| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Zelfde principe als een printer, het zwart en wit word als het ware verstrooid volgens de itensiteit van de grijswaarden ipv die witte en zwarte vlakken die er niet uitzien
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
1.Shft+Ctrl+U (Desaturate)
2.Ctrl+M (Curves) 3.Instellen op de volgende manier: (De cursor op de schuine streep zetten, en vervolgens slepen naar de plekken waar je in de screenshot vierkantjes ziet) Manier 2: 1.Ctrl+Shft+S (Save For Web) 2.De volgende instellingen hanteren: Waar in dit geval No Dither staat, kun je andere instellingen gebruiken om het detail wat op te krikken. Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 11:24. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou je evt. een screenshot kunnen posten, of het nauwkeuriger uit willen leggen? |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
1.Zet de laag met witte achtergrond op de gewenste positie in de lagen-hiërachie (let maar niet op het overdreven taalgebruik) 2.Dubbelklik op de laag, in het lagenvenster 3.Zet de blend-mode op multiply Methode 2: (Deze geldt als best voor logo's in grijswaarden) 1.Ctr+A (Alles selecteren) 2.Ctrl+X (Kmippen) 3.Ga in hetzelfde venster als je layers naar het tabblad Channels 4.Klik rechts-onderin op Create New Channel (hetzelfde principe als een niewe laag) Een nieuwe Channel zal verschijnen met de naam Alpha 1 5.Ctrl+V (Plakken) Er zou nu een selectie omheen moeten zijn. 7.Ctrl+I (Invert) 8.Ctrl+Klikken op het kanaal (Transparantie selecteren) 9.Met de selectie actief, ga je terug naar je lagen 10.Vul de selectie met de gewenste kleur. (Alt+Backspace) Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 16:01. |
|
|
|
||
|
Citaat:
het is een PLAT plaatje eh...ik kon het altijd opslaan met transparantie..dat moet je toch simpel aan kunnen geven????? wat is dit allemaal voor een bullshit om iets transparant te krijgen...WIT MOET OPROTTEN..
|
||
|
|
|
|
bij een indexed color image kan je het iig zo doen:
Image -> Mode -> Color Table... -> dan het pipetje aanklikken en dan de kleur die je transparant wil maken
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Waus wat weten jullie veel van PS!
Door mijn plaatjes op te slaan als Bitmap bestaan ze nu uit slechts 2 kleuren (wit en zwart), maar intern is het plaatje nog full color. Het is niet niet 1-bit, maar 24 bits. Hoe kan ik het veranderen naar een 1-bit? In de help vind ik alleen uitleg naar het veranderen in 8 bit. |
|
| Advertentie |
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
(En vind je het gek? Ik zit er voor op school) |
|
|
|
||
|
Citaat:
, ik probeer een logo te maken voor mn mobiel , die moet perse 1 bit zijn, opgeslagen als gif en uit alleen 2 kleuren bestaatn (geen grijswaarden daartussenin).
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je deze wilt aanpassen dubbelklik je op een kleur en kun je net als een gewone kleurenselectie je gewenste kleur selecteren. |
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Software & Hardware |
[Photoshop] Gradient Tool Ske* | 5 | 06-08-2006 09:50 | |
| ARTistiek |
[Foto-showcase] Impry Impry | 21 | 29-10-2004 20:21 | |
| Software & Hardware |
Apple vs. Windows Sterrenkijkster | 84 | 30-06-2003 16:38 | |
| Software & Hardware |
wie heeft er paint shop pro en kan er mee omgaan? Verwijderd | 26 | 18-05-2003 21:39 | |
| Software & Hardware |
Rode oogjes wegwerken van digifoto's? 'n klein vlindertje | 7 | 10-06-2002 21:16 | |