![]() |
overgevoelig voor suiker?!
Ik ben naar mijn idee overgevoelig voor suiker. Ben gewoonlijk altijd bewegelijk, maar een tijdje geleden had ik een dag geen suiker gegeten en iedereen merkte op dat ik zo rustig was. De dag daarna idemdito en toen ik de dag daarna wel weer snoepte en suikers at, merkte iedereen op dat ik weer drukker was dan normaal.
Nu was dit laatst weer het geval ik had echt een zak met snoep leeggegeten en begon ik me echt gewoon zo aan mezelf te ergeren, zo druk was ik. Dus ik vandaag geen suiker meer eten en ik was gewoon rustiger. Nu vraag ik me af of dit echt kan of dat het gewoon tussen mijn oren zit. zijn er nog meer mensen die drukker worden of wat voor reactie dan ook van suiker krijgen? |
tuurlijk, denk aan diabetici of mensen met hypoglycemie bv. Mijn moeder heeft dat laatste, en zij wordt juist heel erg moe van suiker. Verder weet 'k d'r ook niks van, sorry.
|
Diabetici en mensen met hypoglycemie hebben idd 'last' van suiker, maar ook mensen met een overgevoeligheid van/allergie voor suiker hebben er last van.
Ik word vaak heel erg moe worden als ik suiker eet, zo moe, dat ik echt niets meer kan (niet meer staan, niet meer zitten, niet meer schrijven, praten, enz.), alleen nog maar slapen. Ik kan er ook depressief van worden. Maar ik kan ook juist heel druk, actief en vrolijk worden. De reactie wisselt dus erg. |
Vriendinnetje van vroeger mocht geen suiker omdat ze daar hyperactief van werd, veel kinderen hebben dat ook. En ook van kleur- en smaakstoffen kan je huperactief of juist heel moe worden.
Als je van jezelf merkt dat je je beter voelt zonder suiker; probeer suiker dan te mijden, 't kan geen kwaad om weinig suiker te eten he :) |
ik word inderdaad ook hyperactief van suiker (vooral druivensuiker) en kleurstoffen weet niet waar dat vandaan komt :S
|
Citaat:
|
Ik mag toch wel stellen als Diabeticus dat dat er weinig mee te maken heeft :)
|
Citaat:
|
Diabetes in zijn geval :)
|
Ik ben ook overgevoelig voor suiker en bepaalde kleurstoffen, word er druk van (en ik ben al hyperactief dus als ik een suikerspin heb gegeten, berg je dan maar!)
|
geweldig! of nou ja, jullie snappen wel wat ik bedoel. Bedankt voor al jullie reacties en nu weet ik in elk geval dat ik het me waarschijnlijk niet inbeeld. Heb ik nu een hele goede reden om wat minder te snoepen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom denk je alleen aan suiker?
Het kunnen ook kleurstoffen zijn, waar je overgevoelig voor bent. Of een bepaald E-nummer ofzo. Je krijgt namelijk elke dag suiker binnen, niet alleen via snoep, maar daar reageer je wel normaal op :) |
Citaat:
|
Suiker is alleen maar negatief voor diabetes (een hyperglycamie leidt juist tot verzwakking).
Suiker is zeer energierijk en daardoor kan het zijn dat je lichaam meer 'pit' krijgt, maar ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon psychisch is. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Als een diabeticus goed is ingesteld met zijn medicijnen is er absoluut geen probleem als hij of zij suikers neemt in de voor voor hem/ haar bepaalde hoeveelheid. |
Citaat:
Suiker (in een hoeveelheid die niet op te vangen is door insuline) heeft een negatieve werking op je gemoedstoestand. Omdat suiker een zeer snelwerkend 'middel' is, is het moeilijk op te vangen door insuline (wat langzamer werkt). Dus suiker is bijna altijd negatief. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor iemand mét diabetes betekent dat zijn bloedsuikerspiegel stijgt dát heeft juist weer tot gevolg dat hij zich slechter voelt. |
Citaat:
|
kdenk dat het zeer zeker kan.
zelf mocht ik vroeger ook geen kleurstoffen, want ik werd er druk door. Een tijdje geleden heb ik een paar maandjes geen suiker meer gegeten, en eigenlijk voelde ik me er veel lekkerder bij. je zou het kunnen gaan testen, kijken of het helpt als je een tijdje zonder suiker gaat leven. succes dr mee |
Een mens krijgt hoe dan ook suikers binnen, ik denk dat de mate waarin belanrijk is (y)
|
Ik eet al een paar jaar geen suiker meer, in ieder geval dus geen toegevoegde. Doe ik dat wel, dan krijg ik:
a: pijn aan mijn gebit b: depri gevoel c: onrustig gevoel d: hyper al dan niet vermoeid gevoel En ik voel me gewoon niet lekker in mijn vel. Dus wat doe ik: ik stop met suiker eten. Heerlijk en helemaal niet moeilijk als je t eenmaal gewend bent. (duurt wel even hoor) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Overigens heb ik een heel betoog over suiker geschreven, zal hem eens posten:
Ojee had hem nog helemaal niet online gezet :eek: jawel toch. he nog ff zoeken... *zoek zoek zucht zoek* nouuuhouuu ik kan t niet meer vinden :'( waaah wat verschrikkelijk, nou als ik t ooit nog vind post ik t wel en anders tiep ik t als ik 'zin' :rolleyes: heb wel een x over aah. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |