Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2003, 08:30
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Wat wil jij later (dat klinkt zo stom, lter al ik groot ben ) doen met wat je nu doet en hoe? Dus wil he professioneel, zo ja welke opleidingen enzo en hoe pak je het aan? Of ga je lekker in een amateurgezelschap je ding doen? Of laat je het er misschien maar helemaal bij zitten? Kan ook natuurlijk .

Ik ben benieuwd .
Oud 22-07-2003, 11:06
Balance
Balance is offline
Ik heb tot zo'n half jaar terug volgehouden dat ik naar de toneelschool wilde na mijn middelbare school. Hier ben ik echter van afgestapt en dus ga ik waarschijnlijk niet verder met wat ik nu doe.
Ik wíl wel, maar d'r zijn ook andere dingen die ik wil. Die andere dingen (opleidingen) geven mij veel meer zekerheid voor mijn toekomst.
Zo ben ik in Maastricht bij de toneelschool wezen kijken: van de 600 personen die zich aanmeldden werder er jaarlijks maar 30 aangenomen. Van die 30 vielen d'r iets van 10 tussendoor af en nog eens bijna 10 haalden hun propedeuse niet. Iedereen was enorm gestresst en het bleek onwijs zwaar (ook lichamelijk, terwijl ik lichamelijk toch al niet zo sterk ben). En dan heb je eindelijk de toneelschool gedaan (dus jij bent één van de 10 die uit 600 personen is gekozen om de toneelschool te mogen afmaken) en wat heb je dan? Mijns inziens nog niet veel, want een diploma zegt niet zo heel veel in dat vak; veel minder als in andere vakken waar je bijna wel verzekert bent van werk, wanneer je je diploma hebt.
Dat zijn dus mijn redenen om niet verder te gaan met toneel, zang en dans. Dat anderen het er wél voor over hebben snap ik echter wel hoor, maar 't is gewoon niets voor mij.
Oud 22-07-2003, 11:09
alpha
alpha is offline
Aan de ene kant zou ik supergraag verder gaan met theater en naar toneelschool Amsterdam gaan. Maar aan de andere kant zou ik ook wel wat vastigheid willen zeg maar. Ik ga iig verder met theater in de zin van toneelgroepjes enzo. Amateurtheater heeft vaak zo'n heel erg amateur-gehalte, maar als ik er een leuke, goede, serieuze kan vinden, dan doe ik dat zeker wel!
Oud 24-07-2003, 10:59
regardless
regardless is offline
ik ga na de vakantie, mbo doen : scw theater
en daarna ga ik hbo doen docent drama
en dus wil ik docent drama worden
Oud 25-07-2003, 11:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k zit nu op de dansacademie t amsterdam van lucia marthas, aankomend jaar ga ik auditie doen voor de vakopleiding. ik hoop dat ik dan aangenomen word en dat ik dan dus 4 jaar de vakopleiding daar ga volgen.

ik dans er al 6 jaar en ga nu mijn 7e jaar in, maar het blijft spannend of ik word aangenomen, aangezien ze daar heel streng zijn. er kunnen maar 15 mensen aangenomen worden en er zijn vaak zeker 200 aanmeldingen.

spannend dus... ben nou al een beetje zenuwachtig, want dit is echt wat ik wil! een betere dansschool is er niet, en ik wil dus ook niet op een andere dansschool een niveau omlaag...
Oud 25-07-2003, 13:29
maf fluitketeltje
Citaat:
*RainBow* schreef op 25-07-2003 @ 12:54:
k zit nu op de dansacademie t amsterdam van lucia marthas, aankomend jaar ga ik auditie doen voor de vakopleiding. ik hoop dat ik dan aangenomen word en dat ik dan dus 4 jaar de vakopleiding daar ga volgen.

ik dans er al 6 jaar en ga nu mijn 7e jaar in, maar het blijft spannend of ik word aangenomen, aangezien ze daar heel streng zijn. er kunnen maar 15 mensen aangenomen worden en er zijn vaak zeker 200 aanmeldingen.

spannend dus... ben nou al een beetje zenuwachtig, want dit is echt wat ik wil! een betere dansschool is er niet, en ik wil dus ook niet op een andere dansschool een niveau omlaag...
Ik duim voor je . Ik heb daar zangles (nou ja in het gebouw dan) en ga er vanaf september dansen maar gewoon recreatief.

Weet jij hoe dat zit, ik hoefde alleen een formuliertje in te vullen als inschrijving, krijg ik dan vanzelf bericht of moet ik er gewoon heengaan ?
Oud 26-07-2003, 15:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 25-07-2003 @ 14:29:
Ik duim voor je . Ik heb daar zangles (nou ja in het gebouw dan) en ga er vanaf september dansen maar gewoon recreatief.

Weet jij hoe dat zit, ik hoefde alleen een formuliertje in te vullen als inschrijving, krijg ik dan vanzelf bericht of moet ik er gewoon heengaan ?
wat leuk, k ga er aankomend jaar ook privezangles nemen, ben alleen ff de naam kwijt van wie. van wie heb jij er les?

heb je niet te horen gekregen wanneer je je rooster moet ophalen? zo niet, dan kunnen ze t nog opsturen. maar als je t voor september niet hebt moet je zelf ff bellen. het is nogal een ongeregeld zooitje daar, dus ze kunnen nog wel eens wat vergeten enzo.

ik wil wel graag weten van wie je les krijgt dan
Oud 26-07-2003, 15:46
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 22-07-2003 @ 09:30:
Wat wil jij later (dat klinkt zo stom, lter al ik groot ben ) doen met wat je nu doet en hoe? Dus wil he professioneel, zo ja welke opleidingen enzo en hoe pak je het aan? Of ga je lekker in een amateurgezelschap je ding doen? Of laat je het er misschien maar helemaal bij zitten? Kan ook natuurlijk .

Ik ben benieuwd .
Ik vind het heel lastig om te zeggen omdat ik niet het type ben om m'n toekomst uitgestippeld te hebben. Ook in het vak waar ik in terecht hoop te komen, theater, is het bijna onmogelijk om dat nu te zeggen. Ik doe nu aan zang, dans en toneel, en aankomend schooljaar ben ik hier ook fulltime mee bezig. Dus dat is hetgeen wat ik zeker weet, maar daarna...? Geen idee! En dat vind ik totaal niet erg Succes iedereen, follow your dreams!
Oud 26-07-2003, 18:11
maf fluitketeltje
Citaat:
*RainBow* schreef op 26-07-2003 @ 16:25:
wat leuk, k ga er aankomend jaar ook privezangles nemen, ben alleen ff de naam kwijt van wie. van wie heb jij er les?

heb je niet te horen gekregen wanneer je je rooster moet ophalen? zo niet, dan kunnen ze t nog opsturen. maar als je t voor september niet hebt moet je zelf ff bellen. het is nogal een ongeregeld zooitje daar, dus ze kunnen nog wel eens wat vergeten enzo.

ik wil wel graag weten van wie je les krijgt dan
Nou ja ik ga er in ieder geval dan wel even heen tegen die tijd .

Ik heb les van Linda Rands, Ilse van der Kasteelen (oid) geeft er ook les, die heeft meegespeeld in een productie waar ik ook in zat .
Oud 27-07-2003, 12:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 26-07-2003 @ 19:11:
Nou ja ik ga er in ieder geval dan wel even heen tegen die tijd .

Ik heb les van Linda Rands, Ilse van der Kasteelen (oid) geeft er ook les, die heeft meegespeeld in een productie waar ik ook in zat .
k weet trouwens niet wanneer de recreatie lessen beginnen, k dacht zelfs bedacht k me net dat ze gewoon de hele zomer doorgaan. dus eigenlijk kan je beter deze week al ff bellen ofzo, als je je tenminste niet pas gister hebt ingeschreven
Oud 27-07-2003, 18:11
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
ik wil iig verder gaan in de theaterwereld, de sfeer ligt me wel
ik wil dramadocent worden en gaan regiseren
Oud 27-07-2003, 19:59
maf fluitketeltje
Citaat:
*RainBow* schreef op 27-07-2003 @ 13:21:
k weet trouwens niet wanneer de recreatie lessen beginnen, k dacht zelfs bedacht k me net dat ze gewoon de hele zomer doorgaan. dus eigenlijk kan je beter deze week al ff bellen ofzo, als je je tenminste niet pas gister hebt ingeschreven
Nee, in dat euh 'krantje' dat ik meekreeg stond dat ze 1 september weer beginnen.
Oud 29-07-2003, 11:50
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
ik heb me aangemeld voor de opleiding productie podiumkunsten in amsterdam, ook wel theatermaker genoemd. helaas is dit ook weer zo'n opleiding waarbij je eerst allemaal selecties door moet gaan en dan worden er 15 aangenomen. maargoed, wie niet waagt, wie niet wint zeg ik altijd maar, dus ik heb het gerpobeerd en met meer succes dan van te voren verwacht: er zijn er 15 aangenomen en daar zat ik niet bij, maar er zijn nog 3-5 mensen op de reservelijst gezet (ivm afvalling) en daar ben ik wel bij !!!!!

