![]() |
Why i hate MS
heej,
ik heb laatst een site via iemand gekregen die alles uitlegt over de geschiedenis van Microsoft. Het is wel erg veel lees werk maar het is verdomd interessant :) Het gaat onder andere over hoe DOS is ontstaan en hoe microsoft aan al zijn producten komt Ik zou graag jullie mening willen weten over het verhaal, en als deze topic niet interessant is dan mogen jullie het sluiten;) Why i hate MS |
misschien is Ms kut maar ik vind het te makkelijk, ik ben hardware geek, geen software geek :p
|
nah ik heb zelf helemaal niks tegen MS, maar als je leest hoe MS is ontstaan dan kan je 2 dingen zeggen
1.) MS heeft gewoon heel veel mensen genaaid (misschien dat daarom veel mensen een hekel hebben aan MS) 2.) of Bill en zijn maat zijn gewoon heel erg slim geweest, en dat zijn ze nog steeds het probleem nu is alleen dat niemand meer onder microsoft uit kan komen Ik bedoel als je een nieuwe pc koopt dan weet je zeker dat er een microsoft besturingssysteem erin zit. Wat weer het voordeel is van MS dat het erg compatible is met je hardware |
Als je dat gaat lezen ben je echt getikt.
|
Alle kritiek ten spijt; ik zie met Windows 2000 en Windows XP gewoon uitstekende produkten die heel behoorlijk voldoen aan wat in mijn ogen de belangrijke kriteria zijn met betrekking tot een OS.
Natuurlijk zijn er zaken die ik minder prettig vind (DRM, TCPA -hoewel dat niet alleen iets van Microsoft is- bijvoorbeeld), maar voorlopig ben ik heel erg tevreden met laatstgenoemde Windows-versies. |
Citaat:
|
Misschien van iemand die zijn 3 jaar oude Windows ME-installatie op zijn Pentium 166 bak met 64mb ram n beetje irri vond :p Maar da's ook zn eigen schuld.
|
Citaat:
Als je een gedeelte van de tekst gelezen hebt dan weet je dat MS eigenlijk niet zelf de capaciteiten had maar gewoon weg door slimme marketing zover gekomen is. Maar ik geef je helemaal gelijk over dat ze nu zeker wel goede producten op de markt hebben neergezet |
Citaat:
En zoals ik al zei; het interesseert me niet zoveel dat ze toentertijd (moesten) leun(d)en op marketing in plaats van degelijke produkten; heden ten dage heeft Microsoft weldegelijk fatsoenlijke produkten. |
Citaat:
a) Microsoft-software is (in de nabije toekomst) niet gunstig voor illegaal gebruik, door zaken als Palladium en de Activation-spul. en belangrijker: b) Microsoft heeft een dominant monopolie. Zaken waar Corel en Netscape nog wel over mee kunnen praten. En dat tweede is vrij kwalijk. Echter, je kan het Microsoft natuurlijk níet kwalijk nemen dat ze winst nastreven. De heren zijn experts in marketing en dat is prijzenswaardig. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-WJ |
Citaat:
|
Citaat:
Nou zie ik mijn moeder ook nog niet zo snel bijv. Windows XP installeren, maar goed... ;) |
Citaat:
Mss is het een idee om niet alles te letterlijk op te vatten...:P Maar gebruiksvriendelijkheid is geen argument meer om de bekende *nixdistro's af te wijzen, welwillendheid is wat anders. Het is niet zo van: het is geen windows DUS is het niks. Je moet ook openstaan voor nieuwe/andere dingen. Dat sommige dingen wat meer tijd kosten tjah...probeer maar eens een siemens gigaset 3070 isdn en bijbehorend usb gevalletje in winxp aan de gang te krijgen. -WJ |
Citaat:
|
Is me net iets te veel..
|
The Pirates of Sillicon Valley is een film die over hetzelfde onderwerp gaat, alhoewel 'ie wat meer naar de Apple-kant leunt.
Ik heb tevens een documentaire ergens op CD staan waarin ongeveer hetzelfde wordt verteld, ook wel leuk om te zien. :) Voor een van de grootste bedrijven ter wereld denk ik dat MS redelijke producten op de markt zet. De vastlooptklachten die je vaak hoort over Windows (XP) zijn vaak ongegrond imo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dit is zowat letterlijk overgenomen uit De Barbaren van Bill Gates/Bill Gates Barbarian's
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52. |