Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Pijnlijk gevoel bij het plassen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=565927)

Some 12-08-2003 21:58

Pijnlijk gevoel bij het plassen

Sinds kort heb ik een pijnlijk gevoel bij het plassen. Niet tijdens maar het laatste beetje plas zeg maar (nadruppelen om het zo maar te omschrijven) Verder zat er gister ook een heel klein beetje bloed bij maar verders niet meer gehad. Me plas is wel oranje/troebel. Wie weet wat dit is?? Verder heb ik ook last van me onderrug sinds ik dit heb. Iemand denkt dat het een blaasontsteking is of nier(nogwat)ontsteking. Dan krijg je last van je rug en pijn bij het plassen, volgens hem moet ik een penicilline-kuur krijgen en veel drinken en rusten. Ik bel morgen de dokter wel dan weet ik beter maar herkent iemand dit??

Kan het niet door sex komen? Want vorige week heb ik wel sex gehad zonder condoom met me vriendin (ze slikt de pil) Ik heb dit nu sinds 2 dagen.

WB_Oud 12-08-2003 22:06

Ga naar de dokter, seks heeft er waarschijnlijk niets mee te maken. Zou een niersteen kunnen zijn.

WB_Oud 12-08-2003 22:08

Herstel, het is blaasontsteking. Dat zegt mijn vader, uroloog. Morgen naar de huisarts!

Qimm 12-08-2003 23:10

Citaat:

WB schreef op 12-08-2003 @ 22:08:
Herstel, het is blaasontsteking. Dat zegt mijn vader, uroloog. Morgen naar de huisarts!
morgen plasje naar de huisarts brengen, je hoeft niet perse voor dat onderzoek op het spreekuur ue komen!

poesiefox 12-08-2003 23:13

En niet laten versloffen, bij mannen verlopen blaasontstekingen vaak heftiger dan bij vrouwen. Op complicaties zit je vast niet te wachten.

Als je teveel pijn krijgt helpt een ordinair asperientje goed, en een warme kruik in je rug.

WB_Oud 13-08-2003 12:43

Citaat:

bloempjuh schreef op 12-08-2003 @ 23:10:
Duh, moet je daar je vader de uroloog voor hebben? Troebele urine en pijn bij het plassen wijzen vrijwel altijd op blaasontsteking, hoewel het bij mannen veel minder vaak voorkomt dan bij vrouwen.
Dezelfde symptomen komen ook voor bij nierstenen, dus onzin is mijn eerste uitspraak zeker niet. Blaasontsteking op zulke jonge leeftijd bij mannen komt ook niet vaak voor, daarom dacht ik in eerste instantie aan nierstenen. Wie weet is het dat ook wel. Wie weet is het wel blaasontsteking. Wie weet is het iets anders.

Leonoor 13-08-2003 12:45

Citaat:

WB schreef op 13-08-2003 @ 13:43:
Wie weet is het dat ook wel. Wie weet is het wel blaasontsteking. Wie weet is het iets anders.
Wie weet waar Willem Wever woont?

Ik dacht ook in eerste instantie aan blaasontsteking, maar goed, ik ben geen dokter (en geen uroloog ;)). Ik zou iig naar de dokter gaan.

Gauloises 13-08-2003 14:44

Oei, je nieren zijn bezig eraan te gaan. had je nu toch maar wat minder alcohol gedronken en drugs gebruikt :D

Het is inderdaad gewoon een blaasontsteking :)

ekki 14-08-2003 16:31

Citaat:

Gauloises schreef op 13-08-2003 @ 15:44:
Het is inderdaad gewoon een blaasontsteking :)
kan zijn.

idd naar de dokter gaan, zeker omdat 't bij mannen zeer weinig voorkomt.

Buffy 14-08-2003 18:21

Citaat:

poesiefox schreef op 13-08-2003 @ 00:13:
En niet laten versloffen, bij mannen verlopen blaasontstekingen vaak heftiger dan bij vrouwen.
klopt... mijn vriend heeft al 2 penicillinekuren gehad en het is nog steeds niet over!

kaddetje 17-08-2003 12:16

Als het inderdaad een blaasontsteking is (die verdere discussie daarover laat ik aan jullie over ;) ) komt het waarschijnlijk omdat je te weinig gedronken hebt. Dus pak een grote kan ranja/ijsthee of iets in die richting (doe maar koolzuurvrij) en drinken maar.... :)

Daydream-ster 17-08-2003 12:41

Ik heb deze vakantie (lees afgelopen drie weken) al 2x blaasontsteking gehad,en nu heb ik een enorm pijnlijk gevoel in mijn schaamstreek, weet niet goed of het mijn urinebuis of vagina is.. Heb enorm pijn bij het plassen, en moet constant..

Kan ik nu alweer blaasontsteking hebben?

Daydream-ster 17-08-2003 14:05

Ik plas nu ook druppeltjes (lichtachtig) bloed, tenminste, ik denk dat het bloed is...

Nomen-nescio 18-08-2003 12:42

Citaat:

Hippe Woepsie schreef op 17-08-2003 @ 13:41:
Ik heb deze vakantie (lees afgelopen drie weken) al 2x blaasontsteking gehad,en nu heb ik een enorm pijnlijk gevoel in mijn schaamstreek, weet niet goed of het mijn urinebuis of vagina is.. Heb enorm pijn bij het plassen, en moet constant..

Kan ik nu alweer blaasontsteking hebben?

ja tuurlijk kan dat. morgen naar de dokter en suuuuper veel drinken. ( thee als t ff kan :) )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.