![]() |
Wat wil jij?
Wat wil jij later (dat klinkt zo stom, lter al ik groot ben :D) doen met wat je nu doet en hoe? Dus wil he professioneel, zo ja welke opleidingen enzo en hoe pak je het aan? Of ga je lekker in een amateurgezelschap je ding doen? Of laat je het er misschien maar helemaal bij zitten? Kan ook natuurlijk ;).
Ik ben benieuwd :). |
Ik heb tot zo'n half jaar terug volgehouden dat ik naar de toneelschool wilde na mijn middelbare school. Hier ben ik echter van afgestapt en dus ga ik waarschijnlijk niet verder met wat ik nu doe.
Ik wíl wel, maar d'r zijn ook andere dingen die ik wil. Die andere dingen (opleidingen) geven mij veel meer zekerheid voor mijn toekomst. Zo ben ik in Maastricht bij de toneelschool wezen kijken: van de 600 personen die zich aanmeldden werder er jaarlijks maar 30 aangenomen. Van die 30 vielen d'r iets van 10 tussendoor af en nog eens bijna 10 haalden hun propedeuse niet. Iedereen was enorm gestresst en het bleek onwijs zwaar (ook lichamelijk, terwijl ik lichamelijk toch al niet zo sterk ben). En dan heb je eindelijk de toneelschool gedaan (dus jij bent één van de 10 die uit 600 personen is gekozen om de toneelschool te mogen afmaken) en wat heb je dan? Mijns inziens nog niet veel, want een diploma zegt niet zo heel veel in dat vak; veel minder als in andere vakken waar je bijna wel verzekert bent van werk, wanneer je je diploma hebt. Dat zijn dus mijn redenen om niet verder te gaan met toneel, zang en dans. Dat anderen het er wél voor over hebben snap ik echter wel hoor, maar 't is gewoon niets voor mij. |
Aan de ene kant zou ik supergraag verder gaan met theater en naar toneelschool Amsterdam gaan. Maar aan de andere kant zou ik ook wel wat vastigheid willen zeg maar. Ik ga iig verder met theater in de zin van toneelgroepjes enzo. Amateurtheater heeft vaak zo'n heel erg amateur-gehalte, maar als ik er een leuke, goede, serieuze kan vinden, dan doe ik dat zeker wel! :)
|
ik ga na de vakantie, mbo doen : scw theater
en daarna ga ik hbo doen docent drama en dus wil ik docent drama worden |
k zit nu op de dansacademie t amsterdam van lucia marthas, aankomend jaar ga ik auditie doen voor de vakopleiding. ik hoop dat ik dan aangenomen word en dat ik dan dus 4 jaar de vakopleiding daar ga volgen.
ik dans er al 6 jaar en ga nu mijn 7e jaar in, maar het blijft spannend of ik word aangenomen, aangezien ze daar heel streng zijn. er kunnen maar 15 mensen aangenomen worden en er zijn vaak zeker 200 aanmeldingen. spannend dus... ben nou al een beetje zenuwachtig, want dit is echt wat ik wil! een betere dansschool is er niet, en ik wil dus ook niet op een andere dansschool een niveau omlaag... |
Citaat:
Weet jij hoe dat zit, ik hoefde alleen een formuliertje in te vullen als inschrijving, krijg ik dan vanzelf bericht of moet ik er gewoon heengaan :confused: ? |
Citaat:
heb je niet te horen gekregen wanneer je je rooster moet ophalen? zo niet, dan kunnen ze t nog opsturen. maar als je t voor september niet hebt moet je zelf ff bellen. het is nogal een ongeregeld zooitje daar, dus ze kunnen nog wel eens wat vergeten enzo. ik wil wel graag weten van wie je les krijgt dan :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb les van Linda Rands, Ilse van der Kasteelen (oid) geeft er ook les, die heeft meegespeeld in een productie waar ik ook in zat :). |
Citaat:
|
ik wil iig verder gaan in de theaterwereld, de sfeer ligt me wel
ik wil dramadocent worden en gaan regiseren |
Citaat:
|
ik heb me aangemeld voor de opleiding productie podiumkunsten in amsterdam, ook wel theatermaker genoemd. helaas is dit ook weer zo'n opleiding waarbij je eerst allemaal selecties door moet gaan en dan worden er 15 aangenomen. maargoed, wie niet waagt, wie niet wint zeg ik altijd maar, dus ik heb het gerpobeerd en met meer succes dan van te voren verwacht: er zijn er 15 aangenomen en daar zat ik niet bij, maar er zijn nog 3-5 mensen op de reservelijst gezet (ivm afvalling) en daar ben ik wel bij :)!!!!!
tot augustus kan ik nog horen of ik alsnog word toegelaten dit jaar maar anders prober ik t volgend jaar weer omdat ik dan volgens hun meer 'levenservaring' heb en iig ouder (vonden ze ook erg belangrijk) ik ga er nu vanuit dat ik niet wordt aangenomen en heb me aangemeld bij de universiteit van utrecht om daar theater, film en tv wetenschappen te studeren...lijkt me ook leuk :) ik wil dus graag verder met theater, al dan niet het spelen (misschien amateur ofzo ja) maar liever achter de schermen...ik hoop dat t gaat lukken |
na de zomer ga ik met de opleiding Creatieve Therapie beginnen in Amersfoort, ik heb de richting drama gekozen.. :) kheb er super zin in!
|
Later wil ik heel graag in musical zingen en dansen enz. Dat wil ik nu ook :)
Nu ben ik eerst bezig met een totaal andere opleiding voor als het mislukt met auditie bijvoorbeeld heb ik altijd nog iets achter de hand. Daarna wil ik naar de kleinkunst acedemy... Ondertussen ben ik nu al bezig met ervaring op te doen. Kheb al in vrscheidene amateurmusicals gespeeld, Verder volg ik danslessen in verschillende stijlen heb musicalles gehad en ik doe nu aan toneel. Verder heb ik auditie gedaan voor The Sound of Music waar ik helaas te groot voor was en a.s zaterdag heb ik auditie voor de musical Hamelen en ik hoop dat ik het haal :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |