![]() |
|
Ik ben ook overgevoelig voor suiker en bepaalde kleurstoffen, word er druk van (en ik ben al hyperactief dus als ik een suikerspin heb gegeten, berg je dan maar!)
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Waarom denk je alleen aan suiker?
Het kunnen ook kleurstoffen zijn, waar je overgevoelig voor bent. Of een bepaald E-nummer ofzo. Je krijgt namelijk elke dag suiker binnen, niet alleen via snoep, maar daar reageer je wel normaal op ![]()
|
Suiker is alleen maar negatief voor diabetes (een hyperglycamie leidt juist tot verzwakking).
Suiker is zeer energierijk en daardoor kan het zijn dat je lichaam meer 'pit' krijgt, maar ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon psychisch is.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als een diabeticus goed is ingesteld met zijn medicijnen is er absoluut geen probleem als hij of zij suikers neemt in de voor voor hem/ haar bepaalde hoeveelheid. |
![]() |
||
Citaat:
Suiker (in een hoeveelheid die niet op te vangen is door insuline) heeft een negatieve werking op je gemoedstoestand. Omdat suiker een zeer snelwerkend 'middel' is, is het moeilijk op te vangen door insuline (wat langzamer werkt). Dus suiker is bijna altijd negatief.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor iemand mét diabetes betekent dat zijn bloedsuikerspiegel stijgt dát heeft juist weer tot gevolg dat hij zich slechter voelt.
|
kdenk dat het zeer zeker kan.
zelf mocht ik vroeger ook geen kleurstoffen, want ik werd er druk door. Een tijdje geleden heb ik een paar maandjes geen suiker meer gegeten, en eigenlijk voelde ik me er veel lekkerder bij. je zou het kunnen gaan testen, kijken of het helpt als je een tijdje zonder suiker gaat leven. succes dr mee
|
Ik eet al een paar jaar geen suiker meer, in ieder geval dus geen toegevoegde. Doe ik dat wel, dan krijg ik:
a: pijn aan mijn gebit b: depri gevoel c: onrustig gevoel d: hyper al dan niet vermoeid gevoel En ik voel me gewoon niet lekker in mijn vel. Dus wat doe ik: ik stop met suiker eten. Heerlijk en helemaal niet moeilijk als je t eenmaal gewend bent. (duurt wel even hoor)
||
Citaat:
|
Overigens heb ik een heel betoog over suiker geschreven, zal hem eens posten:
Ojee had hem nog helemaal niet online gezet ![]() *zoek zoek zucht zoek* nouuuhouuu ik kan t niet meer vinden ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, Gewicht & Gezondheidstopic #25 fizzle-fluffy | 500 | 08-08-2011 16:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ervaringen met Roaccutane Methuselah | 500 | 17-01-2007 11:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat voor ziektes heb jij? Dizzee Rascal | 251 | 04-05-2005 17:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoofdpijn jet | 24 | 13-01-2004 21:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoe zwaar ??? essie:D | 24 | 07-09-2003 06:42 |