Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   opzet fantasy verhaaltje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=559689)

Argantonis 06-08-2003 04:58

opzet fantasy verhaaltje

Omdat dit oorspronkelijk geschreven is als achtergrondverhaaltje voor een roleplaying character zijn er wat karakters nog niet voldoende uitgewerkt (omdat iedereen in dat spel ze toch wel kende)
Het begin vind ik zelf walgelijk, de rest gaat wel. Het is de bedoeling dat het echt groot wordt maar ik heb er al vrij lang niet meer aan geschreven, hoewel ik wel een aantal ideetjes heb komt het er niet echt van.

Oja het is wel engels maar dat is hopelijk geen probleem voor de meesten.

http://home.studenten.net/~**********/**********.doc

Freyja 06-08-2003 10:27

Mja, ehm, misschien moet je toch maar in het Nederlands schrijven :\

Andijvie 06-08-2003 10:29

Citaat:

Morgan schreef op 06-08-2003 @ 11:27:
Mja, ehm, misschien moet je toch maar in het Nederlands schrijven :\
*eens*

Argantonis 07-08-2003 14:15

omdat mijn engels te slecht is of dat van jullie? :)

Screaming Slave 07-08-2003 19:48

ik heb een stukje gelezen en je engels is best te doen, hier en daar een foutje, maar niets ernstigs imo? ksnap niet wat de dames te zeuren hebben :p

kzou wel wat meer gebruik maken van past perfect tense ipv past tense, da's meer geschikt voor dit soort verhalen :)

Andijvie 07-08-2003 19:52

Citaat:

Crystal Method schreef op 07-08-2003 @ 20:48:
ik heb een stukje gelezen en je engels is best te doen, hier en daar een foutje, maar niets ernstigs imo? ksnap niet wat de dames te zeuren hebben :p

kzou wel wat meer gebruik maken van past perfect tense ipv past tense, da's meer geschikt voor dit soort verhalen :)

Zinsbouw is me te eentonig en woordkeuze komt ook stuntelig over... Daarnaast; waarom in het Engels schrijven wanneer je Nederlands bent en dus beter Nederlands spreekt? Je kan het altijd aan het resultaat zien... dus mja...

Freyja 07-08-2003 19:54

Ik doe vriendelijk en pretendeer dat het aan het feit dat Engels niet je eigen taal is, ligt dat het niet echt wat is?..

Screaming Slave 07-08-2003 19:57

hehe, never mind, 2e stukje gelezen. pretty ridiculous :p

sorry ts :o

Andijvie 07-08-2003 20:00

Citaat:

Crystal Method schreef op 07-08-2003 @ 20:57:
valt beiden wel mee, geef eens concrete voorbeelden (zoals gezegd, heb het ni helemaal gelezen, dus misschien gebruikt ie in elk stukje exact dezelfde zinnen :p)

uhm, misschien omdat ie engels een mooiere taal vindt (wat ik kan begrijpen/beämen). ben het er niet mee eens dat je het altijd aan het resultaat kan zien; als je er wat tijd in steekt, kan je iedereen voor de gek houden.

(het is beamen hoor, geen trema :P)

Lees het stuk eerst zelf, dan zie je het wel... Ik kan niet echt met concrete voorbeelden komen, heb ik ook geen zin in :P Als hij Engels een mooiere taal vind, dan gaat hij Engels studeren en schrijft zijn verhaal dan overnieuw. Ik vind Engels ook mooi, maar niet op deze manier :)

Als je er wat tijd in steeks, kan je zeker iedereen voor de gek houden, maar die tijd is er helaas nog niet ingestoken. Anders was de zinsbouw niet zo eentonig en was de woordkeuze af en toe origineler.

Screaming Slave 07-08-2003 20:03

die trema is een inside joke :p

heeft te maken met.... jawel, beamers (van die projectors :p).

zou me niks verbazen trouwens als in de volgende spellingsaanpassing het wel met een trema moet.

Andijvie 07-08-2003 20:06

Citaat:

Crystal Method schreef op 07-08-2003 @ 21:03:
die trema is een inside joke :p

heeft te maken met.... jawel, beamers (van die projectors :p).

zou me niks verbazen trouwens als in de volgende spellingsaanpassing het wel met een trema moet.

Maar ja, we leven niet in de toekomst he, dus tot het goed is, blijf ik verbeteren :P

Screaming Slave 07-08-2003 20:07

kzag je gister (d8 ik) nog ergens vindt ik typen dus ff rustig he :p

Andijvie 07-08-2003 20:09

Citaat:

Crystal Method schreef op 07-08-2003 @ 21:07:
kzag je gister (d8 ik) nog ergens vindt ik typen dus ff rustig he :p
We gaan weer eens erg offtopic, maar; waarom heb je me dan niet verbetert? :P

Screaming Slave 07-08-2003 20:11

waarom ik je niet verbeterD (:rolleyes: ) heb?

ach, sommige mensen leren het nooit he :b

Andijvie 07-08-2003 20:13

Citaat:

Crystal Method schreef op 07-08-2003 @ 21:11:
waarom ik je niet verbeterD (:rolleyes: ) heb?

ach, sommige mensen leren het nooit he :b

Damn, en dan trap je er ook nog in? *juicht*

Screaming Slave 07-08-2003 20:14

de rolleyes geeft aan dat ik vermoedde dat het een 'test' was :p

PCRodent 16-08-2003 15:03

Ik denk dat je beter je verhaal eerst in het Nederlands kunt schrijven dan wel opzetten, later kun je het altijd nog naar het Engels vertalen.
Het was(...)was(...)was(...)was(...)was(...)was(...)was(...)was(...)was(.. .)was(...)was(...)was(...) wordt erg vermoeiend...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.