![]() |
[Win9x] Primaire partitie wil niet werken :\
Ik heb een probleem.
Situatie: Mijn hd heeft de volgende partities: (Ja, ik besef dat het beter opgedeeld had kunnen worden, maar elke partitie heeft genoeg nut om liefst niet van plek of functie te veranderen. :) ) Code:
Name Flags Part Type FS Type [Label] Size (MB) Echter, als ik onder Windows 98SE (op hda1) in de Explorer kijk, geeft hij diezelfde lijst aan, met als toevoeging een I: (G: en H: zijn cd-spelers, dus er zijn geen ontbrekende stations) die naar hda2 verwijst. Maar waarom krijg ik onder 'bootfloppy-Windows' hda2 niet te zien? Het betreft een FAT32-partitie, die m.i. niet te groot is voor 9x. (Dat er (LBA) bijstaat doet niet terzake, aangezien voordat dat erbij kwam te staan (na een rondje Partition Magic), het probleem zich exact hetzelfde voordeed.) Kan iemand me uitleggen of er bepaalde limieten zijn die hier van toepassing zijn, of dat er iets anders schuilgaat achter een mogelijke redenering van Windows? Bijvoorbeeld hoe de volgorde van partities in de logica van Windows past? Ik heb die partitie namelijk nodig. :\ Bvd. |
te grot kan sowieso al niet, aangezien win9x ook schijven met 40GB ondersteuent (en omdat jij ook al FAT32 partities hebt van ca 12GB)
wat ik wel weet is dat een schijf met meer dan 3 partities soms conflicten geeft. ooit had ik mijn 40GB schijf in 5 delen opgedeeld (FAT, FAT, NTFS, NTFS, NTFS) (vraag e eniet waaorm) en toen ik deze samen wilde voegen via het installatiescherm van XP weigerde die dat te doen en kon ik enlkel de NTFS-schijven en de FAT-schijven samenvoegen, maar één schijf maken weigerde de pc om te doen. misschien dat je bij de win9x installatie tegen een soortgelijk probleem aanloopt, maar omdat je daar met een oudere versie te maken hebt en een schijf niet herkend wordt. en waarom heb je die schijf per sé nodig als de pc m in wondows wel herkent? |
Ik denk dat DOS maar 1 primaire partitie kan hebben.
|
Citaat:
Citaat:
@ iamcj: Nee, normaal gesproken herkent Windows tot vier primaire partities (waarvan de laatste (hda4) de extended is, en dus alle logicals inhoudt. Dus dat zou niet het probleem moeten zijn. Hoop ik. :\ |
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt gelijk. Nu ik de andere partities op hidden heb gezet, werkt alles weer. Dank. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40. |