Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2003, 15:56
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
ROME - Minister Donner van Justitie heeft zaterdag een beroep gedaan op zijn Tsjechische collega Pavel Rychetsky om twee Nederlandse scholieren uit Zoetermeer hun resterende straf in Nederland uit te laten zitten. De jongens zijn in Tsjechië wegens een overval veroordeeld tot een celstraf van een jaar.

Donner kreeg zaterdag in de marge van een overleg van justitieministers van de Europese Unie in Rome nog geen concrete toezegging van zijn Tsjechische ambtsgenoot. "Hij heeft zich echter wel coöperatief opgesteld", aldus Donner.

Het is verder ook afhankelijk van de juridische procedures in Tsjechië of het tweetal dit najaar nog naar Nederland kan komen. Zo moet ook de plaatselijke gevangenisdirecteur zich nog uitspreken over een transfer van het tweetal naar Nederland. Op grond van internationale afspraken bestaat wel de mogelijkheid dat een in Tsjechië opgelegde straf onder Nederlandse voorwaarden ook in eigen land wordt uitgezeten.

De twee jongeren uit Zoetermeer (zestien en zeventien jaar) pleegden in mei tijdens een schoolreis naar Tsjechië een gewelddadige overval op een bejaarde vrouw. De jongens maakten deel uit van een groep van 46 scholieren uit 4 havo en 5 vwo van het Erasmus College in Zoetermeer. De twee jongens verlieten in de nacht hun pension en beroofden de vrouw. De politie hield ze later aan.

De knapen zeggen dat ze gehandeld hebben in een opwelling. Drank zou aan de overval ten grondslag liggen. De Tsjechische rechter wilde van een dergelijke verzachtende omstandigheid niets weten. De twee scholieren zijn eind juni via een zeer snelle juridische procedure veroordeeld tot een jaar.

bron: nu.nl

er zijn het afgelopen jaar een tiental Nederlanders naar de VS uitgezet, zonder ook maar veroordeeld te zijn of enige serieuze verdenking tegen zich te hebben. en nu gaat meneer Donner ineens de helds des vaderland spelen door 2 achterlijke pestventjes uit een buitenlandse cel te halen?

lekker laten zitten daar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2003, 16:00
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-09-2003 @ 16:56:

lekker laten zitten daar
Van mij mag hij ze wel proberen terug te halen. Tsjechische cellen voldoen vrees ik niet aan de onze normen.
Oud 13-09-2003, 16:02
ganralph
ganralph is offline
ach, kom op

onze eigen gezondheidszorg voldoet ook niet aan onze normen
2 van die etterlijertjes minder is alleen maar goed voor de samenleving
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:24
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-09-2003 @ 17:02:
ach, kom op

4havo en 5vwo. Nederland moet het hebben van een kenniseconomie ?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 13-09-2003 @ 17:24:
4havo en 5vwo. Nederland moet het hebben van een kenniseconomie ?
In de gevangenis heb je daar niet veel aan
Oud 13-09-2003, 16:46
Joostje
Joostje is offline
tja, ik zie niet in waarom nederlanders dan wél naar de VS in t gevang moeten of daar "berecht" kunnen worden
Oud 13-09-2003, 16:46
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-09-2003 @ 17:02:
ach, kom op

Oh, en dat betekent dat we dan maar meteen geen normen meer hoeven na te streven? Lijkt me wat kortzichtig.
Oud 13-09-2003, 16:48
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Mwoah, zo slecht is Tsjechië toch niet wat mensenrechten/gevangenissen betreft?
Oud 13-09-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 13-09-2003 @ 17:46:
Oh, en dat betekent dat we dan maar meteen geen normen meer hoeven na te streven? Lijkt me wat kortzichtig.
'Studenten' die de Nederlandse taal niet machtig zijn hoef je sowieso niet serieus te nemen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 17:15
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-09-2003 @ 18:12:
'Studenten' die de Nederlandse taal niet machtig zijn hoef je sowieso niet serieus te nemen.
er is meer in het leven dan zogenaamd correct (lees:hol) nederlands praten of schrijven
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 17:30
REIE
REIE is offline
Citaat:
Drank zou aan de overval ten grondslag liggen.
Tja, Oost-Europees bier, waarvan ik nu onder invloed ben, is nu eenmaal zóóóó lekker. Helaas werd 't voor deze jongens een Pilsner Urquelling . Tevens vind ik het hypocriet van Donner dat hij zich deze gastjes wel inzet en niet voor die anderen die nu in een Amerikaanse cel zitten, hoeveel berouw ze ook hebben.
Oud 13-09-2003, 17:32
Isa
Isa is offline
laten ze dan eens alcohol verbieden
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 17:37
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 13-09-2003 @ 17:00:
Tsjechische cellen voldoen vrees ik niet aan de onze normen.
Dat hadden ze moeten bedenken voordat ze crimineel werden.
Oud 13-09-2003, 17:52
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-09-2003 @ 18:32:
Je weet hoe dat 80 jaar geleden in de VS afgelopen is (de 'Drooglegging')? Dranksmokkel nam een hoge vlucht en de criminaliteit tierde er welig.

