Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 21:09
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag Win XP. Bevalt me prima, maar ik heb een paar vraagjes:

1. Hijs nu in het engels, kan ik dit met een of andere update naar NL zetten?

2. In Win '98 had ik altijd "Bureaublad weergeven" links naast mijn startknop. (Dat werkte hetzelfde als Windows toets + M.) Hoe kan ik deze snelkoppeling weer naast mijn startknop krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 21:10
Verwijderd
als je echt NL wilt moet je het toch opnieuw instaleren :/
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:00
Verwijderd
op de balk naast start rechtermuisknop-werkbalken en dan snel starten aanvinden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:55
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
aayippie schreef:
op de balk naast start rechtermuisknop-werkbalken en dan snel starten aanvinden.
dat zal ie iet bedoelen..ik denk dat hij etzelfde zoekt als ik:
In et snelstart menu in '98 stond altijd helemaal links een kopje dat heette 'bureaublad weergeven' in XP staatie nl niet standaard in je snelstart-menu..
Wat hij dus wil weten is of iemand weet hoe je die wel in je snelstart-menu krijgt.
Oud 18-04-2002, 19:21
Verwijderd
Oke thnx

Nu heb ik weer een nieuwe: Als ik mn comp afsluit gaan hij niet meer automatisch uit, maar krijg ik te zien "It is now safe to...blablabla..." ATX word dus niet meer gebruikt, ik moet hem nou zelf uitdrukken door de knop gewoon lang in te drukken. In Win '98 ging dit wel goed... kan je dit veranderen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:49
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
henri schreef:
Oke thnx

Nu heb ik weer een nieuwe: Als ik mn comp afsluit gaan hij niet meer automatisch uit, maar krijg ik te zien "It is now safe to...blablabla..." ATX word dus niet meer gebruikt, ik moet hem nou zelf uitdrukken door de knop gewoon lang in te drukken. In Win '98 ging dit wel goed... kan je dit veranderen?
Als ik het me goed herriner moet je naar het Control Panel, dan naar Power Managament (het icoontje van die stekker en die batterij). Daar staat ergens in een tabblad, Enable APM. (Advanced Power Management) Als je dat vakje aanvinkt moet het werken.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:11
Verwijderd
Citaat:
MmmaartennN schreef:

Als ik het me goed herriner moet je naar het Control Panel, dan naar Power Managament (het icoontje van die stekker en die batterij). Daar staat ergens in een tabblad, Enable APM. (Advanced Power Management) Als je dat vakje aanvinkt moet het werken.
That's it! Thnx!!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:04
Verwijderd
Oke... next

Plaatje

Hoe kan ik daar links weer info krijgen over iets wat ik aanklik?(dus stel ik klik mn c schijf aan, dat ik dan daar links zoals in Win '98 de grootte, enz. te zien krijg)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:08
wyner
wyner is offline
Tools->Folder Options->Show common tasks in folders
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:18
Verwijderd
Citaat:
wyner schreef:
Tools->Folder Options->Show common tasks in folders
Kewl Kan je trouwens daarvan ook selecteren dat je bijv. wel details hebt, maar bijv niet system tasks?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 09:03
D@mien
D@mien is offline
k....nu hebbik weer een vraagie...
Is et mogelijk om in XP pro 'mijn documenten' direct (zonder snelkoppeling dus) in mijn C schijf te gooien....nu moet ik steeds naar Documents and settings\[loginnaam]\mijn documenten.
Dit vind ik een vreselijke omweg, en ik vroeg me dus af of hier wat aan te doen was...ik kon et nl niet vinden...
Oud 19-04-2002, 14:43
wyner
wyner is offline
henri:
Denk dat je alleen onderdelen kunt minimalizeren, niet helemaal verwijderen... maar misschien valt het nog meer aan te passen.

D@mien:
Bedoel je hoe je de "fysieke" My Documents folder kunt verplaatsen? (Dat je de "target" van de snelkoppeling wijzigt?)
Je kunt in de Properties van de My Documents-snelkoppeling (op de Desktop of in de Start Menu) de "target folder" van de snelkoppeling wijzigen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 16:55
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
wyner schreef:
D@mien:
Bedoel je hoe je de "fysieke" My Documents folder kunt verplaatsen? (Dat je de "target" van de snelkoppeling wijzigt?)
Je kunt in de Properties van de My Documents-snelkoppeling (op de Desktop of in de Start Menu) de "target folder" van de snelkoppeling wijzigen.
nee...ik bedoel de echte map...geen snelkoppeling. In win '98 staatie gewoon op je C:\ schijf, terwijl ie nu bijna verborgen zit...
Oud 19-04-2002, 17:35
Jozzy
Jozzy is offline
In Win ME heb ik 'm gewoon versleept van C:\MijnD naar D:\MijnD en Windows was zo "hoogst intelligent" direct alle andere instellingen daarnaar aan te passen. Zal dus ook wel in XP kunnen??
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:07
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
henri schreef:

Kewl Kan je trouwens daarvan ook selecteren dat je bijv. wel details hebt, maar bijv niet system tasks?
Show As Webpage ofzo? of hoe dat ook maar weer heet..
Oud 19-04-2002, 19:31
wyner
wyner is offline
Citaat:
D@mien schreef:

nee...ik bedoel de echte map...geen snelkoppeling. In win '98 staatie gewoon op je C:\ schijf, terwijl ie nu bijna verborgen zit...
Ja precies. Misschien dat ModuM's methode makkelijker is, met de methode die ik je vertel kun je elke willekeurige folder in je "My Documents" veranderen. (En dan de snelkoppeling aanpassen.)

Dus maak bijvoorbeeld een C:\Papieren folder, en stuur de snelkoppeling daar naartoe, snappie?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 21:28
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
wyner schreef:

Ja precies. Misschien dat ModuM's methode makkelijker is, met de methode die ik je vertel kun je elke willekeurige folder in je "My Documents" veranderen. (En dan de snelkoppeling aanpassen.)

Dus maak bijvoorbeeld een C:\Papieren folder, en stuur de snelkoppeling daar naartoe, snappie?
dat snappik ja, maar als je in vrijwel elk programma iets wil opslaan, dan opentie automatisch de map mijn Documenten in documents and settings...daarom wil ik de 'officiele' map in de C:\ hebben staan
Oud 19-04-2002, 22:18
Jozzy
Jozzy is offline
Ja, maar kun je die niet gewoon 'beetpakken' in de Verkenner en een stukje verslepen dan, naar de root van C:??
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 10:37
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Ja, maar kun je die niet gewoon 'beetpakken' in de Verkenner en een stukje verslepen dan, naar de root van C:??

Knippen en plakken lijkt te werken!!

Dat zo iets simpels et gewoon doet!
Unbelievable!
Oud 20-04-2002, 11:06
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
D@mien schreef:

Knippen en plakken lijkt te werken!!

Dat zo iets simpels et gewoon doet!
Unbelievable!
Jaja, gebruikersvriendelijk he, dat Windows!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 12:13
wyner
wyner is offline
Citaat:
D@mien schreef:

dat snappik ja, maar als je in vrijwel elk programma iets wil opslaan, dan opentie automatisch de map mijn Documenten in documents and settings...daarom wil ik de 'officiele' map in de C:\ hebben staan
Kennelijk heb je het al opgelost, maar dit is niet precies juist; alle programma's wijzen standaard naar de "My Documents" folder om hun bestanden op te slaan. Dit is niet direct een specifieke folder, maar het is een snelkoppeling die dan weer wijst naar een locatie/folder van jouw keuze. Ok?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 00:08
Verwijderd
Right, next question

Waar vind ik verkenner terug? (Wil m´n pa weer hebben )
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 11:19
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
henri schreef:
Right, next question

Waar vind ik verkenner terug? (Wil m´n pa weer hebben )
ff via deze computer naar de 'C:\windows\' map gaan. Daar vind je 2 bestanden met de naam Explorer. Je moet dan ff een snelkoppeling maken waar je em wil hebben van 'explorer' (dus niet explorer.exe)

en Voila, problem solved
Oud 27-04-2002, 18:34
wyner
wyner is offline
Windows Explorer: Open de Start Menu, rechtermuisklik op My Computer, kies "Explore".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten