![]() |
Donner probeert scholieren uit cel Tsjechië te halen
Citaat:
er zijn het afgelopen jaar een tiental Nederlanders naar de VS uitgezet, zonder ook maar veroordeeld te zijn of enige serieuze verdenking tegen zich te hebben. en nu gaat meneer Donner ineens de helds des vaderland spelen door 2 achterlijke pestventjes uit een buitenlandse cel te halen? lekker laten zitten daar |
Citaat:
|
ach, kom op
onze eigen gezondheidszorg voldoet ook niet aan onze normen 2 van die etterlijertjes minder is alleen maar goed voor de samenleving |
Citaat:
|
Citaat:
|
tja, ik zie niet in waarom nederlanders dan wél naar de VS in t gevang moeten of daar "berecht" kunnen worden
|
Citaat:
|
Mwoah, zo slecht is Tsjechië toch niet wat mensenrechten/gevangenissen betreft?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
laten ze dan eens alcohol verbieden (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
Alcohol verbieden is een kop-in-het-zand-maatregel, waarmee je niets oplost, integendeel zelfs. In islamitische landen werkt het wel zeg je? Volgens mij wordt daar in het geniep ook flink doorgezopen. Bovendien is men daar gewend aan die regel, hier moeten ze hem met terugwerkende kracht opleggen. |
Citaat:
|
Ik vind dat ze in die cel in Tsjechië moeten blijven.
Eigen schuld dikke bult hoor..... :rolleyes: Wie gaat nu een arm Tsjechisch bejaard vrouwtje beroven.... :confused: |
Citaat:
ik zeg en schrijf altijd zowiezo ipv. sowieso, waarom? omdat ik het ook uitspreek met een Z, en niet met een S :p |
dat bepaalde mensen hier regelmatig mieren lopen te neuken, daar reageer ik gewoon niet meer op.
dit topic was namelijk wel serieus bedoeld: 2 nederlanders die duidelijk schuldig zijn, zitten in een Europees land (dat volgens onze normen gewoon beschaafd is) opgesloten, maar ze moeten nu (liefst met media-aandacht) uitgeleverd worden aan nederland. dit terwijl er over de hele wereld honderden nederlanders onder veel slechtere omstandigheden in gevangenissen zitten, vaak terwijl hun schuld niet duidelijk is. ok, vaak wordt er wel iets geprobeerd, maar werken andere landen niet mee met uitlevering. maar bijvoorbeeld bij de vs doen 'we' (onze regering) er ineens minder moeilijk over, terwijl de omstanigheden daar absoluut niet beter zijn dan in tsjechie. het land kent zelfs de doodstraf (iets wat wij nog steeds inhumaan vinden) |
Die celstraf is gewoon verdiend! Laat ze daar maar lekker zitten!
|
Citaat:
Wee de man die mij mijn bieren ontneemt. |
Citaat:
Die jongens mogen gewoon hun straf hier uitzitten. Ik had hetzelfde geprobeerd, dus ga ik hun niet in de weg staan. Dat het zoveel publiciteit verdient, kan ik niet helemaal begrijpen. |
Citaat:
En laat ze dan ook mensen uit de VS terug gaan halen, en ze er in ieder geval niet meer heen sturen. Zoniet, gaat Donner met deze actie alleen maar verder omlaag in mijn achting. Hypocriete eikel. |
Citaat:
Citaat:
Overigens, ik weet dat Tsjechië niet de plicht heeft om die jongens te laten gaan, en als ze niet op het verzoek van Nederland ingaan hebben we dat gewoon te respecteren. Echter, ik vind het niet meer dan normaal dat je als overheid probeert ervoor te zorgen dat al je onderdanen behandeld worden naar de normen die je als overheid hebt gesteld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het slachtoffer moet natuurlijk wel bikkelhard aangepakt worden want die durfde zomaar met haar luxe handtasje langs deze kansarme jongens te lopen. Het trauma dat ze aan de overval overhoudt is natuurlijk niet meer dan gerechtigheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat niet. Maar het is wel leuk om criminelen mee te pesten. Je laat ze gewoon eerst een berg sneeuw 50 meter naar rechts verplaatsen. Als ze daarmee klaar zijn kom je tot de conclusie dat de berg 50 meter naar links estetisch toch meer verantwoord is. Zo zijn ze in ieder geval de hele dag bezig. Om geld te verdienen laat je ze dan diensten verrichten voor wetenschapsteams die onderzoek doen op Antartica. Wasknijpers maken kan natuurlijk ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het gaat om kinderen, en daarmee hebben mensen medelijden, en daarom wil donner ze eruit halen, want dan hoopt hij ermee populiar te worden dat hij kindjes helpt.
Ach, misschien was het douchen in Tsjechië wel heel gezellig en hebben ze het daarmee afgeleerd :D |
Citaat:
en die normen van onze overheid zijn oa: een eerlijk strafproces, goede verzorging tijdens de gevangenschap; en we zijn tegen de doodstraf toch worden er het afgelopen jaar n stuk of 10 nederlanders aan de vs uitgeleverd ZONDER proces (en er wordt ze sterk aangeraden om gewoon maar te bekennen, want dat maakt het in de vs wat makkelijker); moord, verkrachting en bendevorming wordt niet efficient bestreden in de vs-gevangenissen, wat gevaar oplevert voor nederlanders aldaar; en het land kent nog steeds de doodstraf (hier niet echt relevant, maar andere doodstraf-landen worden -mede door die doodstraf- niet zo gesteund door onze regering in hun rechtsgang) |
Citaat:
|
je kunt het er mee eens zijn of niet; feit is dat er enkele drugsverdachten zonder pardon aan de vs worden uitgeleverd, zonder dat er ook maar enig zwaarwegend bewijs is
(als bijv chili zegt: we denken dat er een nederlander drugs gesmokkeld heeft, en we willen hem graag hebben, dan zal dat niet gebeuren) ik zeg verder ook niet dat je andere zaken moet laten liggen, maar je moet wel prioriteiten stellen. deze jongens zijn schuldig en hun menselijkheid is in tsjechie niet dirct in gevaar; leuk scoren voor Donner, terwijl die vs-gevallen min of meer in de doofpot worden gehouden (de verdachten of hun advocaten treden soms naar buiten, maar dan heeft justitie 'geen commentaar', en nu gaat onze held donner ineens 2 minderjarigen redden...) JA DAAG |
Idd wel een beetje inconsequent om criminele Nederlanders uit Tsjechië te halen en andere criminelen gewoon aan de VS uit te leveren.
|
Citaat:
als ik mijn (nederlandse) buurman er van verdenk dat ie handelt, jat, of moord; dan komt er een onderzoek van 3jaar voor hij wordt aangehouden; als de vs het vraagt dan geloven we het meteen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13. |