Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   aggressief (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=553257)

fiepje 29-07-2003 14:38

aggressief

of hoe je dat dan ook schrijft....
ik weet niet echt wat er aan de hand is, en ik moet t echt kwijt.

ik ben de laatste tijd super aggressief, en ook heel snel. dan krijg ik echt zó erg de neiging alles en iedereen in elkaar te meppen. bijvoorbeeld: pas was ik in een tent waar ik altijd uitga met mijn vrienden. toen stond ik te dansen en zo'n irritante klootzak zat steeds te etteren, dus toen haalde ik uit naar hem, en sloeg bijna z'n oog dr uit met mijn spike-ring.
en ik ben nog wel tegen geweld...
ik snap niet wat er aan de hand is... zelfs op mijn werk moet ik oppassen dat ik geen grote bek op zet of iemand ga slaan ofzo :(
ik schaam me kapot en ik weet niet wat k moet doen...
ik wil geen mensen in elkaar slaan :(

Keyser Saus 29-07-2003 14:43

Het kan zijn dat er iets de laatste tijd jou dwars zit. Je kan er onbewust last van kunnen hebben, maar het niet zo voelen. Zou dit het kunnen zijn?

Of sta je onder grote druk/stress?

Nona 29-07-2003 14:50

Ja, het is heel goed mogelijk dat iets als stress of te weinig slaap de oorzaak is.

Je kan dat aan gaan pakken, maar je hebt ook op korte termijn iets nodig om aan vast te houden. Je moet je waarschijnlijk gewoon op iets anders afreageren, dan ben je de spanning even kwijt. Over manieren daarvoor is al een thread: alternatieven voor huilen en schreeuwen. Op die manier blijf je niet met die opgekropte woede zitten.

Kop op meis!
Kruimel

fiepje 29-07-2003 15:00

thnx, en misschien komt t daar wel door.... ik moet 'vrij veel' *vind ik* werken. en ik ga naar een vervolgopleiding en daardoor zit ik ook wel in de stress denk ik. ik ken t daar allemaal niet enzow...
*en die topic heb ik gelezen. ik mep wel es tegen de muur aan om mezelf rustig te houden.*

Keyser Saus 29-07-2003 15:02

Daar zal het waarschijnlijk wel aan liggen. Maar echt meppen lijkt me niet de oplossing om het af te reageren. Zoek iets anders, bijvoorbeeld uit dat topic. :)

veel succes iig :)

fiepje 29-07-2003 15:03

Citaat:

Keyser Saus schreef op 29-07-2003 @ 16:02:
Daar zal het waarschijnlijk wel aan liggen. Maar echt meppen lijkt me niet de oplossing om het af te reageren. Zoek iets anders, bijvoorbeeld uit dat topic. :)

veel succes iig :)

ja dat probeer ik wel.... maar ik 'moet' de pijn gewoon voelen daarna.. . :(

Keyser Saus 29-07-2003 15:07

Citaat:

fiepje schreef op 29-07-2003 @ 16:03:
ja dat probeer ik wel.... maar ik 'moet' de pijn gewoon voelen daarna.. . :(
hmmz dat is niet fijn :(

Misschien moet je dan eens een 'echte' manier om af te reageren zoeken, en met echt bedoel ik eentje die echt voor jou werkt. Veel meer weet ik er ook niet op/van :o

fiepje 29-07-2003 15:10

Citaat:

Keyser Saus schreef op 29-07-2003 @ 16:07:
hmmz dat is niet fijn :(

Misschien moet je dan eens een 'echte' manier om af te reageren zoeken, en met echt bedoel ik eentje die echt voor jou werkt. Veel meer weet ik er ook niet op/van :o

kickboxen lijkt me wel cool... maar ik ben zo fokking lui, dus dat zal dr wel niet van komen... :(

Keyser Saus 29-07-2003 15:11

Citaat:

fiepje schreef op 29-07-2003 @ 16:10:
kickboxen lijkt me wel cool... maar ik ben zo fokking lui, dus dat zal dr wel niet van komen... :(
als je je eenmaal hebt opgegeven gaat dat vanzelf wel over ;)

laat je er desnoods heenslepen! echt waar!
:)

fiepje 29-07-2003 15:12

Citaat:

Keyser Saus schreef op 29-07-2003 @ 16:11:
als je je eenmaal hebt opgegeven gaat dat vanzelf wel over ;)

laat je er desnoods heenslepen! echt waar!

thnx voor je reacties... ik zal kijken of ik iets kan vinden...

Keyser Saus 29-07-2003 15:13

Citaat:

fiepje schreef op 29-07-2003 @ 16:12:
thnx voor je reacties... ik zal kijken of ik iets kan vinden...
okee
graag gedaan

bartjehill 29-07-2003 16:45

als je dit nog een keertje leest??
ik moet zeggen dat ik ook erg agressief kan overkomen en daar zijn ook een aantal leraren en gewoon andere mensen erg bang van geworden omdat ik best wel sterk eruit zie

maar als je je uitweg in niets anders kan vinden dan in slaan moet je dat juist doen
koop een stootzak en als je chagerijnig ben ga je daar op meppen neem een paar lessen kickboksen en geloof me als iemand als ik daardoor rustig is geworden zou het met jou ook wel kunnen lukken

fiepje 29-07-2003 21:24

thnx, ik zal es beetje gaan informeren hier en daar.

bedankt voor jullie reacties alvast :)

fiepje 02-08-2003 18:28

zo en nou ga ik ff alle stress en shit van me afschudden.

2 weekjes zuid frankrijk.... aaaaaaaah lekker :)

maar kzal jullie wel missen hoor :)

*knuff*

Daantje_0705 02-08-2003 21:20

Ik ken het wel een beetje, ik zat vanmiddag heel dicht tegen het depressieve aan en ik ging ook ineens andere mensen afsnauwen die ik helemaal niet kende enzo. Ik kende mezelf gewoon niet meer terug. Ik denk dat het belangrijk is dat je tot rust komt en dat je probeert de oorzaak te vinden van het feit dat je gestresst bent. Dan zijn je problemen al een eind over denk ik.

In ieder geval succes en probeer jezelf in de hand te houden hoe moeilijk het ook is, die anderen kunnen er niets aan doen dat je in de stress zit.

Groetjes Dana

Havock 03-08-2003 15:08

dat heeft een vriendin van me ook heel regelmatig.
het duurt echter maar een paar dagen :p

Nørd 03-08-2003 15:14

Meestal 1x in de maand ook toch? ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.