![]() |
stelling: Eigen volk eerst!
Hier ben ik het soms wel mee eens, maar we we moeten natuurlijk ook naar de andere medemens kijken :o
|
Als elk volk zo gaat denken hebben we een probleem...dus denk er nog eens over na. En bedenk je ook dat jij net zo goed op een andere plaats op aarde geboren had kunnen worden en een ander volk als het jouwe had kunnen zien.
|
oh nigga please that so out of the question
in 1900 everyone said that, because thet let themselfs be identified and characterised by nationality. Nationality is just nationality, nothing else. Its a name. Then in America the white people judged the black people by the color of their skin and didn't even feel they were their own people anymore. When you are looking for ways to seperate yourself from others you find below yourself and not worthy óf yourself, you will find a goddamn way and choosing your own people over other people is one of those way. This way of thinking is practised by insecure people who need to find reasons to judge others and who need something to put their minds at ease. |
:rolleyes:
|
this altijd zo stom opt nieuws. Bij een vliegtiug ongeluk in bali bijv. zijn 200 mensen ongekomen waaronder 4 hollanders wats the point....het gaat om de 200 niet alleen de 4 hollanders alsof die belangrijker zijn.
|
Citaat:
Hier ben 't trouwen wel mee eens. |
Citaat:
|
Kijk op zich vind ik dat wel een goede stelling hoor, alleen wordt 'ie wat misbruikt.
Mijn gedachtengang: Als je eerst je eigen volk helpt en er voor zorgt dat alles in eigen land behoorlijk goed gaat dan zal de bevolking je meer steunen wanneer je bijvoorbeeld ontwikkelingslanden gaat gaan helpen. Ik hoorde een man gisteren klagen over het feit dat België opnieuw soldaten naar Congo wil zenden terwijl de criminaliteit hier steeds groter wordt. Moest er hier meer gedaan worden om de criminaliteit in te dammen dan zou de bevolking misschien meer begrip hebben voor de hulp die België aan andere landen biedt. Dit is enkel mijn humbele mening. :) Het is iets heel anders wanneer iemand zegt " eigen volk eerst " en daarmee bedoelt dat men allochtonen in België compleet moet negeren tot er geen enkele Belg meer in armoede leeft. Maak ik mijzelf wat duidelijk? :confused: |
oh puh-lease.
|
Eigen volk eerst. Ik vind het een zeer egoistische stelling, gebaseerd op discriminatie.
Maar aan de andere kant: De hedendaagse maatschappij reageert vandaag wel wat overdreven op "racistische" uitingen. Je mag tegenwoordig buitenlanders nergens meer de schuld van geven, omdat je dan riskeert voor racist uit te worden gemaakt. Maar ik vind het belangrijk dat we de problemen onder allochtonen wel onderkennen. Als je ziet dat 99% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gebeurt, moet je dat wel in gedachten houden, bij de aanpak van het probleem. En bij het zoeken naar de oorzaak. Kortom: Ik vind dat het taboe over allochtonen moet worden opgeheven, en dat het bespreekbaar moet worden. Problemen die je niet bespreekt, kan je niet oplossen! Ik vind alleen dat dit nooit tot discriminatie mag leiden. Generaliseren is ALTIJD fout. |
definieer "eigen volk" es aub heldert et mischien wat op
|
Hm..."eigen volk". Dat lijken mij de Nederlander die van Nederlandse afkomst zijn en de genetische eigenschappen hebben van etnische Nederlanders. Tevreden? :)
|
Citaat:
|
Als ik dringend naar de WC moet dan zou ik het wel prettig vinden dat ik als eerste kan, jah. :)
|
Citaat:
En verder is het natuurlijk zo dat Nederlander zijn niet een eigenschap is die je in je genen hebt :) |
Citaat:
|
Eerst Rocky en dan de rest...
|
Citaat:
|
Oneens.
|
Eens.
Wat dan?.. eerst zorgen dat alle turken en Marrokanen alle winkels hebben leeggestolen, voordat wij wat kunnen kopen zeker? |
nee nee nee nee
wat is eigen volk in godsnaam...? wat als mensen er niet voor kiezen om hier heen te komen maar het bittere noodzaak is i.v.m. oorlogen? en als ik hier naar m'n eigen volk kijk en dat 14-16jarige lonsdale tuig met hun nederlandse vlaggen en witte veters rond zie lopen dan vind ik dat die eerst maar het land uitgezet moeten worden fuck eigen volk eerst... mensen die wat nodig hebben eerst (y) |
Eigen volk eerst...hm...
Ik vind in ieder geval wel: Eigen cultuur eerst. Ik vind het niet goed als mensen hun eigen cultuur meenemen en op die manier voor overlast zorgen in onze cultuur. Daarbij zit er natuurlijk verschil tussen de cultuur van een Belg en de cultuur van een Nigeriaan. Iedereen mag denken wat ie wil, zolang wij er maar geen last van hebben! |
Citaat:
|
Citaat:
En waarom acht je 'onze' cultuur zo belangrijk om te behouden? Ik ben het overigens oneens met de stelling. Men moet kijken naar het individu in plaats van een bevolkingsgroep. Nationaliteit hoort daarbij geen rol te spelen. |
Nederland heeft niet eens een noemenswaardige cultuur vergeleken met andere landen in onze omgeving, t is eerder een mix van verschillende culturen, en dat cultuurtje bevalt me over t algemeen gezien wel. :)
|
niets culturen door elkaar.
ik weiger me gewoon aan de culturen van anderen landen aan te passen simpelweg omdat dit NEDERLAND is en geen Marokko en dat wil ik graag zo houden zonder al te veel theedoeken. Denk je nou serieus dat mensen zich in Marokko aan zouden passen als wij daar als nederlanders heen gaan? |
Citaat:
Marokko weet ik niet, maar in Turkije wel(als er tenminste een half miljoen NLers naar toe zouden gaan) Oja, je taalgebruik staat me niet aan (n) |
Eigen volk eerst is een nummer van brigade M, maar ja je hebt wel gelijk. Doe ze in al die andere landen toch ook en nee je moet andere volkeren in je land of waar dan ook niet vergeten ofzo, maar wel eerst aan die van je zelf denken ja.
|
Citaat:
jij nickname staat me niet aan (n) |
Citaat:
ps. nog altijd beter dan die van jou |
Citaat:
Ik vind nationalisme achterhaald in deze tijd van globalisering. Bovendien zorgt het voor meer ellende dan goede dingen. o.a. de Eerste wereldoorlog. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waar the fock is in godsnaam de gemeenschappelijke droom van het individualisme gebleven :confused: **eigen volk eerst = klinkklare onzin** |
Citaat:
|
Citaat:
|
tjonge jonge deze stelling is zo zwart wit, dat het gewoon dom lijkt. Er zijn zoveel situaties waarin je moet kiezen en dan ga je toch niet kijken naar wat voor volk, nee dan kijk je naar wat het beste is voor iedereen, of wat het minste schade oplevert of wat het minste dode veroorzaakt of wat het voordeligst is of wat het minste tijd kost of zo kan ik nog wel even doorgaan etc etc etccccccccc.
|
Citaat:
Ohja als alleen mensen met blond haar en blauwe ogen mochten reageren, sorry voor mijn reply... |
Citaat:
|
@ de stelling: kijk daar lach ik eens goed mee
en dan draai ik me om en doe wat nuttigs of ook niet |
Citaat:
Jij vat het vast ook op als een racistische stelling hè? |
Citaat:
ik heb een schurfthekel aan nationalisten en conservatisten. Je hebt er helemaal geen verdienste aan dat je in nederland bent geboren, je hebt gewoon het geluk (meer niet) dat je in een welvarend land bent geboren en niet in een minder welvarend land. En de meeste interessante, mooie,...dingen/mensen/wetenschappen/cultuur/...zijn voortgesproten uit multiculturaliteit, vermenging van culturen. Dus, als het niet geeft, ik hou niet zo van alleen maar inteelt. :rolleyes: |
Citaat:
Wat is er zo slecht aan het Conservatisme dat je er een hekel aan hebt. |
Citaat:
(ik heb zo het idee dat ik mijn gedachten niet zo goed onder woorden kan brengen vandaag :confused: ) |
Citaat:
Druist behoorlijk in tegen het verdraagzaamheidsprincipe. Plus de vraag wàt eigenlijk de eigen cultuur is...Wij zijn het resultaat van 1001 vermengingen. Dus ik hou niet zo van die uitspraken als: "eigen volk eerst" en "als ze hier willen wonen moeten ze maar hun hoofddoek afnemen". |
ik heb toch wel zon enorme pleuris hekel aan notionalisme, racisme, islamofobie en andere soort onzinnige bezigheden
waarom je eigen volk eerst? je hebt gezien waar die stelling in 1940 - 1945 tot leidde, ikzelf ben autonoom wat wil zeggen dat ik me niet thuisvoel in nederland, en zeker niet trots ben dat ik blank ben. waarom niet? zullen jullie je wel afvragen, nou....als je naar de geschiedenis kijkt en je ziet hoeveel doden het blanke ras op zijn naam heeft staan..hoeveel slaven er door nederlanders zijn verhandelt...daar ben ik niet trots op! zo dat wou ik dus weer ff kwijt:P |
up
|
Want?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51. |