tot augustus kan ik nog horen of ik alsnog word toegelaten dit jaar maar anders prober ik t volgend jaar weer omdat ik dan volgens hun meer 'levenservaring' heb en iig ouder (vonden ze ook erg belangrijk) ik ga er nu vanuit dat ik niet wordt aangenomen en heb me aangemeld bij de universiteit van utrecht om daar theater, film en tv wetenschappen te studeren...lijkt me ook leuk

ik wil dus graag verder met theater, al dan niet het spelen (misschien amateur ofzo ja) maar liever achter de schermen...ik hoop dat t gaat lukken
Oud 30-07-2003, 19:14
Verwijderd
na de zomer ga ik met de opleiding Creatieve Therapie beginnen in Amersfoort, ik heb de richting drama gekozen.. kheb er super zin in!
Oud 02-08-2003, 10:32
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Later wil ik heel graag in musical zingen en dansen enz. Dat wil ik nu ook

Nu ben ik eerst bezig met een totaal andere opleiding voor als het mislukt met auditie bijvoorbeeld heb ik altijd nog iets achter de hand.
Daarna wil ik naar de kleinkunst acedemy...

Ondertussen ben ik nu al bezig met ervaring op te doen. Kheb al in vrscheidene amateurmusicals gespeeld, Verder volg ik danslessen in verschillende stijlen heb musicalles gehad en ik doe nu aan toneel. Verder heb ik auditie gedaan voor The Sound of Music waar ik helaas te groot voor was en a.s zaterdag heb ik auditie voor de musical Hamelen en ik hoop dat ik het haal
Oud 17-08-2003, 14:38
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 29-07-2003 @ 12:50:
ik heb me aangemeld voor de opleiding productie podiumkunsten in amsterdam, ook wel theatermaker genoemd. helaas is dit ook weer zo'n opleiding waarbij je eerst allemaal selecties door moet gaan en dan worden er 15 aangenomen. maargoed, wie niet waagt, wie niet wint zeg ik altijd maar, dus ik heb het gerpobeerd en met meer succes dan van te voren verwacht: er zijn er 15 aangenomen en daar zat ik niet bij, maar er zijn nog 3-5 mensen op de reservelijst gezet (ivm afvalling) en daar ben ik wel bij !!!!!

tot augustus kan ik nog horen of ik alsnog word toegelaten dit jaar maar anders prober ik t volgend jaar weer omdat ik dan volgens hun meer 'levenservaring' heb en iig ouder (vonden ze ook erg belangrijk) ik ga er nu vanuit dat ik niet wordt aangenomen en heb me aangemeld bij de universiteit van utrecht om daar theater, film en tv wetenschappen te studeren...lijkt me ook leuk

ik wil dus graag verder met theater, al dan niet het spelen (misschien amateur ofzo ja) maar liever achter de schermen...ik hoop dat t gaat lukken
heeeej anansi de spin, dat was toch zo'n stuk wat gespeeld werd in Rotterdam op die ene toneeldinges daar? (erg he dat ik de naam niet meer weet mja)
Oud 23-08-2003, 10:03
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
mijwn schreef op 22-08-2003 @ 22:20:
slaap je al, truste truste slaap lekker zoen, lekkere zoen, slaap je al, nee jij? ja ik stel altijd vragen in mijn slaap, wat ben je weer grappig, tis mijn vak, laten we dan maar gaan slapen.

lieve pappa, mamma, lieve pappa mamma, dit wordt vast een heel leuk jeugdkamp, dit wordt wast een heel leuk jeugdkamp paps en mams, dit is namelijk een jeugdkamp met tenten en kano's en aardappeltjes poffen boven het vuur

geniale vent die bert!

i love him!
Ehm, even een vraagje: wat heeft dit met het onderwerp van het topic te maken?
Advertentie

Regels voor berichten