Alcohol verbieden is een kop-in-het-zand-maatregel, waarmee je niets oplost, integendeel zelfs.

In islamitische landen werkt het wel zeg je? Volgens mij wordt daar in het geniep ook flink doorgezopen. Bovendien is men daar gewend aan die regel, hier moeten ze hem met terugwerkende kracht opleggen.
Oud 13-09-2003, 18:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-09-2003 @ 18:52:
Je weet hoe dat 80 jaar geleden in de VS afgelopen is (de 'Drooglegging')? Dranksmokkel nam een hoge vlucht en de criminaliteit tierde er welig.

Alcohol verbieden is een kop-in-het-zand-maatregel, waarmee je niets oplost, integendeel zelfs.

In islamitische landen werkt het wel zeg je? Volgens mij wordt daar in het geniep ook flink doorgezopen. Bovendien is men daar gewend aan die regel, hier moeten ze hem met terugwerkende kracht opleggen.
liever nu dan voor het helemaal te laat is. en ja dan zuipen ze maar in het verborgene dat zal loshangende jogneren die bejaarde vrouwtjes overvallen wel tegenhouden op straat word dronkenschap in die mate wel herkend.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 18:19
Verwijderd
Ik vind dat ze in die cel in Tsjechië moeten blijven.
Eigen schuld dikke bult hoor.....
Wie gaat nu een arm Tsjechisch bejaard vrouwtje beroven....
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-09-2003 @ 18:15:
er is meer in het leven dan zogenaamd correct (lees:hol) nederlands praten of schrijven
ik ben het voor deze keer met je eens, er is een verschil tussen gepaste kritiek op iemands typ/schrijfstijl en mierenneukerij.
ik zeg en schrijf altijd zowiezo ipv. sowieso, waarom? omdat ik het ook uitspreek met een Z, en niet met een S
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 20:36
ganralph
ganralph is offline
dat bepaalde mensen hier regelmatig mieren lopen te neuken, daar reageer ik gewoon niet meer op.

dit topic was namelijk wel serieus bedoeld:
2 nederlanders die duidelijk schuldig zijn, zitten in een Europees land (dat volgens onze normen gewoon beschaafd is) opgesloten, maar ze moeten nu (liefst met media-aandacht) uitgeleverd worden aan nederland.

dit terwijl er over de hele wereld honderden nederlanders onder veel slechtere omstandigheden in gevangenissen zitten, vaak terwijl hun schuld niet duidelijk is. ok, vaak wordt er wel iets geprobeerd, maar werken andere landen niet mee met uitlevering.
maar bijvoorbeeld bij de vs doen 'we' (onze regering) er ineens minder moeilijk over, terwijl de omstanigheden daar absoluut niet beter zijn dan in tsjechie. het land kent zelfs de doodstraf (iets wat wij nog steeds inhumaan vinden)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 21:03
the_republican
the_republican is offline
Die celstraf is gewoon verdiend! Laat ze daar maar lekker zitten!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 21:20
Nate
Nate is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-09-2003 @ 18:32:
Ach, wat ben je nu aan het raaskallen?

Wee de man die mij mijn bieren ontneemt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 21:44
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Nate schreef op 13-09-2003 @ 22:20:

hij weet niet beter

Die jongens mogen gewoon hun straf hier uitzitten. Ik had hetzelfde geprobeerd, dus ga ik hun niet in de weg staan. Dat het zoveel publiciteit verdient, kan ik niet helemaal begrijpen.
Oud 13-09-2003, 21:59
Martian
Martian is offline
Citaat:
Nate schreef op 13-09-2003 @ 22:20:

'Wil je met me trouwen?' zou ik bijna zeggen.

En laat ze dan ook mensen uit de VS terug gaan halen, en ze er in ieder geval niet meer heen sturen. Zoniet, gaat Donner met deze actie alleen maar verder omlaag in mijn achting. Hypocriete eikel.
Oud 13-09-2003, 22:23
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-09-2003 @ 21:36:

2 nederlanders die duidelijk schuldig zijn, zitten in een Europees land (dat volgens onze normen gewoon beschaafd is) opgesloten, maar ze moeten nu (liefst met media-aandacht) uitgeleverd worden aan nederland.
Mwoah, Tsjechië is weliswaar geen Nigeria oid, maar ik denk dat de gevangenissen aldaar zeker niet voldoen aan de Nederlandse beschaafdheidsnormen.

Citaat:
ganralph schreef op 13-09-2003 @ 21:36:

dit terwijl er over de hele wereld honderden nederlanders onder veel slechtere omstandigheden in gevangenissen zitten, vaak terwijl hun schuld niet duidelijk is. ok, vaak wordt er wel iets geprobeerd, maar werken andere landen niet mee met uitlevering.
maar bijvoorbeeld bij de vs doen 'we' (onze regering) er ineens minder moeilijk over, terwijl de omstanigheden daar absoluut niet beter zijn dan in tsjechie. het land kent zelfs de doodstraf (iets wat wij nog steeds inhumaan vinden)
Oh, omdat Nederland zijn plicht in andere gevallen verzaakt, moeten we ons maar gewoon helemaal nergens meer druk over maken?

Overigens, ik weet dat Tsjechië niet de plicht heeft om die jongens te laten gaan, en als ze niet op het verzoek van Nederland ingaan hebben we dat gewoon te respecteren. Echter, ik vind het niet meer dan normaal dat je als overheid probeert ervoor te zorgen dat al je onderdanen behandeld worden naar de normen die je als overheid hebt gesteld.
Oud 13-09-2003, 22:25
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
M n M schreef op 13-09-2003 @ 22:44:
Die jongens mogen gewoon hun straf hier uitzitten.
Kom nou dan kunnen wij een beetje ervoor gaan betalen. Ik zou het pas helemaal mooi vinden als dit soort crimineel gespuis na vrijlating de toegang tot Nederland ontzegt zou kunnen worden.
Oud 13-09-2003, 22:29
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 13-09-2003 @ 23:25:
Kom nou dan kunnen wij een beetje ervoor gaan betalen. Ik zou het pas helemaal mooi vinden als dit soort crimineel gespuis na vrijlating de toegang tot Nederland ontzegt zou kunnen worden.
We gaan gewoon de rest van de wereld opschepen met onze criminelen?
Oud 13-09-2003, 22:32
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 13-09-2003 @ 23:29:
We gaan gewoon de rest van de wereld opschepen met onze criminelen?
Wat dacht je van strafkolonie Antartica ?
Oud 13-09-2003, 22:37
Martian
Martian is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 13-09-2003 @ 23:32:
Vanwege een tasjesroof in dronken toestand? :/
Oud 13-09-2003, 22:43
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 13-09-2003 @ 23:32:
En wat denk je dat het kost om op Antartica een strafkolonie te exploiteren?
Oud 13-09-2003, 23:12
Dvalin
Dvalin is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 13-09-2003 @ 23:43:
wat kerosine en 2 parachutes
Oud 13-09-2003, 23:20
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Martian schreef op 13-09-2003 @ 23:37:
Vanwege een tasjesroof in dronken toestand? :/
Wat zielig voor die jongens dat ze dronken waren. Ook zeker als jochies van 8 niet die afstandbestuurbare auto gehad van pappa. Ja dan is het logisch dat je crimineel wordt. Foei zeggen en een aai over de bol is dan wel het maximale wat acceptabel is, Anders kwetst je ze alleen nog maar dieper en dat willen we natuurlijk niet.

Het slachtoffer moet natuurlijk wel bikkelhard aangepakt worden want die durfde zomaar met haar luxe handtasje langs deze kansarme jongens te lopen. Het trauma dat ze aan de overval overhoudt is natuurlijk niet meer dan gerechtigheid.

Laatst gewijzigd op 13-09-2003 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 23:20
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 13-09-2003 @ 23:43:
Wat dacht je ervan dat de criminelen netjes werk verrichten om de strafkolonie te bekostingen ?
Oud 13-09-2003, 23:22
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 14-09-2003 @ 00:20:
Wat dacht je ervan dat de criminelen netjes werk verrichten om de strafkolonie te bekostingen ?
Wat voor werk?
Oud 13-09-2003, 23:22
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 14-09-2003 @ 00:22:
Wat voor werk?
Sneeuwruimen
Oud 13-09-2003, 23:26
Martian
Martian is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 14-09-2003 @ 00:20:
Wat zielig voor die jongens dat ze dronken waren. Ook zeker als jochies van 8 niet die afstandbestuurbare auto gehad van pappa. Ja dan is het logisch dat je crimineel wordt. Foei zeggen en een aai over de bol is dan wel het maximale wat acceptabel is, Anders kwetst je ze alleen nog maar dieper en dat willen we natuurlijk niet.

Het slachtoffer moet natuurlijk wel bikkelhard aangepakt worden want die durfde zomaar met haar luxe handtasjes langs deze kansarme jongens te lopen. Het trauma dat ze aan de overval overhoudt is natuurlijk niet meer dan gerechtigheid.
Je sarcasme is leuk, maar ik bedoel meer of je een jaar cel en levenslange verbanning naar een strafkamp a la communistisch Rusland nou niet een klein beetje overdreven vind voor dit vergrijp. Maar dat snapte je al. Is een serieus antwoord ook nog mogelijk?
Oud 13-09-2003, 23:26
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 14-09-2003 @ 00:22:
Sneeuwruimen
Dat levert geld op?
Oud 13-09-2003, 23:28
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Martian schreef op 14-09-2003 @ 00:26:
Je sarcasme is leuk, maar ik bedoel meer of je een jaar cel en levenslange verbanning naar een strafkamp a la communistisch Rusland nou niet een klein beetje overdreven vind voor dit vergrijp.
Dat vind ik helemaal niet overdreven. Als een crimineel asociaal meent te kunnen doen dan moet je hem laten merken dat het mogelijk is om iemand nog veel asocialer te behandelen. Wat een crimineel kan, kan de regering stukken beter
Oud 13-09-2003, 23:30
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 14-09-2003 @ 00:28:
Dat vind ik helemaal niet overdreven. Als een crimineel asociaal meent te kunnen doen dan moet je hem laten merken dat het mogelijk is om iemand nog veel asocialer te behandelen. Wat een crimineel kan, kan de regering stukken beter
Je zou ook kunnen zeggen: een regering moet het goede voorbeeld geven en dient zich dus niet te verlagen tot het niveau van criminelen.
Oud 13-09-2003, 23:36
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 14-09-2003 @ 00:26:
Dat levert geld op?

Dat niet. Maar het is wel leuk om criminelen mee te pesten. Je laat ze gewoon eerst een berg sneeuw 50 meter naar rechts verplaatsen. Als ze daarmee klaar zijn kom je tot de conclusie dat de berg 50 meter naar links estetisch toch meer verantwoord is. Zo zijn ze in ieder geval de hele dag bezig.

Om geld te verdienen laat je ze dan diensten verrichten voor wetenschapsteams die onderzoek doen op Antartica. Wasknijpers maken kan natuurlijk ook.
Oud 13-09-2003, 23:37
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 14-09-2003 @ 00:30:
Je zou ook kunnen zeggen: een regering moet het goede voorbeeld geven en dient zich dus niet te verlagen tot het niveau van criminelen.
Ik ga toch voor de 0% kans om ook een keer door die mafketels overvallen te worden.
Oud 13-09-2003, 23:40
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 14-09-2003 @ 00:36:

Om geld te verdienen laat je ze dan diensten verrichten voor wetenschapsteams die onderzoek doen op Antartica. Wasknijpers maken kan natuurlijk ook.
Die zitten vast te wachten op de diensten van - veelal laagopgeleide - criminelen uit Nederland. Wasknijpers maken lijkt me vanwege de hoge vervoerkosten van en naar Antartica niet bepaald rendabel.
Oud 13-09-2003, 23:41
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 14-09-2003 @ 00:37:
Ik ga toch voor de 0% kans om ook een keer door die mafketels overvallen te worden.
Waarom knallen we dan niet iedereen die de wet overtreedt meteen af? Dat scheelt én een boel geld, én het bevordert de veiligheid.
Oud 13-09-2003, 23:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 14-09-2003 @ 00:41:
Waarom knallen we dan niet iedereen die de wet overtreedt meteen af? Dat scheelt én een boel geld, én het bevordert de veiligheid.
Precies! *gaat meteen een zware gun halen*
Oud 14-09-2003, 09:33
annabel
annabel is offline
Citaat:
M n M schreef op 13-09-2003 @ 22:44:
hij weet niet beter

Die jongens mogen gewoon hun straf hier uitzitten. Ik had hetzelfde geprobeerd, dus ga ik hun niet in de weg staan. Dat het zoveel publiciteit verdient, kan ik niet helemaal begrijpen.
Ja, maar had jij ook geprobeerd een oud vrouwtje te beroven?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 10:16
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
annabel schreef op 14-09-2003 @ 10:33:
Ja, maar had jij ook geprobeerd een oud vrouwtje te beroven?
Daar gaat het niet om. Zij kennelijk wel, en ze hebben het recht om te proberen hun straf hier uit te zitten.
Oud 14-09-2003, 12:07
Verwijderd
Het gaat om kinderen, en daarmee hebben mensen medelijden, en daarom wil donner ze eruit halen, want dan hoopt hij ermee populiar te worden dat hij kindjes helpt.

Ach, misschien was het douchen in Tsjechië wel heel gezellig en hebben ze het daarmee afgeleerd
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 14:08
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 13-09-2003 @ 23:23:
Echter, ik vind het niet meer dan normaal dat je als overheid probeert ervoor te zorgen dat al je onderdanen behandeld worden naar de normen die je als overheid hebt gesteld.
ik probeer dus duidelijk te maken dat dat in heel veel gevallen niet gebeurd; maar dat 2 kneusjes die ook al weer uitgebreid in het nieuws zijn geweest hier voorrang en extra aandacht lijken te krijgen

en die normen van onze overheid zijn oa: een eerlijk strafproces, goede verzorging tijdens de gevangenschap; en we zijn tegen de doodstraf
toch worden er het afgelopen jaar n stuk of 10 nederlanders aan de vs uitgeleverd ZONDER proces (en er wordt ze sterk aangeraden om gewoon maar te bekennen, want dat maakt het in de vs wat makkelijker); moord, verkrachting en bendevorming wordt niet efficient bestreden in de vs-gevangenissen, wat gevaar oplevert voor nederlanders aldaar;
en het land kent nog steeds de doodstraf (hier niet echt relevant, maar andere doodstraf-landen worden -mede door die doodstraf- niet zo gesteund door onze regering in hun rechtsgang)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 14:21
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
ganralph schreef op 14-09-2003 @ 15:08:

toch worden er het afgelopen jaar n stuk of 10 nederlanders aan de vs uitgeleverd ZONDER proces
Daar ben ik het ook niet mee eens, maar dat betekent toch niet dat we ons om andere gevallen niet meer druk hoeven te maken?
Oud 14-09-2003, 14:33
ganralph
ganralph is offline
je kunt het er mee eens zijn of niet; feit is dat er enkele drugsverdachten zonder pardon aan de vs worden uitgeleverd, zonder dat er ook maar enig zwaarwegend bewijs is
(als bijv chili zegt: we denken dat er een nederlander drugs gesmokkeld heeft, en we willen hem graag hebben, dan zal dat niet gebeuren)

ik zeg verder ook niet dat je andere zaken moet laten liggen, maar je moet wel prioriteiten stellen.

deze jongens zijn schuldig en hun menselijkheid is in tsjechie niet dirct in gevaar; leuk scoren voor Donner, terwijl die vs-gevallen min of meer in de doofpot worden gehouden (de verdachten of hun advocaten treden soms naar buiten, maar dan heeft justitie 'geen commentaar', en nu gaat onze held donner ineens 2 minderjarigen redden...)
JA DAAG
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 14:44
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Idd wel een beetje inconsequent om criminele Nederlanders uit Tsjechië te halen en andere criminelen gewoon aan de VS uit te leveren.
Oud 15-09-2003, 13:51
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 14-09-2003 @ 15:44:
Idd wel een beetje inconsequent om criminele Nederlanders uit Tsjechië te halen en andere criminelen gewoon aan de VS uit te leveren.
ik heb het niet over andere criminelen, ik heb het over nederlandse staatsburgers die nav enkele aanwijzigingen van amerikaanse toeristen (die zelf strafvermindering krijgen als ze iemand anders aangeven) zonder pardon worden uitgeleverd.

als ik mijn (nederlandse) buurman er van verdenk dat ie handelt, jat, of moord; dan komt er een onderzoek van 3jaar voor hij wordt aangehouden; als de vs het vraagt dan geloven we het meteen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten