Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 20:03
Verwijderd
Hier ben ik het soms wel mee eens, maar we we moeten natuurlijk ook naar de andere medemens kijken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2003, 20:22
Vage Harry
Vage Harry is offline
Als elk volk zo gaat denken hebben we een probleem...dus denk er nog eens over na. En bedenk je ook dat jij net zo goed op een andere plaats op aarde geboren had kunnen worden en een ander volk als het jouwe had kunnen zien.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:27
Tupac A. Shakur
Tupac A. Shakur is offline
oh nigga please that so out of the question
in 1900 everyone said that, because thet let themselfs be identified and characterised by nationality. Nationality is just nationality, nothing else. Its a name. Then in America the white people judged the black people by the color of their skin and didn't even feel they were their own people anymore. When you are looking for ways to seperate yourself from others you find below yourself and not worthy óf yourself, you will find a goddamn way and choosing your own people over other people is one of those way. This way of thinking is practised by insecure people who need to find reasons to judge others and who need something to put their minds at ease.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:29
waaromniet?
waaromniet? is offline
Oud 17-08-2003, 20:30
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
this altijd zo stom opt nieuws. Bij een vliegtiug ongeluk in bali bijv. zijn 200 mensen ongekomen waaronder 4 hollanders wats the point....het gaat om de 200 niet alleen de 4 hollanders alsof die belangrijker zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tupac A. Shakur schreef op 17-08-2003 @ 21:27:
oh nigga please that so out of the question
in 1900 everyone said that, because thet let themselfs be identified and characterised by nationality. Nationality is just nationality, nothing else. Its a name. Then in America the white people judged the black people by the color of their skin and didn't even feel they were their own people anymore. When you are looking for ways to seperate yourself from others you find below yourself and not worthy óf yourself, you will find a goddamn way and choosing your own people over other people is one of those way. This way of thinking is practised by insecure people who need to find reasons to judge others and who need something to put their minds at ease.

Hier ben 't trouwen wel mee eens.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:35
Tupac A. Shakur
Tupac A. Shakur is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 17-08-2003 @ 21:30:

Hier ben 't trouwen wel mee eens.
yo man shake a dawgs hand
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:36
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Kijk op zich vind ik dat wel een goede stelling hoor, alleen wordt 'ie wat misbruikt.

Mijn gedachtengang: Als je eerst je eigen volk helpt en er voor zorgt dat alles in eigen land behoorlijk goed gaat dan zal de bevolking je meer steunen wanneer je bijvoorbeeld ontwikkelingslanden gaat gaan helpen.

Ik hoorde een man gisteren klagen over het feit dat België opnieuw soldaten naar Congo wil zenden terwijl de criminaliteit hier steeds groter wordt.

Moest er hier meer gedaan worden om de criminaliteit in te dammen dan zou de bevolking misschien meer begrip hebben voor de hulp die België aan andere landen biedt.
Dit is enkel mijn humbele mening.

Het is iets heel anders wanneer iemand zegt " eigen volk eerst " en daarmee bedoelt dat men allochtonen in België compleet moet negeren tot er geen enkele Belg meer in armoede leeft.

Maak ik mijzelf wat duidelijk?

Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:39
heavinly
heavinly is offline
oh puh-lease.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:42
Sander86
Sander86 is offline
Eigen volk eerst. Ik vind het een zeer egoistische stelling, gebaseerd op discriminatie.
Maar aan de andere kant: De hedendaagse maatschappij reageert vandaag wel wat overdreven op "racistische" uitingen.
Je mag tegenwoordig buitenlanders nergens meer de schuld van geven, omdat je dan riskeert voor racist uit te worden gemaakt.

Maar ik vind het belangrijk dat we de problemen onder allochtonen wel onderkennen.
Als je ziet dat 99% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gebeurt, moet je dat wel in gedachten houden, bij de aanpak van het probleem. En bij het zoeken naar de oorzaak.

Kortom: Ik vind dat het taboe over allochtonen moet worden opgeheven, en dat het bespreekbaar moet worden.
Problemen die je niet bespreekt, kan je niet oplossen!

Ik vind alleen dat dit nooit tot discriminatie mag leiden. Generaliseren is ALTIJD fout.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:49
bindmiddel
bindmiddel is offline
definieer "eigen volk" es aub heldert et mischien wat op
Oud 17-08-2003, 20:51
Sander86
Sander86 is offline
Hm..."eigen volk". Dat lijken mij de Nederlander die van Nederlandse afkomst zijn en de genetische eigenschappen hebben van etnische Nederlanders. Tevreden?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Sweet Serenity schreef op 17-08-2003 @ 21:36:
Kijk op zich vind ik dat wel een goede stelling hoor, alleen wordt 'ie wat misbruikt.

Mijn gedachtengang: Als je eerst je eigen volk helpt en er voor zorgt dat alles in eigen land behoorlijk goed gaat dan zal de bevolking je meer steunen wanneer je bijvoorbeeld ontwikkelingslanden gaat gaan helpen.

Ik hoorde een man gisteren klagen over het feit dat België opnieuw soldaten naar Congo wil zenden terwijl de criminaliteit hier steeds groter wordt.

Moest er hier meer gedaan worden om de criminaliteit in te dammend dan zou de bevolking misschien meer begrip hebben voor de hulp die België aan andere landen aanbiedt.

Het is iets heel anders wanneer iemand zegt " eigen volk eerst " en daarmee bedoelt dat men allochtonen in België compleet moet negeren tot er geen enkele Belg meer in armoede leeft.

Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:14
Thomas
Thomas is offline
Als ik dringend naar de WC moet dan zou ik het wel prettig vinden dat ik als eerste kan, jah.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Sander86 schreef op 17-08-2003 @ 21:51:
Hm..."eigen volk". Dat lijken mij de Nederlander die van Nederlandse afkomst zijn en de genetische eigenschappen hebben van etnische Nederlanders. Tevreden?
Nee, omdat Nederlandse afkomst an sich ook een onzekerheid is. Immers, hoever moet je de bloedlijn doortrekken? Telt het ook als ergens een Canadees of Amerikaan in je stamboom zit, zestig jaar terug? Als je nou Fries bent dan?

En verder is het natuurlijk zo dat Nederlander zijn niet een eigenschap is die je in je genen hebt
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 22:55
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Lil' Stef this altijd zo stom opt nieuws. Bij een vliegtiug ongeluk in bali bijv. zijn 200 mensen ongekomen waaronder 4 hollanders wats the point....het gaat om de 200 niet alleen de 4 hollanders alsof die belangrijker zijn.
Uhm tja, wat moet ik hier op terug zeggen he, t nieuws boeit jou soweiso niet blijkbaar, want op Bali was dus geen vliegtuig,maar t interesseerd je niet dus ik verspil er geen moeite aan,maargoed ach soms sit idd overdreven,maargoed wat is er mis mee?het is toch Nederlands nieuws wat we kijken, op de Oegandese TV gaan ze niet zeggen dat er 4Nederlanders zijn omgekomen bij een internationale ramp, maar voor NL is dat wel ''belangrijk''...
Oud 18-08-2003, 00:25
rockyj
rockyj is offline
Eerst Rocky en dan de rest...
Oud 18-08-2003, 13:12
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
rockyj schreef op 18-08-2003 @ 01:25:
Eerst Rocky en dan de rest...
Omdat je zo geweldig bent, zeker?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 13:27
Atje85
Atje85 is offline
Oneens.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 13:49
Raging Retard
Raging Retard is offline
Eens.
Wat dan?.. eerst zorgen dat alle turken en Marrokanen alle winkels hebben leeggestolen, voordat wij wat kunnen kopen zeker?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 14:00
Verwijderd
nee nee nee nee

wat is eigen volk in godsnaam...? wat als mensen er niet voor kiezen om hier heen te komen maar het bittere noodzaak is i.v.m. oorlogen?
en als ik hier naar m'n eigen volk kijk en dat 14-16jarige lonsdale tuig met hun nederlandse vlaggen en witte veters rond zie lopen dan vind ik dat die eerst maar het land uitgezet moeten worden

fuck eigen volk eerst... mensen die wat nodig hebben eerst
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 14:20
Sander86
Sander86 is offline
Eigen volk eerst...hm...
Ik vind in ieder geval wel: Eigen cultuur eerst.

Ik vind het niet goed als mensen hun eigen cultuur meenemen en op die manier voor overlast zorgen in onze cultuur.
Daarbij zit er natuurlijk verschil tussen de cultuur van een Belg en de cultuur van een Nigeriaan.

Iedereen mag denken wat ie wil, zolang wij er maar geen last van hebben!
Oud 18-08-2003, 15:15
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Sweet Serenity schreef op 18-08-2003 @ 00:06:

Moest er hier meer gedaan worden om de criminaliteit in te dammen dan zou de bevolking misschien meer begrip hebben voor de hulp die België aan andere landen biedt.

Eens.
Oud 18-08-2003, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Sander86 schreef op 18-08-2003 @ 15:20:
Eigen volk eerst...hm...
Ik vind in ieder geval wel: Eigen cultuur eerst.

Ik vind het niet goed als mensen hun eigen cultuur meenemen en op die manier voor overlast zorgen in onze cultuur.
Daarbij zit er natuurlijk verschil tussen de cultuur van een Belg en de cultuur van een Nigeriaan.

Iedereen mag denken wat ie wil, zolang wij er maar geen last van hebben!
Culturen kunnen ook naast elkaar leven. De culinaire cultuur van een land mag best hier naar toe genomen worden
En waarom acht je 'onze' cultuur zo belangrijk om te behouden?

Ik ben het overigens oneens met de stelling. Men moet kijken naar het individu in plaats van een bevolkingsgroep. Nationaliteit hoort daarbij geen rol te spelen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 16:42
Atje85
Atje85 is offline
Nederland heeft niet eens een noemenswaardige cultuur vergeleken met andere landen in onze omgeving, t is eerder een mix van verschillende culturen, en dat cultuurtje bevalt me over t algemeen gezien wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2003, 17:45
BBEM
BBEM is offline
niets culturen door elkaar.
ik weiger me gewoon aan de culturen van anderen landen aan te passen simpelweg omdat dit NEDERLAND is en geen Marokko en dat wil ik graag zo houden zonder al te veel theedoeken.
Denk je nou serieus dat mensen zich in Marokko aan zouden passen als wij daar als nederlanders heen gaan?
Oud 18-08-2003, 19:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BBEM schreef op 18-08-2003 @ 18:45:
ik weiger me gewoon aan de culturen van anderen landen aan te passen simpelweg omdat dit NEDERLAND is en geen Marokko en dat wil ik graag zo houden zonder al te veel theedoeken.
Denk je nou serieus dat mensen zich in Marokko aan zouden passen als wij daar als nederlanders heen gaan?
Niemand zegt dat je je aan die cultuur moet aanpassen, maar er zijn dingen van andere culturen die in de loop der tijd zich in de NLse cultuur mengen en das leuk

Marokko weet ik niet, maar in Turkije wel(als er tenminste een half miljoen NLers naar toe zouden gaan)

Oja, je taalgebruik staat me niet aan
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:33
blacky
blacky is offline
Eigen volk eerst is een nummer van brigade M, maar ja je hebt wel gelijk. Doe ze in al die andere landen toch ook en nee je moet andere volkeren in je land of waar dan ook niet vergeten ofzo, maar wel eerst aan die van je zelf denken ja.
Oud 18-08-2003, 19:50
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 18-08-2003 @ 20:23:

Oja, je taalgebruik staat me niet aan

jij nickname staat me niet aan
Oud 18-08-2003, 19:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BBEM schreef op 18-08-2003 @ 20:50:
jij nickname staat me niet aan
Leuke typefout

ps. nog altijd beter dan die van jou
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 17-08-2003 @ 21:03:
Hier ben ik het soms wel mee eens, maar we we moeten natuurlijk ook naar de andere medemens kijken
Wat is eigen volk? De mensen die dezelfde huidskleur hebben of net zo hard werken, dezelfde normen en waarden hebben?

Ik vind nationalisme achterhaald in deze tijd van globalisering. Bovendien zorgt het voor meer ellende dan goede dingen. o.a. de Eerste wereldoorlog.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Is het nou zo moeilijk voor zoveel mensen te begrijpen dat een cultuur geen statisch geheel is?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-08-2003 @ 22:15:
Nee, omdat Nederlandse afkomst an sich ook een onzekerheid is. Immers, hoever moet je de bloedlijn doortrekken? Telt het ook als ergens een Canadees of Amerikaan in je stamboom zit, zestig jaar terug? Als je nou Fries bent dan?

En verder is het natuurlijk zo dat Nederlander zijn niet een eigenschap is die je in je genen hebt
agreed.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:07
lucky*me
lucky*me is offline
Citaat:
Eigen Volk eerst en Aanpassen zijn echt hele verschillende dingen...

waar the fock is in godsnaam de gemeenschappelijke droom van het individualisme gebleven

**eigen volk eerst = klinkklare onzin**
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Oh, en wat hèb jij er persoonlijk aan bijgedragen dat je Nederland als geheel voor jezelf mag reserveren en mensen met een andere cultuur er van wilt uitsluiten?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:07
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-08-2003 @ 22:00:
Oh, en wat hèb jij er persoonlijk aan bijgedragen dat je Nederland als geheel voor jezelf mag reserveren en mensen met een andere cultuur er van wilt uitsluiten?
Duh, zijn geboorte was al genoeg
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:53
CrazY G
CrazY G is offline
tjonge jonge deze stelling is zo zwart wit, dat het gewoon dom lijkt. Er zijn zoveel situaties waarin je moet kiezen en dan ga je toch niet kijken naar wat voor volk, nee dan kijk je naar wat het beste is voor iedereen, of wat het minste schade oplevert of wat het minste dode veroorzaakt of wat het voordeligst is of wat het minste tijd kost of zo kan ik nog wel even doorgaan etc etc etccccccccc.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 23:27
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 18-08-2003 @ 14:27:
Oneens.
Hoezo reageer je? De topicstarter wil zijn eigen volk eerst, dus eerst alle Nederlanders en dan pas de allochtonen At. Sorry ik maak de regels ook niet.
Ohja als alleen mensen met blond haar en blauwe ogen mochten reageren, sorry voor mijn reply...
Oud 19-08-2003, 10:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
rockyj schreef op 19-08-2003 @ 00:27:
Hoezo reageer je? De topicstarter wil zijn eigen volk eerst, dus eerst alle Nederlanders en dan pas de allochtonen At. Sorry ik maak de regels ook niet.
Ohja als alleen mensen met blond haar en blauwe ogen mochten reageren, sorry voor mijn reply...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:52
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
@ de stelling: kijk daar lach ik eens goed mee
en dan draai ik me om
en doe wat nuttigs
of ook niet
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:25
Sweet Serenity
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 19-08-2003 @ 11:52:
@ de stelling: kijk daar lach ik eens goed mee
en dan draai ik me om
en doe wat nuttigs
of ook niet

Jij vat het vast ook op als een racistische stelling hè?
Oud 19-08-2003, 11:36
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Sweet Serenity schreef op 19-08-2003 @ 12:25:
Jij vat het vast ook op als een racistische stelling hè?
niet per sé.
ik heb een schurfthekel aan nationalisten en conservatisten.
Je hebt er helemaal geen verdienste aan dat je in nederland bent geboren, je hebt gewoon het geluk (meer niet) dat je in een welvarend land bent geboren en niet in een minder welvarend land.

En de meeste interessante, mooie,...dingen/mensen/wetenschappen/cultuur/...zijn voortgesproten uit multiculturaliteit, vermenging van culturen.

Dus, als het niet geeft, ik hou niet zo van alleen maar inteelt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:42
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 19-08-2003 @ 12:36:
niet per sé.

Wat is er zo slecht aan het Conservatisme dat je er een hekel aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:46
Sweet Serenity
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 19-08-2003 @ 12:36:
niet per sé.
Je hebt er helemaal geen verdienste aan dat je in nederland bent geboren, je hebt gewoon het geluk (meer niet) dat je in een welvarend land bent geboren en niet in een minder welvarend land.

En de meeste interessante, mooie,...dingen/mensen/wetenschappen/cultuur/...zijn voortgesproten uit multiculturaliteit, vermenging van culturen.
I totally agree. Doch, ik blijf bij mijn standpunt. Het grootste gevaar schuilt volgens mij in het "iedereen over dezelfde kam scheren". En ik vrees dat de media daar ook een grote rol in speelt. Wanneer er een overval wordt gepleegd door een allochtoon wordt zijn afkomst altijd vermeld in het artikel, men zegt nooit " een autochtoon heeft vandaag een overval gepleegd blablabla". En Abu Jahjah was zo mediageil dat er op een gegeven moment geen dag voorbij ging zonder dat zijn naam in het nieuws werd vermeld. Logisch dat mensen op den duur gaan denken "goh het zijn toch altijd die allochtonen e, dat komt hier en verwacht dat wij ons gaan aanpassen." Dat idee wordt hen namelijk voorgekauwd door de media.

(ik heb zo het idee dat ik mijn gedachten niet zo goed onder woorden kan brengen vandaag )
Oud 19-08-2003, 13:32
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Assasin schreef op 19-08-2003 @ 12:42:
Wat is er zo slecht aan het Conservatisme dat je er een hekel aan hebt.
Omdat het in de weg staat van verdraagzaamheid. Conservatieven zullen per definitie progressieven en andersdenkenden dan de mainstream misprijzen. Zogezegd om de 'good old values' op te krikken. Maar dat betekent dus: geen plaats voor dissidenten en nieuwe stromingen. En geen plaats voor wederzijdse cultuurbeïnvloeding, want alles moet blijven zoals het is.
Druist behoorlijk in tegen het verdraagzaamheidsprincipe.

Plus de vraag wàt eigenlijk de eigen cultuur is...Wij zijn het resultaat van 1001 vermengingen. Dus ik hou niet zo van die uitspraken als: "eigen volk eerst" en "als ze hier willen wonen moeten ze maar hun hoofddoek afnemen".
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 02:32
red_and_black
red_and_black is offline
ik heb toch wel zon enorme pleuris hekel aan notionalisme, racisme, islamofobie en andere soort onzinnige bezigheden

waarom je eigen volk eerst?
je hebt gezien waar die stelling in 1940 - 1945 tot leidde, ikzelf ben autonoom wat wil zeggen dat ik me niet thuisvoel in nederland, en zeker niet trots ben dat ik blank ben.

waarom niet? zullen jullie je wel afvragen, nou....als je naar de geschiedenis kijkt en je ziet hoeveel doden het blanke ras op zijn naam heeft staan..hoeveel slaven er door nederlanders zijn verhandelt...daar ben ik niet trots op!

zo dat wou ik dus weer ff kwijt
Oud 22-08-2003, 17:11
red_and_black
red_and_black is offline
up
Oud 22-08-2003, 17:14
Verwijderd
Want?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:49
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 17-08-2003 @ 23:55:
Uhm tja, wat moet ik hier op terug zeggen he, t nieuws boeit jou soweiso niet blijkbaar, want op Bali was dus geen vliegtuig,maar t interesseerd je niet dus ik verspil er geen moeite aan,maargoed ach soms sit idd overdreven,maargoed wat is er mis mee?het is toch Nederlands nieuws wat we kijken, op de Oegandese TV gaan ze niet zeggen dat er 4Nederlanders zijn omgekomen bij een internationale ramp, maar voor NL is dat wel ''belangrijk''...
er staat bali bijv. (bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-08-2003 @ 18:14:
Want?
Boeiend onderwerp?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten