Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2003, 09:26
^Rambo^
^Rambo^ is offline
heej,

ik heb laatst een site via iemand gekregen die alles uitlegt over de geschiedenis van Microsoft.

Het is wel erg veel lees werk maar het is verdomd interessant

Het gaat onder andere over hoe DOS is ontstaan en hoe microsoft aan al zijn producten komt

Ik zou graag jullie mening willen weten over het verhaal, en als deze topic niet interessant is dan mogen jullie het sluiten

Why i hate MS
Oud 04-10-2003, 10:06
Koning
Koning is offline
misschien is Ms kut maar ik vind het te makkelijk, ik ben hardware geek, geen software geek
Oud 04-10-2003, 10:46
^Rambo^
^Rambo^ is offline
nah ik heb zelf helemaal niks tegen MS, maar als je leest hoe MS is ontstaan dan kan je 2 dingen zeggen

1.) MS heeft gewoon heel veel mensen genaaid (misschien dat daarom veel mensen een hekel hebben aan MS)

2.) of Bill en zijn maat zijn gewoon heel erg slim geweest, en dat zijn ze nog steeds

het probleem nu is alleen dat niemand meer onder microsoft uit kan komen

Ik bedoel als je een nieuwe pc koopt dan weet je zeker dat er een microsoft besturingssysteem erin zit.

Wat weer het voordeel is van MS dat het erg compatible is met je hardware
Oud 04-10-2003, 13:08
Verwijderd
Als je dat gaat lezen ben je echt getikt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 13:25
Verwijderd
Alle kritiek ten spijt; ik zie met Windows 2000 en Windows XP gewoon uitstekende produkten die heel behoorlijk voldoen aan wat in mijn ogen de belangrijke kriteria zijn met betrekking tot een OS.

Natuurlijk zijn er zaken die ik minder prettig vind (DRM, TCPA -hoewel dat niet alleen iets van Microsoft is- bijvoorbeeld), maar voorlopig ben ik heel erg tevreden met laatstgenoemde Windows-versies.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 14:00
^Rambo^
^Rambo^ is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-10-2003 @ 14:08:
Als je dat gaat lezen ben je echt getikt.
als je geen interesse heb in dit onderwerp dan hoef je niet te reageren hoor
Oud 04-10-2003, 14:03
Orion16
Orion16 is offline
Misschien van iemand die zijn 3 jaar oude Windows ME-installatie op zijn Pentium 166 bak met 64mb ram n beetje irri vond Maar da's ook zn eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 14:06
^Rambo^
^Rambo^ is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-10-2003 @ 14:25:
Alle kritiek ten spijt; ik zie met Windows 2000 en Windows XP gewoon uitstekende produkten die heel behoorlijk voldoen aan wat in mijn ogen de belangrijke kriteria zijn met betrekking tot een OS.

Natuurlijk zijn er zaken die ik minder prettig vind (DRM, TCPA -hoewel dat niet alleen iets van Microsoft is- bijvoorbeeld), maar voorlopig ben ik heel erg tevreden met laatstgenoemde Windows-versies.
maar dat zeg ik ook, MS heeft goede producten neergezet met Win2000 en XP, maar wat ik het grappige vind. Is dat als de deal tussen CM/P en IBM doorging dat MS niet bestond of zeker niet zo machtig is geweest.

Als je een gedeelte van de tekst gelezen hebt dan weet je dat MS eigenlijk niet zelf de capaciteiten had maar gewoon weg door slimme marketing zover gekomen is.

Maar ik geef je helemaal gelijk over dat ze nu zeker wel goede producten op de markt hebben neergezet
Oud 04-10-2003, 14:18
Verwijderd
Citaat:
^Rambo^ schreef op 04-10-2003 @ 15:06:
maar dat zeg ik ook, MS heeft goede producten neergezet met Win2000 en XP, maar wat ik het grappige vind. Is dat als de deal tussen CM/P en IBM doorging dat MS niet bestond of zeker niet zo machtig is geweest.

Als je een gedeelte van de tekst gelezen hebt dan weet je dat MS eigenlijk niet zelf de capaciteiten had maar gewoon weg door slimme marketing zover gekomen is.

Maar ik geef je helemaal gelijk over dat ze nu zeker wel goede producten op de markt hebben neergezet
Dat zou je inderdaad als "grappig" kunnen bestempelen. Wellicht had CM/P het geheel anders (lees: verkeerd) aangepakt, en hadden we nu in een compleet andere situatie gezeten. Maar dat blijft gissen, mijns inziens. Gissen is irrelevant

En zoals ik al zei; het interesseert me niet zoveel dat ze toentertijd (moesten) leun(d)en op marketing in plaats van degelijke produkten; heden ten dage heeft Microsoft weldegelijk fatsoenlijke produkten.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 04-10-2003 @ 15:18:
En zoals ik al zei; het interesseert me niet zoveel dat ze toentertijd (moesten) leun(d)en op marketing in plaats van degelijke produkten; heden ten dage heeft Microsoft weldegelijk fatsoenlijke produkten.
Er zijn in het algemeen twee kernpunten van aversie richting Microsoft.

a) Microsoft-software is (in de nabije toekomst) niet gunstig voor illegaal gebruik, door zaken als Palladium en de Activation-spul.

en belangrijker:

b) Microsoft heeft een dominant monopolie. Zaken waar Corel en Netscape nog wel over mee kunnen praten.

En dat tweede is vrij kwalijk. Echter, je kan het Microsoft natuurlijk níet kwalijk nemen dat ze winst nastreven. De heren zijn experts in marketing en dat is prijzenswaardig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 04-10-2003 @ 15:43:
a) Microsoft-software is (in de nabije toekomst) niet gunstig voor illegaal gebruik, door zaken als Palladium en de Activation-spul.
Dat is interessant; een bedrijf mag zijn produkt niet eens meer beveiligen? Waarom hoor ik diezelfde groep mensen nauwelijks over de audio-CD beveiligingen die zó ver gaan dat de CD's al làng niet meer voldoen aan de specificaties zo geschreven in de Red Book-standaard? Softwarehuizen hebben mijns inziens ALLE recht om te zorgen dat gebruikers hun software LEGAAL draaien, zeker als dit niet ten koste gaat van het produkt an sich. Dus ik weet niet wat voor kutargument dàt is, maar zoveel domheid gaat er bij mij niet in.

Citaat:
hppa schreef op 04-10-2003 @ 15:43:
en belangrijker:

b) Microsoft heeft een dominant monopolie. Zaken waar Corel en Netscape nog wel over mee kunnen praten. En dat tweede is vrij kwalijk. Echter, je kan het Microsoft natuurlijk níet kwalijk nemen dat ze winst nastreven. De heren zijn experts in marketing en dat is prijzenswaardig.
Dat zou juist meer motivatie moeten zijn voor andere softwarehuizen of hobbyisten om iets beters neer te zetten dan Microsoft-software. En als je niet op een soepele marketingmachine kunt leunen, zal je produkt domweg vèèl beter moeten zijn. Deal with it.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 15:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-10-2003 @ 15:52:
Dat zou juist meer motivatie moeten zijn voor andere softwarehuizen of hobbyisten om iets beters neer te zetten dan Microsoft-software. En als je niet op een soepele marketingmachine kunt leunen, zal je produkt domweg vèèl beter moeten zijn. Deal with it.
Precies. Ik zit nog steeds te wachten op een fabrikant welke met een echt superieur OS op de markt komt. En dan heb ik het dus OOK over gebruiksvriendelijkheid en installatiegemak, iets waar het bij de meeste *nix klonen nogal aan schort.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:13
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-10-2003 @ 16:08:
Precies. Ik zit nog steeds te wachten op een fabrikant welke met een echt superieur OS op de markt komt. En dan heb ik het dus OOK over gebruiksvriendelijkheid en installatiegemak, iets waar het bij de meeste *nix klonen nogal aan schort.
Als je geen mandrake 9.1 kunt installeren ben je gewoon dom en zou je een computerverbod moeten krijgen. Met de HUIDIGE generatie *nixen gaat installeren niet of nauwelijks moeilijker als windows. Als je terugkijkt naar 96-97 dan zou er idd wat over gebruiksgemak te zeggen zijn, maar laten we maar niks zeggen over windows 97 en ME. Apple was/is een aardig eind in de goede richting, maar er zijn te weinig particulieren die een mac gebruiken.

-WJ
Oud 04-10-2003, 17:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 04-10-2003 @ 18:13:
Als je geen mandrake 9.1 kunt installeren ben je gewoon dom en zou je een computerverbod moeten krijgen.
Goeie instelling! Ik zal het m'n moeder ff vertellen!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:45
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-10-2003 @ 18:20:
Goeie instelling! Ik zal het m'n moeder ff vertellen!

Nou zie ik mijn moeder ook nog niet zo snel bijv. Windows XP installeren, maar goed...
Oud 04-10-2003, 17:51
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-10-2003 @ 18:45:

Nou zie ik mijn moeder ook nog niet zo snel bijv. Windows XP installeren, maar goed...
Ik heb mijn broertje mandrake laten installeren zonder dattie ook maar 1x windows had geinstalleerd. Heb hem een lijstje gegeven met welke hardware erin zat en hij heeft alles keurig netjes geinstalleerd. En hij is 12

Mss is het een idee om niet alles te letterlijk op te vatten...

Maar gebruiksvriendelijkheid is geen argument meer om de bekende *nixdistro's af te wijzen, welwillendheid is wat anders. Het is niet zo van: het is geen windows DUS is het niks. Je moet ook openstaan voor nieuwe/andere dingen. Dat sommige dingen wat meer tijd kosten tjah...probeer maar eens een siemens gigaset 3070 isdn en bijbehorend usb gevalletje in winxp aan de gang te krijgen.

-WJ
Oud 04-10-2003, 18:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
^Rambo^ schreef op 04-10-2003 @ 11:46:
maar als je leest hoe MS is ontstaan dan kan je 2 dingen zeggen
Wel meer...
Oud 04-10-2003, 18:25
ssjpan
ssjpan is offline
Is me net iets te veel..
Oud 04-10-2003, 18:49
NielZ
NielZ is offline
The Pirates of Sillicon Valley is een film die over hetzelfde onderwerp gaat, alhoewel 'ie wat meer naar de Apple-kant leunt.

Ik heb tevens een documentaire ergens op CD staan waarin ongeveer hetzelfde wordt verteld, ook wel leuk om te zien.

Voor een van de grootste bedrijven ter wereld denk ik dat MS redelijke producten op de markt zet. De vastlooptklachten die je vaak hoort over Windows (XP) zijn vaak ongegrond imo.
Oud 04-10-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 04-10-2003 @ 15:52:
Dus ik weet niet wat voor kutargument dàt is, maar zoveel domheid gaat er bij mij niet in.
Dat is de basis voor argumenten leunend op het egoïsme van voornamelijk mensen die de doelgroep van dit forum vormen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 23:54
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 04-10-2003 @ 18:51:
Mss is het een idee om niet alles te letterlijk op te vatten...
Uhuh... je zegt het zelf al ja
Oud 05-10-2003, 02:29
Verwijderd
dit is zowat letterlijk overgenomen uit De Barbaren van Bill Gates/Bill Gates Barbarian's
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten