![]() |
Waar haal je je studieboeken vandaan?
Waar hebben jullie je studieboeken vandaan gehaald? Ik ga dit jaar naar de HBO en moet allemaal studieboeken hebben, maar iemand vertelde mij dat het veel goedkoper kan dan gewoon via school te kopen. Hoe?
|
bol.com bv...je zou het kunnen vergelijken...ik weet niet hoeveel het scheelt. Normaal bestel ik meestal bij Donner, das een grote boekenwinkel in Rotterdam, die voor de meeste hbo-instellingen hier in de buurt de boeken regelt...vorig jaar heb ik via de RSB besteld, omdat ik daar toen werkte. Dit jaar ga ik het denk ik via bol.com doen of via een andere boekenwinkel.
|
Ik bestel me boeken via m'n studievereniging; 10% korting, en je kan het hele jaar door bestellen.
Maar je kan het natuurlijk ook bij een grote boekenhandel proberen (Scheltema). |
De Slegte, of een gewone boekenwinkel.
|
Ik heb gezocht en bij amazon.co.uk was het veel goedkoper (soms wel meer dan 50%), maar daar kan het alleen met een creditcard en die heb ik niet. Ook bij bol.com was het goedkoper. Ik kon ongeveer 25% besparen. Totdat ik wilde bestellen. Toen bleek bol.com zijn prijzen te hebben verhoogd, zodat ik nog maar 21 cent bespaarde. Dus nu haal ik mijn studieboeken maar gewoon van de instelling zelf. Als ik ze bij de boekhandel bestel, is het nog maar de vraag of het goedkoper is. Ze hadden voor mij niks bij De Slegte. Je kan ook richting de instelling zelf gaan, daar hangen regelmatig briefjes van mensen die hun studieboeken willen verkopen.
|
Van school krijg ik een boekenlijst.. Via die manier bestel ik het via Boekenhandel Kooyker*).. Geen verschil met andere boekenhandels.. En de boeken die ik wel via school/docenten koop zijn wel veel goedkoper dan in de winkel..
|
De meeste bij de Slegte, de rest via internet bij intere (dat werd aangeraden vanuit opleiding)
|
Heb dit jaar geen boeken nodig maar als ik ze wel nodig zou hebben zou ik ze via m'n studievereniging bestellen vanwege de korting.
|
Krijg van de school een lijst die ik bij alleen bij Iddink kan bestellen (zit op de middelbare school, 6 vwo). Dat komt goed uit, want daar doe ik vakantiewerk en daardoor krijg ik 10% korting :)
|
Studievereniging levert idd 10% korting op, als je die niet hebt:
zoeken via www.vergelijk.nl is heel handig. Die zoekt op alle online-boeken-sites en zet de prijzen op een rijtje!! Ook voor andere dingen dan boeken is dat overigens een hele handige site. |
Ik bestel mijn studieboeken altijd via de faculteitsvereniging waar ik lid van ben. Als je dit niet kan doen, kun je ze misschien op internet bestellen of anders op zoek naar een boekhandel in je studiestad die ze verkoopt.
|
Bij Van Dijk studieboeken, voor de eerste keer.
Vroeger ging het altijd allemaal via de school, die had een eigen boekenfonds enzo. Ripper |
Bij Van Dijk studieboeken.
|
Ik verkoop boeken via http://www.studieboekenmarkt.nl (kopen kan dus ook - 2e hands)
|
Ok, iedereen bedankt voor de tips :) .
|
De Slegte verkoopt toch 2ehandse boeken?? :confused: Lijkt me dan niet echt aan te raden denk ik.
|
Ik had een paar prijzen van boeken vergeleken met de studievereniging en bol.com
Een boek dat 45 koste bij de studievereniging kostte meer dan 60 bij bol... ik vergeleek er nog 2... genoeg gezien.. bol is VEELS te duur. |
bij de boekenwinkel waar mijn school me naar toe gestuurd heeft, en eentje heb ik via,via nieuw kunnen krijgen maar dan veel goedkoper
|
Citaat:
als je kijkt of de 2ehands boeken van het juiste jaartal zijn, juiste editie enzo, en ze zijn leesbaar en niet vies.. is er toch niks mis mee? :) |
die koop ik tijdens de introductie met mijn mentorgroepje naar het schijnt :confused: :o
|
ik koop en verkoop via www.bookmatch.nl
verder ook via mensen die een klas boven me zitten en via de Rotterdamse schoolboeken handel. |
Ik ga eerst bij de Slegte kijken, aangezien ik boeken misschien 5 lessen gebruik en dan zet ik ze aan de kant in de kast omdat ik ze niet meer nodig heb. En daar vind ik die studieboeken toch iets te duur voor.
Hebben ze ze niet bij de Slegte, dan ga ik gwewoon naar de schoolbibliotheek en dan leen ik hem daar wanneer ik hem nodig heb. |
Ik koop bij ze bij Dekker van de Vegt op het universiteitsterrein van de KUN (y)
|
Via m'n studievereniging, met 10 procent korting :).
|
Citaat:
|
Da's heel makkelijk: ik koop ze bij Donner, die zit bij mij in school, heerlijk makkelijk :D:D
Voor het 1e jaar kon ik ze via Pisculentis (studentenvereniging van INHOLLAND Rotterdam) bestellen met 10% korting. Maar da's alleen voor de eerstejaars en kan nu dus niet meer. Toen was er ook nog een 2e hand studieboekenmarkt, maar die is er ook niet meer :( (n) Jammer, want ik heb heel veel boeken daar voor de helft van de prijs kunnen kopen :D:D (y) |
van dijk koop ik ze. als ik bij de school doe moet ik elk boek nieuw kopen. nu kan ik ze dus huren bij van dijk (zelf achteraan gegaan) en ben ik zo'n 200 euro goedkoper uit
|
Op internet; dus eigenlijk komen mijn boeken uit de hele wereld. Dan weer een boek uit US, dan eentje uit Duitsland.
Ik heb toch allemaal Engelse boeken. :) |
Paagman, gewoon via internet :)
|
Via de studievereniging, die ze gewoon inkoopt bij bruna.nl maar dan wel met flinke korting :)
|
Iddink maar ja ik zit nog op de middelbare school..............
|
Citaat:
|
Ik ga ze denk ik bij bol.com bestellen.
|
Citaat:
|
Via studievereniging en via bol.com
|
bij de slegte..en dfe boeken die ze daar niet hadden heb ik bij van dijk bestelt..
|
Bij de boekhandel op school.
|
Van Dijk. En voor het eerst in 5 jaar heb ik mn boeken (op 1 na) op tijd gekregen. Applausje voor van Dijk!! :-S
|
Athenaeum Boekhandel aan het Spui in Amsterdam.
en syllabi via universiteit. |
VAN DIJK!!!!!! Veel plezier ermee, ik heb nog nooit mijn boeken optijd gekregen, zonder beschadigingen of dat ik de goeie boeken kreeg! Maar daar ben ik nu vanaf.
Ik regel zoveel mogelijk boeken via kennissen met dezelfde studie. Sommige boeken zijn 70 euro. Is toch wat veel. En anders bij Bol inderdaad of een boekhandel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |