![]() |
Touwtrekken?
hallo allemaal,
ikzelf ben bekend in het touwtrekwereldje en ik vraag me af of er hier nog meer touwtrekkers zitten... Wil je weten wat touwtrekken inhoudt (en nee, het is echt niet alleen voor mensen boven de 100 kilo) neem dan eens een kijkje op www.touwtrekken.com of www.ttvoele.nl Liefs Sask!a |
Ben je bekend in dat wereldje of met dat wereldje?
(als je in dat wereldje bekend bent, wat heb je dan zoal al bereikt? Lijkt me wel grappig om te weten wat een goede touwtrekker allemaal doet :) ) |
Citaat:
|
Boerensport. :o
|
Ik trek wel eens aan m'n eigen touwtje, en idd das niet alleen voor mensen van boven de 100 kilo.... :)
Mark :cool: |
Ik ben wel bekend met de sport ja. Doen wij met onze carnavalsgroep wel eens. Wel in bakken en niet staand.
|
de friezen winnen altijd met touwtrekken van de groningers geloof ik :D
|
Heb er laatst een stukje over gezien op tv met een coach die helemaal geen geluid meer had, maar ik vind het eerlijk gezegd niet echt charmant voor dames :o
|
dat vind ik de titel 'sport' eigenlijk niet waard... :o
|
Citaat:
als je goed kan touwtrekken kan je nog niets. Net als zwemmen of sprinten. Je kan iets wel heel goed, maar eigenlijk kan je niets. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Helaas voor jullie is touwtrekken geen boeren- of kermissport. En het is ook niet makkelijk! Het is vooral techniek en uithoudingsvermogen. Zoals ik al zei: het gaat niet om gewicht en kracht. Je kan wel in je eentje hard aan een touw gaan rukken, maar daar bereik je niets mee, je bent op je sterkst als je met z'n allen tegelijk doet, dus teamwork. Daarnaast is er speciale, beschermende kleding vereist. Mijn vader is 'toevallig' trainer, coach en scheidsrechter, hij geeft 2 keer per week training, 1 keer is pure kracht/conditie training, de andere keer gaan ze echt 'aan het touw', trainen op techniek en samenwerking. Het is echt wel een sport. Aan het begin van de vorige eeuw is het zelfs een olympische sport geweest. Nu is touwtrekken weer hard op weg om olympisch te worden. Er zijn NK's, EK's en WK's. Er zijn officiele scheidsrechters (die eerst een cursus moeten volgen) en juryleden, kortom: er komt veel meer bij kijken dan jullie denken. |
Citaat:
:eek: :eek: Zozo. Das niet mis. Wanneer is het op tv? |
Afgelopen vrijdag op SBS6 geweest.
Jammergenoeg besteedt de media er niet veel aandacht aan, omdat iedereen denkt dat het niets voorstelt. En dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen, als je het nog nooit hebt gezien weet je niet hoe verslavend en besmettelijk het is, hahaha. |
Ik heb het gezien. Het lijkt me eerlijk gezegd nogal saai, ook al moet je er zwaar voor trainen en is het best inspannend. Ik zoek meer in een sport dan alleen aan een touw trekken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Of onder water, das pas voor echte kerels :D |
Kan leuk zijn
Of wat dacht je van: aan een parachute in de lucht!!! ;) |
Citaat:
|
laten we iets bedenken met toutrekken en een bal ofzo.
Tactisch, athletisch element erin en klaar zijn we. Zo te horen is touwtrekken veel meer dan... eh... touw trekken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |