![]() |
lenzen
bestaat er een makelijkere manier om je lenzen er uit te hale als met je vingers?
bv als je gel nagels hebt? |
Heb je harde of zachte lenzen?
Harde lenzen: Duim op je onderste ooglid, wijsvinger op je bovenste ooglid. Duw met deze 2 vingers je oog wijd open, zet dan je middelvinger in je buitenste ooghoek, en duw die ooghoek naar de zijkant, knipper een keer en je lens valt eruit :). |
zachte
|
Citaat:
|
volgens mij niet...
gewoon 'oefenen' dan gaat 't vanzelf snel :) Oog gewoon goed openhouden, en meestal kun je hem er dan zo uitpakken. |
Citaat:
|
je hebt voor zachte lenzen ook van die kleine tangentjes waarmee je ze eruit kan halen.. ik zou t even na vragen bij je opticien :D
|
Ik heb zelf harde lenzen, en die kan ik er met een heel klein zuignapje uit halen. Lijkt op een gootsteenontstopper, maar dan natuurlijk veel kleiner..... ;) . Werkt heel handig vind ik zelf, maar weet dus niet of die ook geschikt zijn voor zachte lezen... Dat moet je even navragen bij de opticien.
|
zachte lenzen:
oog wijd open dan met rechterhand bovenooglid en met linkerhand onder ooglid naar elkaar duwen en dan "valt" ie eruit |
Citaat:
k heb ook zachte lenzen en bij mij gaat eht met me vingers prima,!! :D hmm, jah lekker boeiend |
Maar als je lange nagels hebt, wordt het inderdaad wel een probleem om je lenzen er uit te plukken.
Ik houd mijn nagels net lang genoeg zodat ik mijn lenzen op de normale manier kan uitdoen. |
Hai..
Ik draag al iets van 10 jaar zachte lenzen... heb ook best lang harsnagel gehad... in het begin is het echt moeilijk, maar je kunt het volgende doen: hou je wijs en middel vinger naast elkaar (je weet toch hoe mensen een schaar-beweging maken) en dan met de topjes van je vingers, dus niet waar je nagels zitten, maar waar je mee voelt, waar je vinger afdrukken zitten zeg maar, via een soort schaarbeweging er uit halen. en die wijf die m'n nagels maakte, zei dat je ze best met je nagels zelf kon doen... alleen niet te hard, want dan beschadig je ze natuurlijk... ik heb dat nooit gedan... leek me eng |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |