![]() |
|
hallo allemaal,
ikzelf ben bekend in het touwtrekwereldje en ik vraag me af of er hier nog meer touwtrekkers zitten... Wil je weten wat touwtrekken inhoudt (en nee, het is echt niet alleen voor mensen boven de 100 kilo) neem dan eens een kijkje op www.touwtrekken.com of www.ttvoele.nl Liefs Sask!a
|
![]() |
||
Citaat:
als je goed kan touwtrekken kan je nog niets. Net als zwemmen of sprinten. Je kan iets wel heel goed, maar eigenlijk kan je niets.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Helaas voor jullie is touwtrekken geen boeren- of kermissport. En het is ook niet makkelijk! Het is vooral techniek en uithoudingsvermogen. Zoals ik al zei: het gaat niet om gewicht en kracht. Je kan wel in je eentje hard aan een touw gaan rukken, maar daar bereik je niets mee, je bent op je sterkst als je met z'n allen tegelijk doet, dus teamwork. Daarnaast is er speciale, beschermende kleding vereist. Mijn vader is 'toevallig' trainer, coach en scheidsrechter, hij geeft 2 keer per week training, 1 keer is pure kracht/conditie training, de andere keer gaan ze echt 'aan het touw', trainen op techniek en samenwerking. Het is echt wel een sport. Aan het begin van de vorige eeuw is het zelfs een olympische sport geweest. Nu is touwtrekken weer hard op weg om olympisch te worden. Er zijn NK's, EK's en WK's. Er zijn officiele scheidsrechters (die eerst een cursus moeten volgen) en juryleden, kortom: er komt veel meer bij kijken dan jullie denken.
Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 19:07. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Zozo. Das niet mis. Wanneer is het op tv? |
![]() |
|
Afgelopen vrijdag op SBS6 geweest.
Jammergenoeg besteedt de media er niet veel aandacht aan, omdat iedereen denkt dat het niets voorstelt. En dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen, als je het nog nooit hebt gezien weet je niet hoe verslavend en besmettelijk het is, hahaha.
|
Ik heb het gezien. Het lijkt me eerlijk gezegd nogal saai, ook al moet je er zwaar voor trainen en is het best inspannend. Ik zoek meer in een sport dan alleen aan een touw trekken.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Of onder water, das pas voor echte kerels ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Baby te huur 2 Balance | 103 | 23-03-2009 13:10 | |
Films, TV & Radio |
Expeditie Robinson 2007 - Maleisië Marcade | 231 | 01-01-2008 13:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voeding comapatiënte VS toch gestaakt. Pikey | 183 | 06-04-2005 11:08 | |
Vrije tijd |
uitdaging in nieuwe sport simsalabim | 17 | 08-12-2004 21:06 | |
Psychologie |
Vragenlijst bij (deel)studie Psycholgie. Scatterheart | 83 | 09-11-2003 13:07 | |
Vrije tijd |
Touwtrekken.... Sask!a | 7 | 27-05-2002 11:56 |