![]() |
Win XP vraagjes
Ik heb sinds vandaag Win XP. Bevalt me prima, maar ik heb een paar vraagjes:
1. Hijs nu in het engels, kan ik dit met een of andere update naar NL zetten? 2. In Win '98 had ik altijd "Bureaublad weergeven" links naast mijn startknop. (Dat werkte hetzelfde als Windows toets + M.) Hoe kan ik deze snelkoppeling weer naast mijn startknop krijgen? |
als je echt NL wilt moet je het toch opnieuw instaleren :/
|
op de balk naast start rechtermuisknop-werkbalken en dan snel starten aanvinden.
|
Citaat:
In et snelstart menu in '98 stond altijd helemaal links een kopje dat heette 'bureaublad weergeven' in XP staatie nl niet standaard in je snelstart-menu.. Wat hij dus wil weten is of iemand weet hoe je die wel in je snelstart-menu krijgt. |
Oke thnx :)
Nu heb ik weer een nieuwe: Als ik mn comp afsluit gaan hij niet meer automatisch uit, maar krijg ik te zien "It is now safe to...blablabla..." ATX word dus niet meer gebruikt, ik moet hem nou zelf uitdrukken door de knop gewoon lang in te drukken. In Win '98 ging dit wel goed... kan je dit veranderen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oke... next :o:o
Plaatje Hoe kan ik daar links weer info krijgen over iets wat ik aanklik?(dus stel ik klik mn c schijf aan, dat ik dan daar links zoals in Win '98 de grootte, enz. te zien krijg) |
Tools->Folder Options->Show common tasks in folders
|
Citaat:
|
k....nu hebbik weer een vraagie...
Is et mogelijk om in XP pro 'mijn documenten' direct (zonder snelkoppeling dus) in mijn C schijf te gooien....nu moet ik steeds naar Documents and settings\[loginnaam]\mijn documenten. Dit vind ik een vreselijke omweg, en ik vroeg me dus af of hier wat aan te doen was...ik kon et nl niet vinden... |
henri:
Denk dat je alleen onderdelen kunt minimalizeren, niet helemaal verwijderen... maar misschien valt het nog meer aan te passen. D@mien: Bedoel je hoe je de "fysieke" My Documents folder kunt verplaatsen? (Dat je de "target" van de snelkoppeling wijzigt?) Je kunt in de Properties van de My Documents-snelkoppeling (op de Desktop of in de Start Menu) de "target folder" van de snelkoppeling wijzigen. |
Citaat:
|
In Win ME heb ik 'm gewoon versleept van C:\MijnD naar D:\MijnD en Windows was zo "hoogst intelligent" direct alle andere instellingen daarnaar aan te passen. Zal dus ook wel in XP kunnen??
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus maak bijvoorbeeld een C:\Papieren folder, en stuur de snelkoppeling daar naartoe, snappie? |
Citaat:
|
Ja, maar kun je die niet gewoon 'beetpakken' in de Verkenner en een stukje verslepen dan, naar de root van C:??
|
Citaat:
Knippen en plakken lijkt te werken!! :eek: :eek: :eek: Dat zo iets simpels et gewoon doet! Unbelievable! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Right, next question :o
Waar vind ik verkenner terug? (Wil mīn pa weer hebben :)) |
Citaat:
en Voila, problem solved :) |
Windows Explorer: Open de Start Menu, rechtermuisklik op My Computer, kies "Explore".
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53. |