat er een beetje een ongeloofwaardige overgang van Edward Norton's haat naar acceptatie...Althans, in de film is die overgang te abrupt getoond. |
geweldig mooie film...
ik snap echt niet dat mensen tot zulke dingen in staat zijn... erg aangrijpende film ook... dat stukje in het begin met die neger en die stoeprand vind ik iedere keer zo verschrikkelijk om te zien... |
Ja die neger met die stoeprand tussen zijn kaken en dan trapt hij op zijn hoofd :eek: :eek:
|
Citaat:
Bij allebei zat ik echt verstijft te kijken met een gezicht van :eek: Maar ik bedoel het wel positief voor de film hoor, die is echt zo goed (y) |
Citaat:
idd...dat stuk staat nu op mn netvlies gebrand (n) en ook met die vrouw in die winkel...ik had gedacht dat ze dr gingen verkrachten ofzo.. Onze engelse lerares wilde alleen films van 12 jr en ouder, zonder seks, geweld en gescheld erin kijken.. maar toen we save the last dance (waar ook nogal in gescholden wordt) hadden afgekeken moesten we toch wat doen en AHX was de enige video die we hadden dus toen die maar gekeken. Echt zo afschuwelijk allemaal in die film :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pffff geen zak aan...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het een erg goede film, mensen die zo'n haat hebben voor andere rassen en dan na in de gevangenis te hebben gezeten zo anders over dingen gaan denken vind ik dat ze dat goed hebben gebracht in die film. Het einde vind ik echt verschrikkelijk... dat had je niet zo snel verwacht.. maar het is wel realistisch en ik vond het ook best schokkend. Een top film (y) !
|
Tja maar toch hun vader was vermoord dan denk ik toch dat iemand zo als hen zo gaat denken.
|
Citaat:
Citaat:
mja het ligt daar in Amerika denk ik zowieso allemaal wel wat anders, de mensen daar kunnen gewoon niet met elkaar overweg en hebben echt een hekel aan elkaar...dan krijg je ook veel sneller zulke situaties natuurlijk. |
Citaat:
|
Die film is supergeweldigfantastisch. k heb em meerdere keren gezien en iedere keer ontdek je weer nieuwe dingen in het verhaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
zou wel leuk zijn..en dan zou ik wel dat meisje willen zijn waarmee die danny gaat zoenen :p |
ik zou wel eens willen weten wat er met derrek gebeurt wanneer hij erachter komt dat zijn broertje dus door een neger is neergeschoten in het eind, ze hadden daar op zich nog even op door kunnen gaan.
verder vond ik het geen mooie film, en ik denk dat veel mensen de essentie van de film niet begrijpen. ik vind dat er teveel cliche's in de film zitten en het verhaal is echt flinterdun eigenlijk en natuurlijk wel erg voorspelbaar. op zich ben ik blij dat ik hem gezien heb, maar ik zit er niet om te springen om hem nou nog eens te kijken. |
Citaat:
|
Geweldige film (y)
|
Ik heb die film -te-vaak- gezien...enige reden waarom ie voor me goed blijft is meneer Norton :P
|
Ik heb hem een keer gezien, maar dat ik dan ook minstens een paar keer te weinig. Ik vond het een geweldige, aangrijpende film. Nu vind ik Edward Norton ook een erg goede acteur, maar dat is niet de enige reden. I love American History X!
|
Te braaf, die film. Te pedagogisch verantwoord, te moraal/moreel verantwoord.
Ik vind de ommeslag te snel, te plots... Dat was jammer, maar op zich wel een mooie film... |
Ik heb de film op dvd. ik vind het wel een goede film. Jammer dat er zoveel films zijn die op elkaar lijken. Ik vond het niet een echt schokkende film vind. Het is gebeurd en het gebeurd nog steeds!
Hopelijk zijn mensen na het zien van deze film niet meer zo naïef over dit soort dingen. ciao, Beloved |
Echt een zwaar gave film
|
Citaat:
|
Niks aan.
Moralistisch gezeik. |
Citaat:
ja dat zou ik ook wel willen weten...want het lijkt me niet dat het em nu niks meer uit maakt dat hij door een neger is vermoord. mooi verhaal voor American History X 2 :p ...nee die hoeven ze niet te maken van mij... |
Ooit met zedenleer gekeken en daarna zat de helft dat liedje van die vetzak -Seth toch?- te neuriën.
|
Citaat:
|
Citaat:
Was bij ons ook in de klas. Heb de film trouwens. :) |
het valt me op dat de meeste meisje de film als geweldig ervaren en de meeste jongens als slappe hap (ja idd de meeste dus een paar waar dat niet bij geldt!!!!!)
ik vond het zelf een aangrijpende film . het zet je toch wel aan het denken. het einde vond ik erg mooi tenminste niet zo'n cliché amerikaans einde |
Hoi
ik heb deze film een tijdje geleden gezien en ik vond hem erg goed. Edward Norton is ook een superacteur! Groetjes M. |
De beginscene vond ik wel erg goed in die slaapkamer. :p
Spijtig zo kort. :D |
idd :D met zn kisten nog aan :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Slechte film, einde ronduit belachelijk.
|
Een hele goeie film. Maar Edward Norton is sowieso een van mn lievelingsacteurs.
|
Citaat:
|
Wel een aardige film, Maar die norton is geniaal, en dat maakt de film net ietsjes beter :)
|
klopt, norton tilt elke film waar hij in zit boven het gemiddelde: Primal Fear, American History X en The Score zijn daar goede voorbeelden van.
|
Citaat:
Chicago Curb Job heette dat toch? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |