Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Vrij (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=57245)

Xia 16-04-2002 12:44

Vrij

Hij leefde zijn leven
met een moeder
die niet wou

Waarvan hij nooit
eens hoorde:
"Lieverd, ik hou van jou"

Ze had verloren
het leven won haar strijd
ze verliet zonder afscheid

Maar ze had een zoontje
en hij zag hoe ze vertrok
hij was pas drie, maar zn moeder al kwijt

Zij hing aan de strop
en haar zoontje zat erbij
drie hele dagen wachtte hij

Maar ze kwam niet terug
het leven hoefde niet meer
en nu was ze eindelijk vrij

Waargebeurd..

Ellennr4 16-04-2002 13:16

gaat dit over jouzelf?

Xia 16-04-2002 18:02

Citaat:

Ellennr4 schreef:
gaat dit over jouzelf?
Nee. Ten eerste ben ik een meisje, en ten tweede leeft mijn moeder nog. Het gaat over een jongetje dat toen hij 3 jaar was zag hoe zijn moeder zich ophing, in een gesloten kamer waar hij bij was. Dat jochie heeft nog 3 dagen zonder eten of drinken opgesloten gezeten bij zijn toch al dode moeder..

s p e a r i t t 16-04-2002 19:22

jeetje.... wel heel erg aangrijpend zeg!

ekki 16-04-2002 19:37

ik vind het gedicht niet echt heel mooi. de laatste strofe had je bijvoorbeeld iets andere woorden ofzo mogen kiezen. het 'maar' aan het begin van de 4e strofe en de paar keer 'en' vind ik niet zo mooi staan.

ik heb het idee dat je het zo'n beetje wil laten rijmen en daardoor lang hebt lopen zoeken naar woorden, waardoor het wat minder mooi is geworden dan je wilde.

sorry voor dit afkraken. ik vind het namelijk wel erg leuk dat je vaak over dit soort onderwerpen, die je raken, een gedicht schrijft. ik vind dit onderwerp ook echt aangrijpend.

de zin 'Ze had verloren het leven won haar strijd' vind ik wel weer heel erg mooi.

ik hoop dat je 't niet vervelend vind dat ik kritiek ga geven. ik weet namelijk ook niet echt hoe het beter moet.

Xia 17-04-2002 18:26

Citaat:

ekki schreef:
ik vind het gedicht niet echt heel mooi. de laatste strofe had je bijvoorbeeld iets andere woorden ofzo mogen kiezen. het 'maar' aan het begin van de 4e strofe en de paar keer 'en' vind ik niet zo mooi staan.

ik heb het idee dat je het zo'n beetje wil laten rijmen en daardoor lang hebt lopen zoeken naar woorden, waardoor het wat minder mooi is geworden dan je wilde.

sorry voor dit afkraken. ik vind het namelijk wel erg leuk dat je vaak over dit soort onderwerpen, die je raken, een gedicht schrijft. ik vind dit onderwerp ook echt aangrijpend.

de zin 'Ze had verloren het leven won haar strijd' vind ik wel weer heel erg mooi.

ik hoop dat je 't niet vervelend vind dat ik kritiek ga geven. ik weet namelijk ook niet echt hoe het beter moet.

Ik heb niets tegen kritiek:) Wanneer je een gedicht plaatst, weet je dat je kritiek kunt verwachten en mits dit opbouwend is gebracht, moet je daar tegen kunnen vind ik.

Je hebt ook wel een beetje gelijk, ik wilde gewoon over dit onderwerp dichten omdat het me niet losliet. Ik hoorde het verhaal van iemand die zelf pleegkinderen heeft en zo en ze vertelde over een andere vrouw die een jongetje bij haar had dat een vreselijk verleden had.
Jullie kunnen daarover zelf oordelen, maar naar mijn mening klopt dat zeker.. Je moet het je eens voorstellen om als piep klein inimini jochie te zien dat je moeder de dood verkiest boven haar leven met jou en dat ze dat ook nog eens doet in een kamer waar jij nog 3 dagen moet leven zonder eten of drinken! Mjah, mij raakt het iig steeds weer als ik daar aan denk..

Ellennr4 18-04-2002 12:56

voor mij is het dus wel herkenbaar, ookal ben ik ook geen jongen. kus

ratsja 18-04-2002 15:57

jouw dichies zijn altijd goed...het onderwerp is :(....
een opmerking

hij was pas 3.................---> hij was pas drie

vind ik mooier staan :D

groetjes

Xia 18-04-2002 18:15

Citaat:

ratsja schreef:
jouw dichies zijn altijd goed...het onderwerp is :(....
een opmerking

hij was pas 3.................---> hij was pas drie

vind ik mooier staan :D

groetjes

:o En dat zegt onze grote dichter :o :)

Ik ben het trouwens met je eens wat betreft dat 3/drie. Maar ik kan het niet meer veranderen. Het is al 1440 minuten nadat ik het heb gepost..

ekki 18-04-2002 19:47

Citaat:

Myself! schreef:
Ik ben het trouwens met je eens wat betreft dat 3/drie. Maar ik kan het niet meer veranderen. Het is al 1440 minuten nadat ik het heb gepost..
done.

verder: ik vind het ook erg goed dat je over dit onderwerp een gedicht schrijft, over iets dat je aanspreekt. dat maakt wel dat er een gevoel in zit zeg maar.

ratsja 18-04-2002 20:44

Citaat:

Myself! schreef:

:o En dat zegt onze grote dichter :o :)

waar ben je het dan niet mee eens ?

Xia 19-04-2002 09:48

Citaat:

ratsja schreef:

waar ben je het dan niet mee eens ?

Ik voel me gevleid dat jij, Ratsja, een groot dichter, dat zegt ;):o:)
Dat is alles;)

Gothic 19-04-2002 14:29

erg triest gedicht, niet heel erg mooi gedicht, kan je normaal mooier, maar door het gevoel erin maakt het het gedicht best mooi...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.