![]() |
[Photoshop] 2 kleuren image
Ik moet van een gewone kleurenfoto een foto maken die uit maar 2 kleuren bestaat (zwart-wit). Nu heb ik hem met greyscale gedaan, maar nu bestaat de foto dus nog uit meerdere grijstinten.
Wie kan me vertellen hoe ik de afbeelding uit slechts 2 kleuren kan laten bestaan? Kkan het bij de Hlp niet vinden... |
Citaat:
|
[Photoshop] image
In Photoshop moet ik van een normale kleurenfoto een foto maken die bestaat uit slechts 2 kleuren: zwart en wit (geen grijstinten daartussenin). Wie weet hoe ik dit moet doen?
|
Uhhhh...wat je kan proberen is...
image>mode>gray dan image>adjustments>brighness/contrast beetje met de contrast pielen.. KAN! ;) |
ow sorry! toen ik die andere had geschreven kreeg ik steeds error met het posten, blijkbaar wassie tog toegevoegd - excusez moi! :)
|
Image -> Mode -> Bitmap
Bitmap is 2 kleuren, meestal zwart/wit. Let er wel op dat een foto er superlelijk uitziet dan hè. ;) |
Citaat:
Zelfde principe als een printer, het zwart en wit word als het ware verstrooid volgens de itensiteit van de grijswaarden ipv die witte en zwarte vlakken die er niet uitzien |
Yep en dithering is superlelijk. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1.Shft+Ctrl+U (Desaturate)
2.Ctrl+M (Curves) 3.Instellen op de volgende manier: http://www.webdeveloping.nl/upload/?4108874022 (De cursor op de schuine streep zetten, en vervolgens slepen naar de plekken waar je in de screenshot vierkantjes ziet) Manier 2: 1.Ctrl+Shft+S (Save For Web) 2.De volgende instellingen hanteren: http://www.webdeveloping.nl/upload/?1676135030 Waar in dit geval No Dither staat, kun je andere instellingen gebruiken om het detail wat op te krikken. |
Leuk; dat ik zoveel tijd steek in een reply, waarop het topic gesloten wordt.
Ik snap wel dat het desbetreffende topic tegen de regels in ging, maar mijn motivatie om een dergelijke post te herhalen is nu een beetje teniet gegaan. |
Hoezo voor niets? Jouw uitgebreide reaktie staat in het ene topic.
Maar ik zal hem verplaatsen naar dit topic, oke? [ Topic Merged ] |
heb ook een PS vraagje...heb een (niet 100% witte achtergrond,over de hele)..hoe kan ik deze transparant maken..loop veel in opties te kloten alleen hij pakt hem gewoon niet :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou je evt. een screenshot kunnen posten, of het nauwkeuriger uit willen leggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
het is gewoon een plaatje met een witte achtergrond en allemaal logo's erop...ik wil een transparante achtergrond
|
Citaat:
1.Zet de laag met witte achtergrond op de gewenste positie in de lagen-hiërachie (let maar niet op het overdreven taalgebruik) 2.Dubbelklik op de laag, in het lagenvenster 3.Zet de blend-mode op multiply Methode 2: (Deze geldt als best voor logo's in grijswaarden) 1.Ctr+A (Alles selecteren) 2.Ctrl+X (Kmippen) 3.Ga in hetzelfde venster als je layers naar het tabblad Channels 4.Klik rechts-onderin op Create New Channel (hetzelfde principe als een niewe laag) Een nieuwe Channel zal verschijnen met de naam Alpha 1 5.Ctrl+V (Plakken) Er zou nu een selectie omheen moeten zijn. 7.Ctrl+I (Invert) 8.Ctrl+Klikken op het kanaal (Transparantie selecteren) 9.Met de selectie actief, ga je terug naar je lagen 10.Vul de selectie met de gewenste kleur. (Alt+Backspace) |
Citaat:
|
bij een indexed color image kan je het iig zo doen:
Image -> Mode -> Color Table... -> dan het pipetje aanklikken en dan de kleur die je transparant wil maken |
Citaat:
|
Waus wat weten jullie veel van PS! :eek:
Door mijn plaatjes op te slaan als Bitmap bestaan ze nu uit slechts 2 kleuren (wit en zwart), maar intern is het plaatje nog full color. Het is niet niet 1-bit, maar 24 bits. Hoe kan ik het veranderen naar een 1-bit? In de help vind ik alleen uitleg naar het veranderen in 8 bit. |
Citaat:
(En vind je het gek? Ik zit er voor op school) |
Citaat:
|
Citaat:
Als je deze wilt aanpassen dubbelklik je op een kleur en kun je net als een gewone kleurenselectie je gewenste kleur selecteren. |
|
yes prcs dat is m! ok superloads thx ik ga weer proberen hor! :)
|
ok het is gelukt!
door op te slaan als .EPS wordt het een 1-bit afbeelding. hoe kan ik de afbeelding nou zo veranderen in een .gif, dat het een 1-bit afbeelding blijft? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57. |