Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [php] parse error..273regels :'( (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=622946)

Fade of Light 07-10-2003 19:01

[php] parse error..273regels :'(

Hoe los je een parse error het beste op...
Error line geeft die de laatste regel aan. En het zijn gvd 273 regels :'(

eh ja....Aan accolades ligt het niet, want na uitwerking (Alles deleten wat er tussen staat) hield ik dit over:
<?
{ }
{
{ { } }
{ { } }
{ { { } } }
{ { { } } }
{ { { } } }
{ }
}

?>

evenveel sluiten als openen dus. Mja hoe kun je zoiets het beste opsporen dan :S

Manuzhai 07-10-2003 19:04

Niet evenveel... Leer tellen man!

Yoghurtz 07-10-2003 19:04

Als 'ie aangeeft dat de fout in de laatste regel zit zou ik daar eerst maar eens gaan zoeken...
Mocht je daar geen fout tegenkomen, dan ligt het probleem vaak een paar regels erboven en ben je daar bijvoorbeeld een { vergeten. Maar die staan bij jou dus al goed. :)

eddie 07-10-2003 19:06

Citaat:

Fade of Light schreef op 07-10-2003 @ 20:01:

evenveel sluiten als openen dus

Niet evenveel (zoals Manuzhai al opmerkte)

Fade of Light 07-10-2003 19:20

Yoghurtz: Met een parse error heeft het vak niet zo'n zin om op de laatste regel te kijken.
foutje in het uitwerken, er staan er wel evenveel :bloos:

eddie 07-10-2003 19:21

wat is de precieze melding dan?

Fade of Light 07-10-2003 19:26

Citaat:

eddie schreef op 07-10-2003 @ 20:21:
wat is de precieze melding dan?
Parse error: parse error in /actionselected.php on line 256

Ik knip er nu blokken uit en kijk dan vanaf welk blok ik geen error meer krijg. In dat blok moet dan de fout zitten...hoop ik. Lijkt me op dit moment het meest effectief. Iemand een andere manier? Want zo naar de code kijken lukt me nu neit echt :S

deathz0rz 07-10-2003 19:30

bedoel je niet toevallid iets als

Parse error: parse error, unexpected `'$'' in /file on line 274

dat betekent dat je ergens een { } ' " vergeten bent (of te veel hebt)

edit: o laat maar

Martin 07-10-2003 19:30

Citaat:

Fade of Light schreef op 07-10-2003 @ 20:26:
Parse error: parse error in /actionselected.php on line 256

Ik knip er nu blokken uit en kijk dan vanaf welk blok ik geen error meer krijg. In dat blok moet dan de fout zitten...hoop ik. Lijkt me op dit moment het meest effectief. Iemand een andere manier? Want zo naar de code kijken lukt me nu neit echt :S

eh, post de source? Waarom post je alleen accolades en niet de tussenliggende code?

Fade of Light 07-10-2003 19:44

ah die tactiek van hele blokken tussen accolades delete, heeft geholpen. Na een paar blokken gedelete te hebben bleek dat er ineens een gedeelte php als html op het scherm kwamen. Bleek dat er ergens een ?> was blijven staan omdat ik iets gekopieerd had in een eerder stadium.

Topic was eignelijk beetje hopeloze kreet na al wat vaker heel wat uurtjes op zoek gaan naar errors (in nog grotere scripts)...moet ik die docenten bij ons op school toch nageven dat net werken, vruchten afwerpt hehe. MAarja kopieren is wel zo makkelijk 8)

Naja voortaan dus die accolades tellen en de <? ?> tellen. Dat was ik idd vergeten :bloos:

Triloxigen 08-10-2003 08:31

Dude, gebruik een texteditor!!

Met iig de functies:
- regelnummering (hetzij ervoor, het zij simpelweg op welke regel je bent of goto)
- syntax highlighting
- zoekfunctie (met count, kun je { tellen en de } tellen :D)
- replace with functie

Want op de manier dat jij het doen ben je nog een eeuwigheid bezig :D:D

Enlightenment 08-10-2003 09:21

Ik raad aan makkelijke indents te gebruiken:
Code:

if (blah)
{
 $var = 'blah';
 blahblah;
 blahblah;
 foreach ($query as $row)
 {
  if ($row['var'] == 2)
  callfunc(2);
  else
  callfunc(1);
 }
 unset($var);
}

Op deze manier van indent gebruik en {} plaatsing, kun je snel zien of alles goed staat, in tegenstelling tot:

if (blah) {

dljflsdj
sd
kfksd
fsk

}

Dan kun je dingen over het hoofd gaan zien, ik vind dit naast slordig erg onoverzichtelijk.

Fade of Light 08-10-2003 11:16

McLaren: Ultraedit. Wel regelnummering, wel highlights etc

Enlightement: je bedoelt uitlijning vanaf de kant? Dat heb ik, maar toch zag ik de error niet :/

maar toch bedankt voor de tips (y)

DeathKnight 08-10-2003 11:36

Citaat:

Fade of Light schreef op 08-10-2003 @ 12:16:
McLaren: Ultraedit. Wel regelnummering, wel highlights etc

Enlightement: je bedoelt uitlijning vanaf de kant? Dat heb ik, maar toch zag ik de error niet :/

maar toch bedankt voor de tips (y)

Met editplus kan je heel snel bij een { naar de bijbehorende } springen als die bestaat. Zo kan je heel snel controleren of het klopt.

Vroeger had ik er ook nog wel eens last van dat ik ergens een } vergeten was. Maar tegenwoordig nooit meer eigenlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.