![]() |
Een vriendin van mij heeft een foute vriend
Ze is een ex van me, maar we hebben altijd goed contact gehouden. Nu heeft ze een vriend die in drugs handelt en ze waarschijnlijk ook gebruikt (weet ze niet zeker). Het is al een keer uitgeweest, maar het is nu weer aan omdat hij beloofde te veranderen ( :rolleyes: ).
Ik geef om haar, ik wil niet dat ze deze vriend heeft... Ik wil ingrijpen, wat vinden jullie daarvan, en hoe moet ik dit in godsnaam aanpakken? |
ik denk dat je iig altijd het gezegde 'liefde maakt blind' in je achterhoofd moet houden. dit is geen fabel, dit is echt zo. Talloze keren tegen haar roepen dat d'r vriend fout is etc. zal dus absoluut geen zin hebben; zij houdt van hem (of denkt dat) en laat hem daarom waarschijnlijk niet gaan. Het enige wat je ermee bereikt is dat je ruzie met haar kan krijgen.
Zorg er iig voor dat dát niet gebeurt. Blijf achter haar staan, met wat dan ook, zodat ze altijd op je kan terugvallen als d'r iets is. Zorg ook dat ze eerlijk tegen je mag zijn (en dus niet altijd meteen maar kritiek over die jongen, waardoor ze voortaan niks meer zegt), zodat ze je ook dingen zal vertellen. Maar haar echt van die vriend af helpen zal je denk ik niet lukken. |
Doe haar en de rest van Nederland een plezier en geef hem aan bij de politie.
|
Op haar in praten... Als ze het écht niet in ziet moet je haar iig zoveel mogelijk blijven steunen.. :(
|
Als hij coke dealt zou ik zelf maar oppassen en haar maar laten gaan.
Deze mensen zijn meestal niks maar hun vriendjes zijn bijna altijd gevaarlijke idioten. Dus pas op en als ze gaan dreigen laat haar gaan, je hebt gedaan wat je kon. Als zij zich beter voelt bij hem, so be it. ze zal nog wel achter komen dat ze je heeft laten gaan. |
Citaat:
|
Zeg hem dat ze een omgebouwde man is.
|
Een keertje praten met haar ja over haar vriend, meer kan je denk ik toch niet doen!
|
Citaat:
|
Ik heb al zo vaak met haar gepraat, ze heeft ook haar vriendinnen laten vallen voor deze jongen. :(
Ik vind het gewoon moeilijk om achterover te leunen en af te wachten wat hiervan gaat komen. |
Haar eigen gang laten gaan, zoals het op mij overkomt kiest ze er zelf voor.
|
boeien!!
is jou probleem tog nie!! tenzij jij wilt dat iedereen boos op je word omdat hun dealer is opgepakt?? (y) FOOIJDONK (y) ps. lief zijnn |
Als ze zelf te dom is om er mee te stoppen, moet je blij zijn dat je van haar af bent.
|
Gewoon aangeven en laten vervolgen die sukkel.
|
Zorg er voor dat jij belangrijk wordt in haar leven. Zeg niet steeds dat ie fout is want dan gaat ze dingen verzwijgen. Waarschijnlijk weet zij diep vanbinnen ook dat het fout is maar ze heeft dus voor hem gekozen. Het heeft dus geen zin om op haar in te praten. dus vooral niet doen anders laat ze jou net zo vallen als haar vriendinnen. Heb gewoon lol met haar, wees een echte vriend voor haar. Ze zal uit zichzelf i moeten gaan zien dat ie fout is. En hopelijk gaat ze dan naar jou toe voordat ze echt in de problemen komt.
|
zorg dat je er voor haar bent. laat wel merken wat je van hem vindt maar hamer er niet te lang op door.
als het echt een foute jongen is zal ze dat zelf ook wel inzien op een gegeven moment, waarschijnlijk ziet ze dit al wel maar wil ze het niet zien. vraag bijvoorbeeld hoe ze de toekomst met zo'n jongen ziet. het samenwonen, trouwen- verhaaltje bijvoorbeeld. (ligt wel ver weg, maar toch) dan zal ze ook wel doorkrijgen dat dat niet (goed) zal gaan werken. Bikkelvrouw. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29. |