![]() |
[php] Gastenboekje foutje [mysql]
Ik ben bezig met een gastenboek en die werkt niet helemaal goed..
ik kan verder geen dingen in voegen enz . (ophalen werkt ook niet) Ik werk met mysql. Hier de scripts: Gastenboek.php [php] <?php require("config.php"); // Verwijder deze comment en de onderstaande regel als je een eigen stylesheet gebruikt... echo "<link rel=\"stylesheet\" content=\"text/css\" href=\"style.css\">"; $query = mysql_query("SELECT * FROM gastenboek"); $result = mysql_num_rows($query); ?> <center> <table border="1" cellspacing="1" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="49%" id="AutoNumber1"> <tr> <td width="25%" align="center">Naam: <?php $result->id ?></td> <td width="25%" align="center">Datum: <?php $result->datum ?></td> <td width="25%" align="center">titel: <?php $result->Onderwerp ?></td> <td width="25%" align="center">Gelezen? <?php $resukt->gelezen ?></td> </tr> <tr> <td width="100%" colspan="4">bericht</td> </tr> </table> </center> <?php include "gtoevoegen.php"; ?> <?php ?> [php] gtoevoegen.php PHP-code:
help me even |
Ga eerst maar eens leren wat het allemaal is,
we gaan net blijven opdraven voor je gedownloade scriptjes die niet werken.. Dus: - ga leren - download een werkend script - of vraag de schrijver (hint: je form word naar de verkeerde plaats gestuurd) |
Ga liever naar de website waar je dit script vandaan hebt en vraag dan om hulp ofzo.
Het is nogal heel erg makkelijk om online een scriptje te pakken en als het niet werkt gelijk hier te posten. Als je het zelf maakt kan je ook veel beter uitleggen wat er niet goed gaat. Zo'n lap tekst wordt ik niet veel wijzer van. Leg eerst eens uit wat er fout gaat. Citaat:
Debuggen?? |
Ik heb hem zelf gemaakt
.. |
Citaat:
|
Het is alleen voor de style sheet komop dat kon ik vroeger ook niet hoor ging ik ook ergens halen! pfff
|
Het bestand heet gastenboek.php maar jij stuurt de gebruiker naar gtoevoegen.php
PHP-code:
PHP-code:
|
Heb je geen gelijk in want da actie word in gtoevoegen.php uitgevoerd!
|
Citaat:
Ermm, heb je al gekeken met een DBM-tool om te kijken of er écht niets in de DB zit? |
Het begint te werken hoor want ik ben hem aan het helpen op msn (ik ben geen n00b scripter meer) en waarom zouw hij het niet zelf geschreven hebben zo'n klein script zouw je niet snel op het internet vinden want er zaten ook nog heel veel fouten in en hij probeert te leren dus wat zitten jullie toch te zeiken leer het hij is er toch mee bezig :o
|
als die dingen zelf geschreven zijn, vraag ik me af waarom dit er staat
// Verwijder deze comment en de onderstaande regel als je een eigen stylesheet gebruikt... |
Misschien denkt ie vooruit en wil ie er een ander straks ook blij mee maken?
|
<?php $resukt->gelezen ?>
result :) verder geen idee hoe 't "gelezen" werkt, maar die wordt iig niet weggeschreven... over wegschrijven gesproken: mysql_query("INSERT INTO gastenboek (id, onderwerp, bericht) VALUES ($id, $onderwerp, $bericht);"); waar worden deze variabelen aangewezen? en aan 't eind zie ik 2x een ";" die eerste hoeft volgens mij niet... verder, zit je config.php erbij? staan al je instellingen daar in goed? [edit] ow en... <?php $result->id ?> deze dingen moet je natuurlijk wel echo-en, dus: <?php echo $result->id ?> Ik vermoed wel dat ie deze zelf heeft gemaakt sinds dit nogal, drastische dingetjes zijn, dat van die css zal die wel geript hebben uit een ander script :> |
Je hebt gelijk.
Je zaakie opmaken met moet je wel zelf gedaan hebben :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51. |