Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Web] PayPal (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=592186)

Triloxigen 07-09-2003 20:00

PayPal

Ik ben sinds kort actief bezig op websites als ebay, marktplaats etcetc..
Alleen dan is er nogaleens problemen met geld overmaken naar het buitenland..
Dus ik vraag me af, wat zijn de ervaringen etc over PayPal?

DutchECK 07-09-2003 20:30

Ik heb een account aangevraagd, maar ik kan niks ontvangen/verzenden, want: geen creditcard. Dus ik doe er geen ene *bliep* mee :)

Triloxigen 07-09-2003 20:34

Ohw, je hebt er dus toch altijd een CC voor nodig?
Useless dus :D

IceManX 07-09-2003 20:57

Ik gebruik het zelf al een jaar zonder problemen, maar wel met CC. Ik schijn ook van en naar mijn bankrekening te kunnen halen/storten, maar dat test ik liever doet omdat je toch kosten hebt als het misgaat.

Die CC heb je geloof ik alleen maar nodig om een account aan te maken of zo. Je moet in principe zonder kunnen.

Quintiano 07-09-2003 23:52

Paypal werkt echt heerlijk. Snel, relatief safe en simpel.

Je hebt geen creditcard nodig; Paypal kan creditcard voor je "spelen", door middel van reguliere bank/giro-overschrijvingen naar je Paypal-balans. Vervolgens kun je dan gewoon met je Paypal-account betalen van die balans; een creditcard is dus NIET noodzakelijk (zelfs niet voor het inschrijven).

Moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit via de giro dat gedaan heb, maar het ziet er allemaal betrouwbaar en steady uit, dus ik twijfel er niet aan dat ook dat goed voor elkaar zal zijn.

Gimme more beer 08-09-2003 07:31

Ik moet zeggen dat paypal het beste betalingssysteem is dat ik ken. Vrij lage overschrijvingsrates en je kan alles met je bank/girorekening doen. Het enige nadeel was eerst dat je echt naar een paypal site moest en dat was de reden dat ik tegenover klanten niet kon maken om paypal te gebruiken, maar inmiddels is alles geintegreerd in een eigen website en ziet het er aardig strak uit.

Triloxigen 08-09-2003 08:51

Maar kun je dan gewoon simpel geld overmaken naar een nl bankrekening ofzo?
Aangezien geld overmaken naar een buitenlandse niet zomaar kan...

Quintiano 08-09-2003 15:46

Citaat:

McLaren schreef op 08-09-2003 @ 09:51:

Nee, Paypal fungeert als virtuele bank, waarbij je geheel vrij bent van landrestricties. Vanuit Paypal kun je ook naar Honolulu geld overmaken, mocht je dat willen.

Gimme more beer 08-09-2003 16:10

Citaat:

McLaren schreef op 08-09-2003 @ 09:51:

Niet gewoon simpel. In 5 dagen staat het voor een paar duppies op je bankrekening.

Apomes 08-09-2003 16:29

en kan je dat doen met een gewoon credit card of moet dat Visa, American Express.... ofzo zijn?

en als het met een gewoon CC gaat moet je gewoon zorgen dat je geld op je zichtrekening staat hebt?

IceManX 08-09-2003 17:33

Citaat:

charmedboy schreef op 08-09-2003 @ 17:29:
en kan je dat doen met een gewoon credit card of moet dat Visa, American Express.... ofzo zijn?

en als het met een gewoon CC gaat moet je gewoon zorgen dat je geld op je zichtrekening staat hebt?

De Postbank card (Mastercard) werkt perfect. PayPal schrijft gewoon van je CC af, dus je CC limiet is de enige limiet die je hebt (iig ik wel).

Gimme more beer 08-09-2003 18:44

Je kunt ook geld van je bankrekening op je PP account zetten, werkt ook heel goed!

Quintiano 08-09-2003 20:17

Citaat:

IceManX schreef op 08-09-2003 @ 18:33:
De Postbank card (Mastercard) werkt perfect. PayPal schrijft gewoon van je CC af, dus je CC limiet is de enige limiet die je hebt (iig ik wel).
VISA werkt ook prima -- zo'n kaart heb ik.

Triloxigen 08-09-2003 20:30

Het kost trouwes toch geen geld ofzo?
En hoe zit het met geld van PayPal naar je eigen account overschrijven?

Ik moet altijd een CreditCard gebruiken?
Maar dat heb ik niet..
En IceManX zegt dat ie een postbank kaart heeft, maar ik kan daar niks mee..
Zit alleen Meastro en Cirrus op :/

Ok, ik snap niet zo veel geweldig van dat overmaken,
aangezien ik alleen iets overmaak naar een simpel bank accountje..

Maar gaat dit zo goed:
http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=318165

DR-ONLINE 08-09-2003 21:14

Citaat:

McLaren schreef op 08-09-2003 @ 21:30:
En IceManX zegt dat ie een postbank kaart heeft, maar ik kan daar niks mee..
Een Postbank Card is iets anders dan een 'normale' giropas...
Meer info over de postbank card kan je hier vinden: http://www.postbank.nl/delivery/nvd/...,16700,00.html

Triloxigen 08-09-2003 21:19

Ok, het gaat lukken!
(denk ik :D)

IceManX 09-09-2003 09:40

Citaat:

DR-ONLINE schreef op 08-09-2003 @ 22:14:
Een Postbank Card is iets anders dan een 'normale' giropas...
Meer info over de postbank card kan je hier vinden: http://www.postbank.nl/delivery/nvd/...,16700,00.html

Kost 11 euro per jaar voor studenten, 18 voor de rest. Als student heb je een limiet van 1000 euro per maand, dat moet in principe genoeg zijn (al koop ik nu zoveel voor anderen dat ik toch wel vaak tegen die grens aan dreig te komen :D)

Triloxigen 11-09-2003 08:18

Ik heb geld overgemaakt naar mijn Paypal,
het staat er nu op..
(17,-)

Nu wilde ik dit geld overmaken op een andere paypal rekening en zegt ie dat ik een CC in moet voeren???

Die heb ik niet :(

Gimme more beer 11-09-2003 09:57

Citaat:

McLaren schreef op 11-09-2003 @ 09:18:
Ik heb geld overgemaakt naar mijn Paypal,
het staat er nu op..
(17,-)

Nu wilde ik dit geld overmaken op een andere paypal rekening en zegt ie dat ik een CC in moet voeren???

Die heb ik niet :(

Het was inderdaad ooit zo dat het niet hoefde. Tegenwoordig is het een vereiste, echter, het is niet zo dat je hem dan ook echt moet gebruiken, het is meer om hun financiele zekerheid vast te stellen.

Triloxigen 11-09-2003 10:12

Na op het [Pay] knopje gedrukt te hebben krijg ik dit..

http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=323187

Gimme more beer 11-09-2003 14:03

Citaat:

McLaren schreef op 11-09-2003 @ 11:12:
Na op het [Pay] knopje gedrukt te hebben krijg ik dit..

[afbeelding]

jah, expand use is nieuw. Je moet voor hun financiele zekerheid je CC opgeven (is ook logisch, er werd erg veel fraude gepleegd in dit "wereldje")

IceManX 18-09-2003 18:51

Hoe zit het eigenlijk met het sturen van geld van PayPal naar je (postbank)rekening? Ik heb net even gekeken hoe dat kan (kost een euro), maar als er iets fout gaat kost het je opeens 23 euro. Ik vraag dit vooral omdat de naam niet volledig overeenkomt (PayPal voornaam, rekening voorletters). De achternaam klopt wel perfect.

Metal 13-10-2004 11:58

ff een up, hierna kan ie gesloten worden(y)

ik heb dus een paypal account aangemaakt, omdat ik een donatie aan soulseek kan doen, zodat ik download priveleges krijg(y)

maar nou is mijn vraag, hoe ik er geld op krijg(op mijn paypal account); ik heb dus gelezen dat het via een giropas zonder omwegen kan, maar die heb ik niet:(

ik moet het dus via de bank storten, of via internetbankieren, maar op welke rekening etc. moet ik dat storten, ik weet geen rekening nummer of niets:(

dus hoe stort ik dus geld op mijn paypal account?!

hulp gevraagd aub:(

Quintiano 13-10-2004 14:56

Citaat:

Metal schreef op 13-10-2004 @ 12:58 :
ff een up, hierna kan ie gesloten worden(y)

ik heb dus een paypal account aangemaakt, omdat ik een donatie aan soulseek kan doen, zodat ik download priveleges krijg(y)

maar nou is mijn vraag, hoe ik er geld op krijg(op mijn paypal account); ik heb dus gelezen dat het via een giropas zonder omwegen kan, maar die heb ik niet:(

ik moet het dus via de bank storten, of via internetbankieren, maar op welke rekening etc. moet ik dat storten, ik weet geen rekening nummer of niets:(

dus hoe stort ik dus geld op mijn paypal account?!

hulp gevraagd aub:(

Ehh, in je Paypal-account ga je eens naar Funds?

Chimera 13-10-2004 17:26

Citaat:

Dobermann schreef op 08-09-2003 @ 21:17 :
VISA werkt ook prima -- zo'n kaart heb ik.
Zou vrij absurd zijn als ze Visa of MasterCard niet zouden accepteren he :)

Fleur 12-11-2004 19:20

(kleine up, maar nieuw topic leek me nutteloos)

Werkt het nog steeds niet met een gewone bankpas (abn amro)
Want ik heb geen credit card wat ik eventjes kan gebruiken, maar zou wel graag paypal willen gebruiken voor een aankoop op ebay.

Als ik de paypal site bekijk, krijg ik de indruk dat het kan zonder credit card, maar na het lezen van dit topic ben ik daar niet zo zeker meer van :s

Help.. :o

En je moet dus van je bankrekening geld op je paypal account zetten, kun je dat ook gewoon weer (makkelijk/gratis) terugstorten van je paypal naar je bankrekening?

phoxetis 12-11-2004 19:51

Citaat:

Fleur schreef op 12-11-2004 @ 20:20 :
(kleine up, maar nieuw topic leek me nutteloos)

lolz... wor wel een beetje een zombie zo hè :)

nou, iedereen die zegt dat het niet kan zonder creditcard is gewoon te lui om het uit te zoeken. Ik zit zelf bij de postbank, of willekeurig welke bank, het maakt allemaal niet uit.

je moet je gewoon domweg inschrijven en gewoon steeds blijven weigeren om een creditcard te gebruiken. oké het zijn een stelletje stinkvliegen daar, want je wordt als oud vuil behandeld, maar het werkt wel. je moet er alleen mee leven dat je een 'unverified account' hebt. dat zegt niks verder, maar sommige amerikanen denken dat je dan gelijk slecht bent ofzo.

je stort vervolgens geld op een of andere bankrekening in Amsterdam van paypal, met een code als '2354blablabla9834', zodat ze bij paypal kunnen zien van wie dat geld is, en dan staat het op je paypal-rekening.

andersom kan ook, maar geld van paypal op je bankrekening storten kost een paar dubbeltjes. dus niet gratis. kost iets van een euro ofzo geloof ik.

phoxetis 12-11-2004 19:53

Citaat:

Gimme more beer schreef op 11-09-2003 @ 15:03 :
jah, expand use is nieuw. Je moet voor hun financiele zekerheid je CC opgeven (is ook logisch, er werd erg veel fraude gepleegd in dit "wereldje")
dit snap ik dus effe niet, zonder creditcard kun je toch niet meer uitgeven dan dat je hebt staan op je paypal-rekening?

Fleur 12-11-2004 20:32

Citaat:

phoxetis schreef op 12-11-2004 @ 20:51 :
lolz... wor wel een beetje een zombie zo hè :)

nou, iedereen die zegt dat het niet kan zonder creditcard is gewoon te lui om het uit te zoeken. Ik zit zelf bij de postbank, of willekeurig welke bank, het maakt allemaal niet uit.

je moet je gewoon domweg inschrijven en gewoon steeds blijven weigeren om een creditcard te gebruiken. oké het zijn een stelletje stinkvliegen daar, want je wordt als oud vuil behandeld, maar het werkt wel. je moet er alleen mee leven dat je een 'unverified account' hebt. dat zegt niks verder, maar sommige amerikanen denken dat je dan gelijk slecht bent ofzo.

je stort vervolgens geld op een of andere bankrekening in Amsterdam van paypal, met een code als '2354blablabla9834', zodat ze bij paypal kunnen zien van wie dat geld is, en dan staat het op je paypal-rekening.

andersom kan ook, maar geld van paypal op je bankrekening storten kost een paar dubbeltjes. dus niet gratis. kost iets van een euro ofzo geloof ik.

ok, bedankt!

ik ga het nu proberen :o

Gimme more beer 13-11-2004 12:22

Citaat:

phoxetis schreef op 12-11-2004 @ 20:53 :
dit snap ik dus effe niet, zonder creditcard kun je toch niet meer uitgeven dan dat je hebt staan op je paypal-rekening?
Ik wel :)

Maar dat kan inderdaad niet zomaar...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.