![]() |
systeem
Hoe kan ik het systeem (Mac Os 10) van m'n Imac halen. Nu die op de 10 staat wil die niks meer van de os 9 openen. Waarschijnlijk heb ik de 10 verkeerd geinstaleerd.
|
ik neem aan dat OS10 backward compatible is met OS9???
is er geen patch voor uitgekomen dan?? een andere oplossing weet ik niet maar check eerst maar even of er wel een patch voor is |
Mac OS X is een compleet ander besturingssysteem dan Mac OS 9. OS X werkt met een UNIX-core, terwijl OS 9 werkt met een Apple-core. Programma's je onder OS 9 gewoon kon openen, kun je echter niet zomaar onder OS X openen. Apple heeft hiervoor 'Classic' bedacht.
Ga naar je Systeemvoorkeuren --> Classic, en zorg ervoor dat er een Mac OS 9 Systeemmap geselecteerd is. Als je nu een Classic programma opent, zal OS X automatisch de Classic Omgeving opstarten. PS: een héleboel programmaatjes zijn ook al geschikt gemaakt voor OS X, dus eigenlijk heb je OS 9 helemaal niet meer nodig. Kijk ook eens op www.versiontracker.com/macosx :) en @ ^Rambo^: een patch... Het is geen Service-Pack bugje hoor, wat ff te patchen valt... :p |
Hardware --> S&M
|
Citaat:
:D |
Citaat:
|
Citaat:
Wat moet je doen: 1. Stop de OS 9 CD in de computer. 2. Herstart. 3. Druk direct als de computer weer aangaat op 'C'. De computer zal nu vanaf de CD opstarten, en je kunt Mac OS 9 installeren. Als je dit gedaan hebt kun je in de regelpanelen aangeven dat je met OS X wil opstarten, waarna je de CD er weer uit kunt halen. Vervolgens kun je Classic gebruiken. PS: Installeer niet te veel met OS 9, want dan duurt het langer om Classic op de starten. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |