Advertentie | |
|
![]() |
|
Kijk op zich vind ik dat wel een goede stelling hoor, alleen wordt 'ie wat misbruikt.
Mijn gedachtengang: Als je eerst je eigen volk helpt en er voor zorgt dat alles in eigen land behoorlijk goed gaat dan zal de bevolking je meer steunen wanneer je bijvoorbeeld ontwikkelingslanden gaat gaan helpen. Ik hoorde een man gisteren klagen over het feit dat België opnieuw soldaten naar Congo wil zenden terwijl de criminaliteit hier steeds groter wordt. Moest er hier meer gedaan worden om de criminaliteit in te dammen dan zou de bevolking misschien meer begrip hebben voor de hulp die België aan andere landen biedt. Dit is enkel mijn humbele mening. ![]() Het is iets heel anders wanneer iemand zegt " eigen volk eerst " en daarmee bedoelt dat men allochtonen in België compleet moet negeren tot er geen enkele Belg meer in armoede leeft. Maak ik mijzelf wat duidelijk? ![]()
Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 21:05. |
![]() |
|
Eigen volk eerst. Ik vind het een zeer egoistische stelling, gebaseerd op discriminatie.
Maar aan de andere kant: De hedendaagse maatschappij reageert vandaag wel wat overdreven op "racistische" uitingen. Je mag tegenwoordig buitenlanders nergens meer de schuld van geven, omdat je dan riskeert voor racist uit te worden gemaakt. Maar ik vind het belangrijk dat we de problemen onder allochtonen wel onderkennen. Als je ziet dat 99% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gebeurt, moet je dat wel in gedachten houden, bij de aanpak van het probleem. En bij het zoeken naar de oorzaak. Kortom: Ik vind dat het taboe over allochtonen moet worden opgeheven, en dat het bespreekbaar moet worden. Problemen die je niet bespreekt, kan je niet oplossen! Ik vind alleen dat dit nooit tot discriminatie mag leiden. Generaliseren is ALTIJD fout. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder is het natuurlijk zo dat Nederlander zijn niet een eigenschap is die je in je genen hebt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
nee nee nee nee
wat is eigen volk in godsnaam...? wat als mensen er niet voor kiezen om hier heen te komen maar het bittere noodzaak is i.v.m. oorlogen? en als ik hier naar m'n eigen volk kijk en dat 14-16jarige lonsdale tuig met hun nederlandse vlaggen en witte veters rond zie lopen dan vind ik dat die eerst maar het land uitgezet moeten worden fuck eigen volk eerst... mensen die wat nodig hebben eerst ![]() |
![]() |
|
Eigen volk eerst...hm...
Ik vind in ieder geval wel: Eigen cultuur eerst. Ik vind het niet goed als mensen hun eigen cultuur meenemen en op die manier voor overlast zorgen in onze cultuur. Daarbij zit er natuurlijk verschil tussen de cultuur van een Belg en de cultuur van een Nigeriaan. Iedereen mag denken wat ie wil, zolang wij er maar geen last van hebben!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En waarom acht je 'onze' cultuur zo belangrijk om te behouden? Ik ben het overigens oneens met de stelling. Men moet kijken naar het individu in plaats van een bevolkingsgroep. Nationaliteit hoort daarbij geen rol te spelen. |
![]() |
|
![]() |
niets culturen door elkaar.
ik weiger me gewoon aan de culturen van anderen landen aan te passen simpelweg omdat dit NEDERLAND is en geen Marokko en dat wil ik graag zo houden zonder al te veel theedoeken. Denk je nou serieus dat mensen zich in Marokko aan zouden passen als wij daar als nederlanders heen gaan?
||
![]() |
Citaat:
![]() Marokko weet ik niet, maar in Turkije wel(als er tenminste een half miljoen NLers naar toe zouden gaan) Oja, je taalgebruik staat me niet aan ![]() |
![]() |
|
Eigen volk eerst is een nummer van brigade M, maar ja je hebt wel gelijk. Doe ze in al die andere landen toch ook en nee je moet andere volkeren in je land of waar dan ook niet vergeten ofzo, maar wel eerst aan die van je zelf denken ja.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind nationalisme achterhaald in deze tijd van globalisering. Bovendien zorgt het voor meer ellende dan goede dingen. o.a. de Eerste wereldoorlog. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
waar the fock is in godsnaam de gemeenschappelijke droom van het individualisme gebleven ![]() **eigen volk eerst = klinkklare onzin** |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
tjonge jonge deze stelling is zo zwart wit, dat het gewoon dom lijkt. Er zijn zoveel situaties waarin je moet kiezen en dan ga je toch niet kijken naar wat voor volk, nee dan kijk je naar wat het beste is voor iedereen, of wat het minste schade oplevert of wat het minste dode veroorzaakt of wat het voordeligst is of wat het minste tijd kost of zo kan ik nog wel even doorgaan etc etc etccccccccc.
|
![]() |
||
Citaat:
Ohja als alleen mensen met blond haar en blauwe ogen mochten reageren, sorry voor mijn reply...
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jij vat het vast ook op als een racistische stelling hè?
||
Citaat:
ik heb een schurfthekel aan nationalisten en conservatisten. Je hebt er helemaal geen verdienste aan dat je in nederland bent geboren, je hebt gewoon het geluk (meer niet) dat je in een welvarend land bent geboren en niet in een minder welvarend land. En de meeste interessante, mooie,...dingen/mensen/wetenschappen/cultuur/...zijn voortgesproten uit multiculturaliteit, vermenging van culturen. Dus, als het niet geeft, ik hou niet zo van alleen maar inteelt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() (ik heb zo het idee dat ik mijn gedachten niet zo goed onder woorden kan brengen vandaag ![]()
||
Citaat:
Druist behoorlijk in tegen het verdraagzaamheidsprincipe. Plus de vraag wàt eigenlijk de eigen cultuur is...Wij zijn het resultaat van 1001 vermengingen. Dus ik hou niet zo van die uitspraken als: "eigen volk eerst" en "als ze hier willen wonen moeten ze maar hun hoofddoek afnemen". |
![]() |
|
ik heb toch wel zon enorme pleuris hekel aan notionalisme, racisme, islamofobie en andere soort onzinnige bezigheden
waarom je eigen volk eerst? je hebt gezien waar die stelling in 1940 - 1945 tot leidde, ikzelf ben autonoom wat wil zeggen dat ik me niet thuisvoel in nederland, en zeker niet trots ben dat ik blank ben. waarom niet? zullen jullie je wel afvragen, nou....als je naar de geschiedenis kijkt en je ziet hoeveel doden het blanke ras op zijn naam heeft staan..hoeveel slaven er door nederlanders zijn verhandelt...daar ben ik niet trots op! zo dat wou ik dus weer ff kwijt ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Soldaten in Uruzgan, hoe denken jullie erover? ButterFly_v | 112 | 12-01-2010 18:13 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 06-09-2008 13:53 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 | |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Algemene schoolzaken |
Jongerenenquête - beantwoorden jullie even de volgende ***vraagjes. Bedankt! lso | 23 | 17-03-2004 18:21 | |
Uitslag belgische verkiezingen ~Sjeherazade~ | 24 | 22-05-2003 08:45 |