![]() |
[Schrijfopdracht] Romantiek
Een nieuwe...
[deel 01] [deel 02] [deel 03] [deel 04] [deel 05] [deel 06] [deel 07] [deel 08] [deel 09] [deel 10] [deel 11] [deel 12] Voor de mensen die nog niet weten hoe het werkt: het gegeven zinnetje/de gegeven zinnetjes moeten uitgewerkt worden tot een gedicht. Je bent vrij om de zinnetjes naar elke taal te vertalen, zolang het maar voor het merendeel van de DoP'ers begrijpelijk blijft (chinees is bijv geen keuze ;) ) Je bent ook vrij om het zinnetje te manipuleren op elke manier die je wil, zolang het maar herkenbaar blijft. Geen verhaaltje dit keer. Gewoon een hersenspinsel, en een wens om rust. Citaat:
|
Wat in watten gelegd door de liefde,
ik word weg-gewezen door zacht Ro-man-tiek. het maakt mij al ziek als ik vlinders zie vliegen van ogen die toch niet geloven in mij, maar een ander in armen laat wiegen. Jij al wel blij maar niet vrij Want bedrog vult je hart en door-loopt naar je ziel. Jij likte de hiel van een ander en viel van je voetstuk. whaha, mag ik even mijn gedicht uitlachen :D Dit is gewoon puur uit m'n duim gezogen. Excuse moi. :o |
in de watten gelegd door liefde
en de weg gewezen door romantiek Ik zie een eeuwige glimlach al op mijn lippen staan. De weg gewezen door een romantiek dat blijft bestaan. Blijft het slechts bij dromen dan is dat nog niet genoeg, ik wil niets minder dan de liefde waar je zo om vroeg. Zo wil ik ook voor jou enkelt waar je zo naar streeft. De zon weer zien en terug geven van wat jij me geeft. Je gewoon in de watten leggen met liefde en verdriet. Zo behoort het leven te zijn en voor minder ga ik niet. (Niet helemaal netjes aan de zinnetjes gehouden maargoed:)) |
Ik zal even iets langer mijn best erop doen, de laatste twee keren dat ik meedeed was echt bagger.
|
Citaat:
Succes... |
Ik zou het doen dus ik doe het ook, maar het heeft me veel moeite gekost:
in de watten gelegd door liefde de weg gewezen door romantiek, leer ik anders te genieten, wordt haar stem toekomstmuziek Maar zoals het tikken van de klok nog steeds de diepste ziel kan raken voel ik langzaamaan verdriet; in de watten gelegd door liefde weggewezen door romantiek |
veel moeite was wat waard... Een mooi gedicht.
|
toekomsTmuziek toch :P (ff bijdehand doen) :P. Nee hoor, verder hartstikke goed en mooi gedicht!!
|
Citaat:
|
soms gaat alles goed:
kijk naar buiten, de kleuren! ze lachen en dansen in zonneschijn, frisheid doe je niet mee? Romantiek! ik verdwaal niet, jij loopt voor me uit Liefde! ik slaap zacht, nu jij naast me ligt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03. |