![]() |
op zoek naar de naam van een tekenfilm
oude tekefilmserie,
waarin het menselijk lichaam van binnen wordt bekeken - rode en witte bloedcellen als personen afgebeeld, ook bacteriën enzo.. "educatieve"tekenfilm, behalve het menselijk lichaam werd ook ruimtevaart en geschiedenis gedaan.. iemand een idee? |
er was eens de mens? zou dat kunnen? anders de why why family, haha, maar die is niet echt oud....
|
er was eens de mens, dat zou heel goed kunnen! bedankt, ff checken
|
Citaat:
geen idee hoe die heet |
Citaat:
|
"Er was eens de mens" idd.
|
zijn er nog meer van...
ook een: er was eens..................de ruimte dacht ik |
Er was eens....het leven :)
en je hebt idd varianten op die serie..." de mens", "de ruimte"... |
Is eigenlijk afkomstig uit Frankrijk.
Dus in het frans : Il était une fois... en op dit moment is het elke werkdag op Ketnet te zien.. En ze zijn bezig over de ruimte (l’ espace) linkje. En uiteraard zijn alle afleveringen te verkrijgen op DVD ;) |
Er was eens het leven :) En alle mensen die in het lichaam voorkwamen, die liepen buiten het lichaam ook rond :p En die twee 'boeven'(met die extreem rode neuzen) kregen dan uiteindelijk ook weer een virus in hun neus ofzow :confused: errug lang geleden :o
Er was eens de mens ging toch over de geschiedenis? |
Citaat:
|
Haha volgens mij heb ik daar nog een boek van. :cool:
|
Ik vond dat een enorme bout serie
|
dat komt tegenwoordig op belgie 2 geloof ik
|
oooh jah, dat vond ik zo'n ontzettend raar programma.
|
Hehe, herkenning :D
Plotseling bedenk ik me dat ik dat vroeger wel indrukwekkend vond hoe ze gingen uitleggen hoe de hersenen eruit zagen enzo :D "Er was eens..." heette het ja :) |
Oh jah :D heb ik laatst nog een keer gezien, met dat doktertje!!! Kweet niet hoe het heet.... :confused:
|
Er was eens...het lichaam.
|
Citaat:
|
Oeh, die was mooi.
Dan had je ´de goeden´zoals een meisje, een oude vent een een grote, niet al te slimme, vent. En bij de slechterikken had je ook een klein ventje met rood haar en een lange rode neus en nog een paar. Dat was toen echt een mooie tekenfilmserie, al kan ik me niet herinneren of ik er daadwerkelijk iets van geleerd heb :o |
Is dat niet zoiets als Slimme Slimpie dat voor of na Benjamin Ben kwam op de EO? Zo'n Japanse animatieserie met een klein poppetje met roze haar en twee kindjes, die vaak door de tijd reisden om met Huijgens en Einstein over wetenschap te praten enzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jah man