![]() |
loting geneeskunde?
Was eens nieuwsgierig ik wil ga na de zomervakantie 6vwo doen en daarna wil ik geneeskunde gaan studeren.. Maar goed het is een lootstudie nou vroeg ik me af of er getallen bekend zijn over aantallen..
Dus hoeveel mensen zich in totaal hebben aangemeld en hoeveel er toegelaten worden.. Ik weet dat je meer kans hebt als je gemiddeld hoger staat maar ik vroeg me gewoon af hoe groot de kans is of je ingeloot wordt (ondanks dat het ook van je cijfers afhangt).. (ok beetje vaaaaag nu ik het heb opgeschreven maar ja) |
Volgens mij is er geen gemiddelde kans...maar verschilt het echt enorm ivm je cijfers ed...met een 8 of hoger gemiddeld heb je bv. 100% 'kans' en daaronder steeds minder.
Citaat:
|
Misschien heb je iets aan:
http://www.azvu.nl/communicatie/nieu...ale.html~hoofd Citaat:
|
Nog meer gezocht:
Citaat:
Hoe de lotingscategorieën zich verhouden heb ik ook ergens gevonden...maar dat loopt nu vast... :S Ik zal ff kijken of ik het nog een keer kan vinden. [edit]Weer gevonden: Citaat:
|
Hey bedankt! Hier was ik naar op zoek!
|
Een klasgenoot zei, dat hij op internet had gevonden, dat hij 50% kans maakte (lotingsklasse E)
Ik zit zelf in lotingsklasse C. klasse C verhoudt zich tot E als 6:3 Dus dat zou betekenen dat ik 100% kans maak, oftewel dat IEDEREEN in klasse C (en dus ook B) zou worden ingeloot. Lijkt me sterk he? Weet iemand hier iets meer van? Waar kan je vinden, hoeveel procent kans je maakt? |
Citaat:
|
@roos: die lotingscategoriën die Leonoor gaf waren wellicht geen verhoudingen. Meer iets van: als er 9 uit klasse B komen, dan 6 uit C, 4 uit D en 3 uit E. Dus op een totaal van 9+6+4+3=22, maak je 6/22 oftewel 3/11 kans om ingeloot te worden.
Als ik Leonoors post wel goed begrepen heb tenminste :) |
Citaat:
|
Er kunnen 2.550 mensen geneeskunde gaan doen...als er nu stomtoevallig 2.550 mensen met een 8 of hoger zich aanmelden...dan is het gewoon pech voor al die anderen, lijkt mij...
|
Nee, inderdaad geen rekening gehouden met klasse A, want die gaan automatisch door, zei je eerder.
Ik heb geen idee hoe het zit. Ik krijg gewoon morgen mijn uitslag van het toelatingsexamen in België te horen en dan weet ik of ik kan gaan studeren of niet. Wat ik wel raar vond, is dat je verdeeld wordt over universiteiten. Heb je daar dan zelf nog een keuze bij naar welke universiteit je wilt? |
Citaat:
België is iig wel een stukje 'makkelijker' wat toelating betreft... |
Hm, ik weet niet hoe oud die bronnen zijn en of ze vernieuwd worden maar het was toch zo dat ze meer studenten toe gingen laten om de tekorten tegen te gaan?
|
Citaat:
En om meer studenten toe te laten moeten er ook wel meer opleidingsplaatsen zijn...en zijn die er? Zo heel veel meer zullen er iig niet zijn, denk ik... |
aantal aanmeldingen:
* Aantal plaatsen Aanmeldingen 15 mei Universiteit Leiden (21PB) 300 556 Universiteit Utrecht (21PD) 312 974 EU Rotterdam (21PE) 336 568 Universiteit Maastricht (21PJ) 324 588 Universiteit van Amsterdam (21PK) 324 525 VU Amsterdam (21PL) 324 488 KU Nijmegen (21PM) 300 563 B Geneeskunde (code 56551) * Aantal plaatsen Aanmeldingen 15 mei Rijksuniversiteit Groningen (21PC) 330 865 Totaal 2550 5127 hmmm het staat er nu een beetje mislukt... maar na de plaats staat de code van de opleiding, daarna het aantal plaatsen en het getal daarna is het aantal aanmeldingen.... |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |