Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2003, 17:36
ikaruz
ikaruz is offline
Ik ben naar mijn idee overgevoelig voor suiker. Ben gewoonlijk altijd bewegelijk, maar een tijdje geleden had ik een dag geen suiker gegeten en iedereen merkte op dat ik zo rustig was. De dag daarna idemdito en toen ik de dag daarna wel weer snoepte en suikers at, merkte iedereen op dat ik weer drukker was dan normaal.
Nu was dit laatst weer het geval ik had echt een zak met snoep leeggegeten en begon ik me echt gewoon zo aan mezelf te ergeren, zo druk was ik. Dus ik vandaag geen suiker meer eten en ik was gewoon rustiger. Nu vraag ik me af of dit echt kan of dat het gewoon tussen mijn oren zit. zijn er nog meer mensen die drukker worden of wat voor reactie dan ook van suiker krijgen?
Oud 03-09-2003, 17:51
Verwijderd
tuurlijk, denk aan diabetici of mensen met hypoglycemie bv. Mijn moeder heeft dat laatste, en zij wordt juist heel erg moe van suiker. Verder weet 'k d'r ook niks van, sorry.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 17:54
Verwijderd
Diabetici en mensen met hypoglycemie hebben idd 'last' van suiker, maar ook mensen met een overgevoeligheid van/allergie voor suiker hebben er last van.

Ik word vaak heel erg moe worden als ik suiker eet, zo moe, dat ik echt niets meer kan (niet meer staan, niet meer zitten, niet meer schrijven, praten, enz.), alleen nog maar slapen. Ik kan er ook depressief van worden. Maar ik kan ook juist heel druk, actief en vrolijk worden. De reactie wisselt dus erg.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 19:35
Verwijderd
Vriendinnetje van vroeger mocht geen suiker omdat ze daar hyperactief van werd, veel kinderen hebben dat ook. En ook van kleur- en smaakstoffen kan je huperactief of juist heel moe worden.
Als je van jezelf merkt dat je je beter voelt zonder suiker; probeer suiker dan te mijden, 't kan geen kwaad om weinig suiker te eten he
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:02
essie:D
essie:D is offline
ik word inderdaad ook hyperactief van suiker (vooral druivensuiker) en kleurstoffen weet niet waar dat vandaan komt
Oud 03-09-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
essie schreef op 03-09-2003 @ 21:02:
ik word inderdaad ook hyperactief van suiker (vooral druivensuiker) en kleurstoffen weet niet waar dat vandaan komt
Je kan er heel goed overgevoelig voor zijn, laat je bijvoorbeeld eens testen. Leonoor zei ook al zoiets in jouw topic over het ineens zoveel afvallen. Gewoon naar de dokter gaan, die kan je verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 00:09
Verwijderd
Ik mag toch wel stellen als Diabeticus dat dat er weinig mee te maken heeft
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 04-09-2003 @ 01:09:
Ik mag toch wel stellen als Diabeticus dat dat er weinig mee te maken heeft
wat?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 17:05
Verwijderd
Diabetes in zijn geval
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:38
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ben ook overgevoelig voor suiker en bepaalde kleurstoffen, word er druk van (en ik ben al hyperactief dus als ik een suikerspin heb gegeten, berg je dan maar!)
Oud 05-09-2003, 17:23
ikaruz
ikaruz is offline
geweldig! of nou ja, jullie snappen wel wat ik bedoel. Bedankt voor al jullie reacties en nu weet ik in elk geval dat ik het me waarschijnlijk niet inbeeld. Heb ik nu een hele goede reden om wat minder te snoepen.
Oud 08-09-2003, 22:16
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
ikaruz schreef op 03-09-2003 @ 18:36:
Ik ben naar mijn idee overgevoelig voor suiker. Ben gewoonlijk altijd bewegelijk, maar een tijdje geleden had ik een dag geen suiker gegeten en iedereen merkte op dat ik zo rustig was. De dag daarna idemdito en toen ik de dag daarna wel weer snoepte en suikers at, merkte iedereen op dat ik weer drukker was dan normaal.
Nu was dit laatst weer het geval ik had echt een zak met snoep leeggegeten en begon ik me echt gewoon zo aan mezelf te ergeren, zo druk was ik. Dus ik vandaag geen suiker meer eten en ik was gewoon rustiger. Nu vraag ik me af of dit echt kan of dat het gewoon tussen mijn oren zit. zijn er nog meer mensen die drukker worden of wat voor reactie dan ook van suiker krijgen?
ja ik ben ook overgevoelig voor suiker, maar ook voor heel veel kleur en zoetstoffen, heb een soort dieet waar ik me aan moet houden dat komt omdat ik adhd heb.
Oud 09-09-2003, 14:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 08-09-2003 @ 23:16:
ja ik ben ook overgevoelig voor suiker, maar ook voor heel veel kleur en zoetstoffen, heb een soort dieet waar ik me aan moet houden dat komt omdat ik adhd heb.
Heb ook adhd, en die allergie maar ik ben er zo rond m'n 15e (voor 99% ik moet nog steeds een klein beetje uitkijken anders gaat het mis) overheen gegroeid (de allergie dus, niet de adhd). Er is dus hoop
Oud 09-09-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 09-09-2003 @ 15:16:
Heb ook adhd, en die allergie maar ik ben er zo rond m'n 15e (voor 99% ik moet nog steeds een klein beetje uitkijken anders gaat het mis) overheen gegroeid (de allergie dus, niet de adhd). Er is dus hoop
Hoe ouder je wordt, hoe kleiner de kans is dat je er over heen groeit. Ik was bv. 'al' 18 toen ze er achter kwamen, de kans dat je er dan nog over heen groeit is erg klein (dit zei mijn dietiste ook).
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:58
Roos
Roos is offline
Waarom denk je alleen aan suiker?

Het kunnen ook kleurstoffen zijn, waar je overgevoelig voor bent. Of een bepaald E-nummer ofzo.
Je krijgt namelijk elke dag suiker binnen, niet alleen via snoep, maar daar reageer je wel normaal op
Oud 09-09-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 09-09-2003 @ 17:58:
Je krijgt namelijk elke dag suiker binnen, niet alleen via snoep, maar daar reageer je wel normaal op
Bij andere suikers (natuurlijke suikers dus bv) is de reactie vaak minder heftig of niet aanwezig...volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:39
Boogie
Boogie is offline
Suiker is alleen maar negatief voor diabetes (een hyperglycamie leidt juist tot verzwakking).

Suiker is zeer energierijk en daardoor kan het zijn dat je lichaam meer 'pit' krijgt, maar ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon psychisch is.
Oud 09-09-2003, 18:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Boogie schreef op 09-09-2003 @ 19:39:

Suiker is zeer energierijk en daardoor kan het zijn dat je lichaam meer 'pit' krijgt, maar ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon psychisch is.
Suiker zorgt voor een ZEER tijdelijke "boost" als de werking van deze opkikker dus afzwakt kom je in een soort "dal" terecht waardoor je je vermoeider, humeuriger en gestresster voeld dan voor je het betreffende suikerproduct naar binnen had gewerkt. Sommige mensen merken bijna niets van het hele piek-en-dal gebeuren, andere zijn er juist extreem gevoelig voor, zoals ik vroeger was.
Oud 09-09-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 09-09-2003 @ 19:39:
Suiker is alleen maar negatief voor diabetes (een hyperglycamie leidt juist tot verzwakking).
Suiker is ook negatief als je er overgevoelig voor bent...bij dingen als voedselovergevoeligheid of bij een candida infectie (das niet alleen een soa) is het ook niet echt positief en bij de aandoening hypoglycemie is het ook niet. Of bedoel je het niet op zo'n manier?

Citaat:
Je kunt door suiker ook juist heel 'down' worden. En dat is echt niet per se psychisch, was het maar zo.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Suiker is alleen maar negatief voor diabetes
Suiker is niet negatief, zolang het in bepaalde goed voor jou als persoon aangepaste hoeveelheden word genomen. Elke voeding bevat delen die in je lichaam tot suiker worden omgezet.
Als een diabeticus goed is ingesteld met zijn medicijnen is er absoluut geen probleem als hij of zij suikers neemt in de voor voor hem/ haar bepaalde hoeveelheid.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 11:27
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-09-2003 @ 20:03:
Suiker is ook negatief als je er overgevoelig voor bent...bij dingen als voedselovergevoeligheid of bij een candida infectie (das niet alleen een soa) is het ook niet echt positief en bij de aandoening hypoglycemie is het ook niet. Of bedoel je het niet op zo'n manier?
Het verschil tussen hyperglycamie en hypoglycamie is je duidelijk? Het eerste betekent te veel suiker in het bloed, het tweede te weinig. Beide is niet positief.

Suiker (in een hoeveelheid die niet op te vangen is door insuline) heeft een negatieve werking op je gemoedstoestand. Omdat suiker een zeer snelwerkend 'middel' is, is het moeilijk op te vangen door insuline (wat langzamer werkt). Dus suiker is bijna altijd negatief.
Oud 10-09-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 10-09-2003 @ 12:27:
Het verschil tussen hyperglycamie en hypoglycamie is je duidelijk? Het eerste betekent te veel suiker in het bloed, het tweede te weinig. Beide is niet positief.

Suiker (in een hoeveelheid die niet op te vangen is door insuline) heeft een negatieve werking op je gemoedstoestand. Omdat suiker een zeer snelwerkend 'middel' is, is het moeilijk op te vangen door insuline (wat langzamer werkt). Dus suiker is bijna altijd negatief.
Dan snap ik je vorige post niet (daar zei je dat suiker alleen maar negatief was bij diabetes (en dat suiker is zeer energierijk is)).
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 21:35
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-09-2003 @ 12:49:
Dan snap ik je vorige post niet (daar zei je dat suiker alleen maar negatief was bij diabetes (en dat suiker is zeer energierijk is)).
Suiker is zeker energierijk. Voor een persoon zonder diabetes betekent dat in de meeste gevallen meer energie.

Voor iemand mét diabetes betekent dat zijn bloedsuikerspiegel stijgt dát heeft juist weer tot gevolg dat hij zich slechter voelt.
Oud 10-09-2003, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Voor iemand mét diabetes betekent dat zijn bloedsuikerspiegel stijgt dát heeft juist weer tot gevolg dat hij zich slechter voelt.
Jep
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:25
Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
kdenk dat het zeer zeker kan.
zelf mocht ik vroeger ook geen kleurstoffen, want ik werd er druk door. Een tijdje geleden heb ik een paar maandjes geen suiker meer gegeten, en eigenlijk voelde ik me er veel lekkerder bij.
je zou het kunnen gaan testen, kijken of het helpt als je een tijdje zonder suiker gaat leven.
succes dr mee
Oud 11-09-2003, 17:51
Verwijderd
Een mens krijgt hoe dan ook suikers binnen, ik denk dat de mate waarin belanrijk is
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:02
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik eet al een paar jaar geen suiker meer, in ieder geval dus geen toegevoegde. Doe ik dat wel, dan krijg ik:
a: pijn aan mijn gebit
b: depri gevoel
c: onrustig gevoel
d: hyper al dan niet vermoeid gevoel
En ik voel me gewoon niet lekker in mijn vel.

Dus wat doe ik: ik stop met suiker eten. Heerlijk en helemaal niet moeilijk als je t eenmaal gewend bent. (duurt wel even hoor)
Oud 12-09-2003, 17:04
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-09-2003 @ 18:51:
Een mens krijgt hoe dan ook suikers binnen, ik denk dat de mate waarin belanrijk is
Tuurlijk is de mate waarin van belang, maar daar hoeft t niet zozeer aan te liggen. Ik zie de hele wereld om me heen zich doodvreten aan het snoep en er schijnt niks met ze aan de hand te zijn. Eet ik t, dan krijg ik gelijk allerlei reacties. Vroeger kon ik echter bergen snoep op.
Oud 12-09-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 11-09-2003 @ 18:51:
Ook het soort suikers.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:41
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Overigens heb ik een heel betoog over suiker geschreven, zal hem eens posten:

Ojee had hem nog helemaal niet online gezet jawel toch. he nog ff zoeken...

*zoek zoek zucht zoek*

nouuuhouuu ik kan t niet meer vinden waaah wat verschrikkelijk, nou als ik t ooit nog vind post ik t wel en anders tiep ik t als ik 'zin' heb wel een x over aah.

Regels voor berichten